Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

14-03-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

17-01-2021 | Vrouw | 41
nifedipine (5mg)
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

13-01-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

10-02-2020 | Vrouw | 51
Angina pectoris
Twee uur na gebruik onhoudbare hoofdpijn, hoge hartslag, hoge bloeddruk, misselijk. Ontzettend naar van gevoeld

30-12-2019 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.

02-12-2019 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik gebruik nu 6 dagen nifedipine en ik heb heel veel bijwerkingen. Mijn buik blaast op en ik ben constant misselijk. mijn gewrichten in de pols voelen doof aan Dan het ergste is dat ik sinds het gebruik van deze medicijnen een vreselijk pijn in mijn rug heb. Mijn bloeddruk is te hoog en schommelt nu hij van 130-80 de ene dag naar 190-140 de andere dag. Ik gebruik oo[lees meer...]k lotarsan en die helpt helemaal niet. Zijn net smarties.

04-11-2019 | Vrouw | 38
nifedipine (5mg)
Syndroom van Raynaud
Voorgeschreven door huisarts om de doorbloeding te verbeteren en wondjes/ontstekingen aan handen en voeten te verminderen. Het werkte. Maar ik werd er misselijk van en in toenemende mate ontzettend moe. Maar grootste nadeel was dat hardlopen en fietsen nauwelijks meer lukte en zelfs een trap oplopen moeizaam ging. Als topsporter wogen de bijwerkingen niet op tegen de voord[lees meer...]elen ervan. Na een paar weken in overleg met huisarts en sportarts het gebruik gestopt.

26-10-2019 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.

29-07-2019 | Vrouw | 84
Hoge bloeddruk
eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.

17-12-2018 | Vrouw | 64
nifedipine (30mg)
Omdat ik zeer hoge bloeddruk heb, moet ik een bloeddrukverlager gebruiken, helaas heb ik ontzettend veel last van de bijwerkingen

01-11-2018 | Vrouw | 25
Hypertensie
In verband met hypertensie dit medicijn gebruikt. Na de 3e dag bleef de tensie te hoog en had ik een hartslag van 160 keer per minuut. Aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis, duurde een tijdje voordat tensie en hartslag gedaald was (terwijl ik gelijk overstapt ben op ander medicijn die voorheen wel goed werkte). Dit is een snelwerkend tablet en mijn lichaam kon dit niet [lees meer...]aan. Veel medicatie voor hypertensie geprobeerd maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Voor mij dit medicijn nooit weer.

18-04-2018 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
hele snelle werking, problem is meteen verholpen na een half uur na inname . Alleen jammer van de opgezette voeten, benenen enkels

05-03-2018 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.

27-01-2018 | Vrouw | 52
nifedipine (10mg)
Ik heb 2 x 2 dagelijks voorgeschreven gekregen. Kan nog geen effectiviteit aangeven omdat ik net begonnen ben...Ik vind het wel erg snel werken qua bijverschijnselen zoals dus rood en vrij warm gezicht , hartslag die veel sneller gaat en lichte hoofdpijn. Had liever nog afgewacht tot mijn bloeddruk dmv veranderd voedingspatroon vanzelf lager was geworden wat een goede kans[lees meer...] is. Ik ben sinds paar weken bezig zo min mogelijk zout te eten (niet meer veel toevoegen wat ik altijd deed) en helemaal geen zoutjes/chips, toastjes, frisdranken etc. te nemen en ook veel meer water te drinken en minder suiker nemen aangezien mijn glucose te hoog was (voor het eerst in mijn leven). Daar krijg ik ook een tabletje voor (Metformine tablet 500 mg) Aangezien ik dit alles jarenlang wel at (& laatste jaar heel weinig beweging) moet dat toch een bloeddrukverlaging opleveren na een tijdje. Heb geen overgewicht, maar ben al paar kilo afgevallen sinds 2 weken dit gezondere patroon aan te houden.