Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

04-11-2019 | Vrouw | 38
Syndroom van Raynaud
Voorgeschreven door huisarts om de doorbloeding te verbeteren en wondjes/ontstekingen aan handen en voeten te verminderen. Het werkte. Maar ik werd er misselijk van en in toenemende mate ontzettend moe. Maar grootste nadeel was dat hardlopen en fietsen nauwelijks meer lukte en zelfs een trap oplopen moeizaam ging. Als topsporter wogen de bijwerkingen niet op tegen de voord[lees meer...]elen ervan. Na een paar weken in overleg met huisarts en sportarts het gebruik gestopt.

17-09-2013 | Vrouw | 38
Syndroom van Raynaud
Dit middel door de reumatoloog voorgeschreven gekregen voor Raynaud klachten. Ik heb er nauwelijks baat bij. De eerste keer dat ik het slikte, in 2007, kreeg ik lekker warme handen en voeten maar dat is ook meteen de laatste keer geweest. Ondanks het slikken van dit medicijn helaas nog koude, wit tot blauwkleurige vingers en koude voeten. De nadelige bijwerkingen zijn: hoo[lees meer...]fdpijn, vermoeidheid, gewrichtsklachten, obstipatie, buikpijn en verminderd libido.

26-01-2015 | Vrouw | 40
Hoge bloeddruk
Ik vind dit geneesmiddel erger dan de kwaal. Meteen na inname knallende koppijn, duizelig en hondsmoe doordat ik door die hoofdpijn niet kan slapen. Na mijn bevalling heb ik dit middel voorgeschreven gekregen vanwege lichte hoge bloeddruk. Ik ben er absoluut niet blij mee. Ik leef gezond, eet gevarieerd, kan alleen nu door mijn keizersnede niet naar buiten of bewegen. Ik b[lees meer...]en van mening dat ik vooral die bloeddruk nu heb door stress, die ontstaan is na de bevalling en nu met de zorg voor een kind en herstel wat moeizaam verloopt. Ik stop er dan ook mee, want dit doet mij absoluut geen goed.

22-03-2021 | Vrouw | 41
nifedipine (10mg)
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

17-01-2021 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

08-12-2018 | Man | 41
Syndroom van Raynaud
Ik had bij koud weer altijd koude vingers en tenen. Tbv wintersport gekeken wat de mogelijkheden waren. Anders zou ik na een half uur buiten weer naar binnen gaan. Ik kreeg nifedipine voorgeschreven. Ik heb een fantastische wintersport gehad. Ook nu slik ik het als de dagen kouder worden tot het voorjaar. Eigenlijk nooit last meer van koude vingers of tenen. Ik ben er zo b[lees meer...]lij mee!!

18-04-2018 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
hele snelle werking, problem is meteen verholpen na een half uur na inname . Alleen jammer van de opgezette voeten, benenen enkels

06-10-2016 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Er is bij mij hoge bloeddruk geconstateerd, had geen problemen die daar op duiden, had er eigenlijk geen last van. Heb Nifedipine voorgeschreven gekregen, maar had hier zoveel bijverschijnselen bij dat ik hier na 1 week echt niet meer door wil gaan. Natuurlijk moet een medicijn misschien langer worden gebruikt, maar ik kan mij niet voorstellen om dit gif de rest van mijn l[lees meer...]even in mijn lichaam te stoppen, de internist heeft gezegd hier nooit meer van af te komen. Ik slaap al een week niet goed, heb rare dromen, slaap onrustig en als ik wakker word, voelt het alsof je totaal niet geslapen hebt en voel mij totaal energieloos en duizelig. Ga proberen met dieet veranderingen en sport de bloeddruk omlaag te krijgen ipv een lapmiddel in te nemen dat als een wondermiddel zou moeten werken. Verdere bijverschijnselen: zweet uitbraak, jeuk, droge mond, druk op de borst.

31-10-2023 | Vrouw | 42
Syndroom van Raynaud
Helaas gaf het niet het gehoopte effect. De klachten bleven, de pijn was heftiger de aanvallen (meerdere per dag) bleven opkomen alleen werden mijn handen en voeten niet altijd bij elke aanval meer wit/blauw/zwart. De aanval voel ik dus wel opkomen, de duur is onverminderd van minuten tot enkele uren, de pijn is gewoon aanwezig zoniet verergerd, het dooie gevoel blijft aa[lees meer...]nwezig en de zenuwpijn en tintelingen ook. Enige verschil is dat bij sommige aanvallen alleen de kleur van mijn ledematen vaker rozer is tijdens de aanvallen. Verder last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizelig, hitte aanvallen zonder zweten, knalrood gezicht en oren en ook na 9 maanden na het stoppen nog steeds biggetjes roze verkleuring aan handen die ik voorheen nooit had. Was wel de moeite waard om het uit te proberen, voor hetzelfde geld had ik er wel baat bij.

23-06-2021 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Als extra middel tegen hoge bloeddruk dit middel gekregen. Bloeddruk lager maar zeer veel bijwerkingen. Bij mij met name hartkloppingen (extra systolen). Duizeligheid. Misselijkheid. Vermoeidheid en dankzij dit alles anstig/onrustig.

09-11-2022 | Man | 43
nifedipine (10mg)
Vanwege migraine klachten dit middel ( off label) via de neuroloog gekregen. Helaas na 2x inname voel ik mij zo beroerd ik kan niet normaal functioneren. Al meerdere soorten medicatie uitgeprobeerd en dit was het ergste. Ik moet ermee stoppen want de bijwerkingen gaan niet weg en is erger dan de migraine.

28-07-2016 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
Deze jaren gebruikt en altijd goed geholpen. Maar vorig jaar zomer en dit jaar ook weer kreeg ik bij warme dagen 's nachts kramp in mijn kuiten en onrustige benen. Kon niet stil liggen. Ook zodra ik opstond in de ochtend zag ik sterretjes en gevoel van flauwvallen. Afgelopen vrijdag gestopt met 's avonds innemen en alleen nog in de ochtend. Om uit te proberen na het lezen[lees meer...] van de bijsluiter. En meteen van de onrustige benen af en een dag later ook van kramp in kuiten. Ook het licht voelen in de ochtend was meteen weggebleven. Ook slaap ik nu al een paar nachten door, ipv steeds moeten plassen. Nog een voordeel wat ik niet achter deze medicijnen had gezocht als bijwerking. Volgens mijn huisarts verwijd warmte ook de bloedvaten net als de medicijnen , dus dubbelop in de zomer, is voor mij in ieder geval niet goed. Mijn bloeddruk was goed afgelopen maandag, dus ik hou het bij 1 maal daags voortaan.

03-07-2017 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Voel me er vooral heel slecht bij. De medicijnen verlagen de bloeddruk maar de bijwerkingen lijken soms erger dan de kwaal. hoofdpijn, misselijkheid, spierpijn, slecht zien, opgefokt gevoel, hartkloppingen, pijnlijke benen, vermoeidheid

17-10-2018 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Dit middel werd mij voorgeschreven door mijn huisarts. Dag er na melding gedaan bij apotheek, en langs gegaan bij andere huisarts. Moest direct stoppen met medicijnen. Nu weet ik niet of ik zo heftig gereageerd heb omdat ik Migraine heb. Pijn voelde wel heel anders dan een migraine aanval, met als nadeel dat pijn niet over ging. Zelfs niet toen ik Paracetamol in had genome[lees meer...]n. Ik heb helaas geen goede ervaring met dit medicijn.

23-01-2016 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Na mijn hoge bloeddruk 180-110 ben ik begonnen met 30mg Nifedipine, daarna is daar nog 10mg Fosinopril bijgekomen, deze is weer verhoogd naar 20mg. Bloeddruk was nog iets te hoog. Nifedipine is toen verhoogd naar 60mg. Na 4 weken had ik er nog geen last van. Maar de week daarna heb ik een paar nachten slecht geslapen. Ik had een rood hoofd, was bezweet en een verhoogde har[lees meer...]tslag. De Nifedipine is toen verlaagd naar 30mg. De problemen waren gelijk weg.

05-03-2018 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.