amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine (5mg)
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine (10mg)
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.