Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

15-11-2019 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Na een redelijk goede start, steeds meer bijwerkingen zoals boven omschreven. Hartkloppingen, trage hartslag, veel urineproductie, zeer regelmatige stoelgang, slapeloosheid. Het middel lijkt erger dan de kwaal. Er wordt slecht geluisterd naar de ervaringen de patient.

15-06-2019 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Door deze medicatie in het begin benauwd, afgeknepen gevoel luchtwegen. Hierna snel kortademig. Veel last van gewrichtspijn en spierpijn in de benen. Vanaf begin een sluipend gevoel van algehele onvrede. Moeite om beslissingen te nemen.

18-05-2019 | Man | 68
nifedipine (60mg)
hetzelfde als de schrijver, 20 jaar adalat oros gebruikt zonder problemen, Bayer is gestopt met productie, is niet meer te krijgen. Nu ook Sandoz en heb hetzelfde ,later in de middag zeer vertraagde hartslag.

18-04-2019 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.

11-12-2018 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Op 21-12-2017 ging ik naar mijn huisarts met vage klachten van duizeligheid, de week daarvoor was mijn bloeddruk nog gemeten op 140-85, nu tijdens het bezoek was de bloeddruk na 3 x opnieuw meten constant 220 bovendruk, direct Nifedipine 30mg gekregen, op 3 Januari voor controle naar de cardioloog voor atriumfibrileren vooraf gegaan door een hartecho en hartfunctie, de ha[lees meer...]rtfunctie werd onmiddellijk geannuleerd want de bloeddruk was nog steeds 220, na overleg tussen de cardiologen kreeg ik 2dagen lang Perindopril 2x 4 mg, bij nieuwe meting na 2 dagen was de bloeddruk gedaald naar 150 en kon de hartfunctie gedaan worden, momenteel is de bloeddruk weer 160 met nog steeds Perindopril 4 mg en Nifedipine 30 mg, wacht nu mijn volgende afspraak maar af met de cardioloog, want de uroloog waar ik onder behandeling was zij mij wel dat Nifedipine impotentie veroorzaakt waar ik last van heb.

08-12-2018 | Man | 41
Syndroom van Raynaud
Ik had bij koud weer altijd koude vingers en tenen. Tbv wintersport gekeken wat de mogelijkheden waren. Anders zou ik na een half uur buiten weer naar binnen gaan. Ik kreeg nifedipine voorgeschreven. Ik heb een fantastische wintersport gehad. Ook nu slik ik het als de dagen kouder worden tot het voorjaar. Eigenlijk nooit last meer van koude vingers of tenen. Ik ben er zo b[lees meer...]lij mee!!

17-10-2018 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Dit middel werd mij voorgeschreven door mijn huisarts. Dag er na melding gedaan bij apotheek, en langs gegaan bij andere huisarts. Moest direct stoppen met medicijnen. Nu weet ik niet of ik zo heftig gereageerd heb omdat ik Migraine heb. Pijn voelde wel heel anders dan een migraine aanval, met als nadeel dat pijn niet over ging. Zelfs niet toen ik Paracetamol in had genome[lees meer...]n. Ik heb helaas geen goede ervaring met dit medicijn.

24-04-2018 | Man | 67
Hoge bloeddruk
na bijwerkingen lisinopril (hoesten en kou) overgestapt op nifedipine 30 mg retard. na 1 dag bijwerkingen: hoofdpijn, misselijk, darmklachten (na 4 dagen 3 kilo afgevallen) , rood hoofd zeer warme handen gevoel van constante koorts (geen koorts na meting) slecht slapen, droge mond, verstopte neus neusbloeding oorzuizen. nauwelijks nog eten kortom gestopt. bloeddruk was wel[lees meer...] 140/90. apotheker meldde dat er clienten zijn die op deze medicatie goed reageren en nergens last van hebben en anderen vele klachten, waartoe ik dus behoorde. nu overgestapt op kaliumlosartan van sandoz 50 mg in combinatie met hydrochloorthiazide 12,5 mg hoop dat ik van bijwerkingen bespaard blijft.

28-01-2018 | Man | 64
Ademhalingsproblemen
De cardioloog denkt dat ik vocht achter de longen heb, daarom kreeg ik plastabletten furosemide nu de voeten weer dun zijn en ik mijn aderen weer zie dacht ik meteen te stoppen maar op mijn medicijnlijst heeft mijn cardioloog niet gezet dat ik moet stoppen daarom heb ik gebeld naar de cardioloog en op de Poli zeiden ze dat ze geïnformeerd hadden bij de cardioloog en die ze[lees meer...]i volgens de poli dat ik ze moest blijven gebruiken. Ik denk in de 13 jaar dat de eerste cardioloog me als maagpatiënt behandelde dus niets deed, heb ik het ook overleefd. Als het niet gaat doe ik rustig aan. Ben wel kortademig, dus ga ik meer wandelen. En dan naar de inval Huisarts. dat deed ik ook bij mijn vorige huisarts en die heeft me vanaf 2000 pillen voor geschreven, mijn toenmalige huisarts die zei alleen maar je moet op de cardioloog vertrouwen, maar die van mij had beter maag en darmarts kunnen worden. Want mijn nieuwe cardioloog vond wel 5 verstoppingen van 95 en 99% en 2 versteende intermediaire aderen, en een kronkelige ader die niet meer te behandelen is, en nog diverse fragile aderen die niet te behandelen zijn dat krijg je als een cardioloog niet luistert en liever een dode patiënt heeft die niet meer kan klagen, dan een levende die zegt dat hij het aan zijn hart heeft. Toen mijn nieuwe huisarts me persoonlijk bracht grauw en bleek. Toen zei hij wat moet ik nu, hij zei ik zal u nu onderzoeken, en doe een katheterisatie om vastte stellen dat het uw maag is en niet uw hart. Maar ze vonden veel slechte aderen maar behandelde er maar een met een stent. Ze hadden er niet op gerekend want er moest een specialist opgeroepen worden die met spoed een stent moest zetten 99% verstopt. Later zei de eerste cardioloog op de poli u bent een maagpatiënt met zijn neus bijna tegen mijn neus en met zijn vinger op mijn borst tikkend. Ik zei kijk eens in de computer want ik ben vorige week gedotterd, hij ging kijken en liep de spreekkamer uit, en hij kwam niet terug toen heb ik bij de assistente een nieuwe cardioloog gevraagd, dat ging niet en ben toen nog 3 maar opgehaald met de ambulance en de derde keer kregen ze met het infuus de pijn op de borst niet weg, en kreeg ik een spoeddotter 24 11 2014 bij mijn nieuwe cardioloog, 4 stents erbij en sommige waren niet te dotteren, die zouden nog afsterven, en na de hartrevalidatie dacht ik dat het gebeurd was erge pijn op de borst en rechterbovenarm, en toen was alles weer normaal maar ik dat het afgelopen was. nadien heeft mijn 2e cardioloog een MRI-scan laten maken in 2016 en die was slechter dan die in 2013, dus was ze bang dat er een stent los was gekomen maar de arts die de katheterisatie 26 4 2016 deed zei dat er niets aan de hand was en mijn 2e cardioloog heb ik ook niet meer gezien. Nadat ik ben blijven klagen dat ik minder kon lopen, sinds de Brilique gestopt was na 11 maanden op 4 november 2015. Toen kreeg ik een nieuwe cardioloog en die stelde zich voor en zei meteen u bent hartpatiënt, dus hij had mijn problemen gelezen in het dossier. Als moet ik zeggen ik en de nieuwe huisarts zien nergens staan dat hij dacht dat het mijn maag was die de pijn gaf. Maar nu ben ik sinds 11 12 2014 wel van de pijn af, na die erge pijn op de borst en mijn rechterarm, dus de grote pijn was weg meteen na de 2 e dotter met 4 stents. En zonder maag en darmarts is nu toch de pijn weg. Natuurlijk ben ik wel benieuwd hoe het Tweesteden en de eerste cardioloog daar over denkt. Daarom mag ik van mijn ziekenfonds een Second Opinion laten doen maar dan wel een bij een niet afhankelijke cardioloog want ze houden elkaar de handen boven het hoofd. Ik heb er al een gehad in Nieuwegein 2013 maar die vermelde niet de nog verstopte 4 aderen en de kronkelige ader, en wat er nog meer fout was. En schreven dat het tweesteden NU goed bezig was, maar ik had toen nog pijn op de borst alleen met Nitro-pleisters mocht mijn 2e cardiologe de pijn weg werken maar de verstoppingen zaten er nog. Toen wilde ze bypasses maken, en ik wilde dotteren want een kennis was de enigste van de 4 op de kamer die terug gekomen was uit de bypass operatie, en hij moest ook nog terug voor een lekkage. Maar dat zou op vrijdag gebeuren maar op maandag er voor kreeg ik een spoeddotter want de Nitro-pleister 10 kon de pijn niet meer onderdrukken.

28-01-2018 | Man | 64
Cholesterol
Mijn cholesterol was altijd goed maar omdat ik gedotterd ben heb ik toch nifedipine 60 mg gehad. Nu is de norm verlaagd en heb ik wel een te hoog cholesterol. Nu ik met de nifedipine gestopt ben is mijn voet en kuit meteen binnen een week weer dun ik kan mijn aderen weer zien. Dus duidelijk een bijwerking. Ik krijg ze in de medicijnrol en daar staat geen merk op, rood in d[lees meer...]e vorm van een ufo rond rose 60 Mg.

18-09-2017 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Heb enkele dagen dit medicijn geslikt. Nu erge rugpijn, maagpijn, hoofdpijn. Ben onmiddellijk gestopt met dit gif. Voel me er echt ziek door. Weet iemand een beter middel?!

31-07-2017 | Man | 70
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
ik had eerst een ander merk fabriek nifedipine retard CF 10 mg, 3 stuks per dag maar daar had ik minder last van. van de apotheek moest ik deze gebruiken en dit is het zelfde medicatie, maar daar geloof ik niks van en dat klopt ook nog de ogen en de balzak.

25-07-2017 | Man | 76
Hartritmestoornissen
Vanaf 2011 na de nodige uitprobeersels met andere medicijnen door cardioloog voorgeschreven. Na een wisselvallig begin al die jaren perfect gewerkt. Totdat de apotheek me plotseling een ander merk gaf (Teva). Al na 'n uur begonnen de problemen (ritmestoornissen). Week lang geprobeerd toen ermee gestopt. Problemen weg. Apotheek zegt dat Sandoz toen niet leverbaar was! Maar [lees meer...]kreeg ze nu wel mee! En er werd in de computer aantekening gemaakt voor het herhaalrecept. Dit geeft toch te denken.

23-07-2017 | Man | 67
Aortaklep aandoening
Ik ben begonnen met een lichtere dosering, maar de tensie bleef hoog. Nu heb bij de hogere dosering nog steeds last van een hogere bloeddruk en last van vocht en lichaamsgewicht. Ik vraag mij af of ik wel reageer op dit medicijn?

12-02-2017 | Man | 77
Hoge bloeddruk
nifedipine sinds Dec.2015 ingenomen i.v.m. oplopende bloeddruk. Slikte sinds 2004 al Atenolol 100 mg en Losartan HCT 100/12,5 mg. In Jan.2017 gestopt met Nifedipine vanwege de bijwerkingen: koude handen en voeten, rode vlekken in gezicht, spierkramp in de kuiten, moeilijk urineren vooral 's nachts, pijn in de benen.

07-02-2017 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Kan me herinneren dat ik bij de start van het gebruik lichte hoofdpijnklachten had