amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

21-06-2021 | Man | 28
amlodipine (5mg)
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

18-06-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

11-06-2021 | Man | 71
amlodipine (5mg)
Ondanks dat de bloeddruk acceptabel was,adviseerde de cardioloog om toch dit middel te gaan nemen. Na 10 dagen direct gestopt met Amlodipine omdat de bijwerkingen werkelijk het leven onmogelijk maakte. Hartkloppingen en overslag de gehele dag en nacht waardoor slapen bijna onmogelijk. Mijn conclusie een voor mij totaal onbruikbaar en niet acceptabel medicijn waarvan de [lees meer...]voorschrijving niet begrijpbaar is. Na stoppen zijn de bijwerkingen dan ook direct verdwenen!

06-06-2021 | Vrouw | 76
amlodipine (5mg)
slechte ervaringen heel erge opgezwollen tandvlees en een witte tong ben daar heel er beroerd van en veel hoesten.

24-05-2021 | Man | 78
Angina pectoris

20-05-2021 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
Door prednisongebruik hoge bloeddruk . Algeheel malaisegevoel. Slecht slapen lig te baden in mijn zweet daarna ijzig koud. Tintelingen. Rood hoofd, oedeem enkels. Bloeddruk bleef hoog. Ben iom arts gestopt vandaag. Hopelijk voel ik me weer snel de "oude" .

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine (5mg)
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

04-03-2021 | Man | 70
Angina pectoris
Ik krijg dikke voeten en dikke enkels druk op de borst en stekende pijn bij het hart ,en pijn in de rug.

02-03-2021 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Ik heb 35 jaar dit geslikt na de zwangerschap van mijn zoon. Ben na afbouwen gestopt, gelukkig mijn bloeddruk is nu mooi. Maar ik was heel hard bezig met afvallen en dat lukte, maar ben nu aangekomen. Ook corona natuurlijk maar ....tis wel heel erg veel verschil ineens. Heeft iemand daar ook ervaringen mee????

27-02-2021 | Vrouw | 65
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum