amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

06-11-2019 | Vrouw | 58
amlodipine (5mg)
Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig

31-10-2019 | Man | 66
amlodipine (5mg)
Mijn bloeddruk te hoog en vocht vasthouden. Moet veel plassen. Op zich geen probleem maar s-nachts is het een probleem. Ook in de nacht veel plassen en kan dan niet meer in slaap komen. Voorlopig slik ik het niet meer en ga dus tegen het advies van de HA. Nu slik ik het niet meer en

19-10-2019 | Vrouw | 54
amlodipine (5mg)
Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.

16-10-2019 | Man | 50
amlodipine (5mg)
Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)

13-10-2019 | Man | 67
Hypertensie
Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI

28-08-2019 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Na jaren gebruik van dit medicijn heb ik nu al maanden last van erge kramp in kuiten en voeten in de nacht, heel vervelend. Hoorde dat meer mensen hier last van hadden dus ben gestopt met dit medicijn en de kramp is weg ,maar heb nu veel last van zweten het loopt met straaltjes van mijn hoofd.met nu afspraak met HA om hierover te praten.

25-06-2019 | Vrouw | 51
Hypertensie
Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...

17-06-2019 | Vrouw | 55
amlodipine (5mg)
amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina

17-05-2019 | Vrouw | 66
amlodipine (5mg)
Eindelijk een middel dat mijn bloeddruk verlaagt, helaas nu na 2 maanden opgezwollen enkels en vooral rechter onderbeen...... HELP! Wat wordt mij nu geadviseerd???

05-05-2019 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
hele hete bovenbenen, rood gezicht met vlekken, naar hulppost ziekenhuis op zondag op verdenking van trombosebeen, advies steunkousen, gestopt met medicijn en na al 2 dagen slinking van enkels en been, nu na 10 dagen slanke enkels en been.

01-05-2019 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Tot nog toe een goed resultaat zonder bijwerkingen

01-05-2019 | Man | 67
amlodipine (5mg)
Niet gebruiken vanwege vervelende bijwerkingen. Doet meer slecht dan goed!

27-04-2019 | Man | 60
amlodipine (5mg)
Gestart ivm hoge bloeddruk, vooral bovendruk moest lager worden. Deze is lager, op dit moment 130.

05-04-2019 | Man | 66
Aangeboren hartafwijking
Spierpijn en geen sex

02-04-2019 | Vrouw | 45
Hypertensie
Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.

06-03-2019 | Vrouw | 53
amlodipine (10mg)
sinds 2011 anti depressivia (Citolapram), sinds decemer 2017 Lisinopril 5mg, vanaf 29-12-2018 hydrochloorthiazide 12,5 mg erbij (negatief advies apotheker) maar na 6 weken gestopt vanwege bijwerkingen en geen resultaat. Nu dan mogen genieten van Amlopidine hetgeen direct misging. Door voorlichting verpleegkundige huisartsenpraktijk en huisarts alle vertrouwen verloren e[lees meer...]n ga op zoek naar andere weg.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum