Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

30-09-2016 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Na enkele weken last gekregen van impotentie icm plaspillen. Plaspillen gestopt en de potentie kwam voorzichtig terug, maar niet tot volledige wasdom meer.

04-09-2016 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Zeer slechte ervaring dacht zal er wel aan moeten wennen maar dit is voor mij gif. Pijnlijke gewrichten, meer vocht vast houden, zicht vermindering, hoofdklachten, moe, jeuk, droge keel, veel vocht op andere plaatsen oksels enz, rode vlekken op de enkels.

31-03-2016 | Man | 70
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Vanwege de CVA reeds andere medicijnen gebruikt. Echter de bloeddruk bleef naar de laatste inzichten te hoog. Moet voor mijn leeftijd en aandoeningen circa 140/80m zijn en vooral niet veel hoger.

23-01-2016 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Na mijn hoge bloeddruk 180-110 ben ik begonnen met 30mg Nifedipine, daarna is daar nog 10mg Fosinopril bijgekomen, deze is weer verhoogd naar 20mg. Bloeddruk was nog iets te hoog. Nifedipine is toen verhoogd naar 60mg. Na 4 weken had ik er nog geen last van. Maar de week daarna heb ik een paar nachten slecht geslapen. Ik had een rood hoofd, was bezweet en een verhoogde har[lees meer...]tslag. De Nifedipine is toen verlaagd naar 30mg. De problemen waren gelijk weg.

10-12-2015 | Man | 67
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Plotseling in juni 2015, na meting met een polsmeter van een tante van mij, bleek dat ik een druk had van 200/110, via huisartsenpost en daarna vervangende huisarts medicatie gekregen. Doch evengoed diverse heftige neusbloedingen gehad, naar 3 verschillende KNO artsen en inmiddels bloeddruk op orde. Het probleem van de bloedingen opgelost, doch vele onderzoeken ondergaan e[lees meer...]n nu 15 december alles op tafel en dan verder zien. Wel 8 kg afgevallen en dat is positief doch bijwerkingen van Nifedipine erg vervelend. De bijwerkingen zijn last van erg warm hoofd en stuwend gevoel in het hoofd, rode kleur in gezicht, wordt naarmate langer innemen bepalender, jeuk in en om ogen en in gezicht en op hoofdhuid, erg vervelend en binnenkort dus afspraak met specialist en dan overleg voor een alternatief medicijn.

10-07-2015 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Na inname van de tabletten geen hoge bloeddruk meer, na herhaaldelijke controles.

19-06-2015 | Man | 57
Hypertensie
veroorzaakt kramp in de benen bij sporten. Impotentieproblemen die met arginine enigszins overgaan

20-03-2015 | Man | 51
Hoge bloeddruk
voorgeschreven ivm hoge bloeddruk. 1 maal daags 1 tablet van 30 mg. geen probleem maar bloeddruk bleef te hoog daarom heeft de arts de dosering verhoogd naar 2 x 30 mg per dag. vanaf de verhoging van de dosering, lichtelijk verward, licht gevoel in het hoofd en gewrichtspijn in grote teen van rechtervoet. Ga huisarts bellen om te vragen hoe en wat maar zo doorgaan is g[lees meer...]een optie. Moet gaan sporten(bewegen) ivm gewichtsafname maar als je niet kunt lopen word het moeilijk

19-03-2015 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Voel me 10 jaar jonger. Bloeddruk was veel te hoog. Familiekwaal. Zonder die pil stort ik in de middag in.

26-02-2015 | Man | 74
Angina pectoris
-moet bloeddrukverlagend zijn: werkt, -spierpijn in rug en behoorlijke krampen in de benen, -pijn in onderrug en pijn t.p.v. longen (messteken), -alsof ik een baal zand op mijn rug mee moet dragen, -kan amper mijn hoofd op houden met lopen, -buikpijn, winderig, rillingen, -ademhalingsproblemen bij wandelen, -blokkade in schouder, -zonlicht problemen

05-02-2015 | Man | 20
Syndroom van Raynaud
Werkt boven verwachting goed, ervaar geen enkele bijwerking, en eindelijk heb ik geen pijnlijke vingers en pijnlijke oren bij kouder weer. Aantal aanvallen is enorm verminderd, en de intense koudheid, pijn en gevoelloosheid die met Raynaud gepaard gaan lijken te zijn verdwenen!

26-04-2014 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Gebruik al geruime tijd nifedipine (retard 30) om de bloeddruk wat te verlagen. Dat werkt wel, maar veel minder effectief dan gewichtscontrole (bmi was 28) of een rustiger levensstijl. Regelmatig ca. een half uur na innemen een duizelig gevoel dat tamelijk snel weg trekt. Maar gaandeweg voelde ik me steeds slechter. In instantie in TOEnemende mate dikke enkels en aanvalsge[lees meer...]wijs gewrichtspijn, spierpijn, en kramp die in de spieren schiet. Niet leuk, maar best te doen, maar in verhouding tot het zeer beperkte effect niet echt een positieve balans. Mij valt op dat deze bijwerkingen helemaal niet na een tijd verdwijnen, zoals ik in de bijsluiter lees. Maar veel veel erger is een sluipend toenemend gevoel van depressiviteit en uitzichtloosheid, en onvermogen tot beslissingen te komen. Ben in deze periode in toenemende mate die bewust gaan zorgen dat ik gezond leef, beweeg, me ontspan. Maar kreeg steeds meer het gevoel dat door een onzichtbare kracht onstuitbaar naar beneden te worden getrokken in een matte, uitzichtsloze diepte. Mensen in mijn omgeving maakten zich ongerust dat ik mij tegen een boom zou rijden. Ten einde raad ben ik met medicijnen gestopt, en als bij toeverslag 'ging de zon weer aan. Eerst voorzichtig en toen zette dat door. Na de eerste poging weer met de nifedipine te beginnen, en om te kijken wat er aan de hand was, jawel hoor, direct was daar weer dat teneergedrukte, dat hopeloze en krachteloze gevoel van uitzichtsloosheid en complete zinloosheid. Kortom, een hele ernstige, bijna fatale bijwerking die sluipend binnenkomt en in mijn geval almaar sterker werd. Heel, heel gevaarlijk volgens mij. Je verwacht het niet bij iets dat wordt gepresenteerd als een bloeddrukverlager.

05-01-2014 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Ik kreeg vrijwel ALLE bijwerkingen die in de bijsluiter staan: sterk gezwollen benen en zelfs gewrichtpijn, slapeloosheid, lusteloosheid, daardoor dodelijk vermoeid met onbedwingbare slaapaanvallen overdag, zware verstoppig, duizeligheid, droge mond, jeuk, vaak s nachts plassen, gebrek aan eetlust, wazig zien. Dit alles zou nog enigszins te verteren zijn, indien het de blo[lees meer...]eddruk effectief had verlaagd. MAAR DAT GEBEURT NIET. Conclusie: dit middel is veel erger dan de kwaal en maakt mij alleen maar doodziek. Met die - zogegeheten - "hoge" bloeddruk kan ik goed leven; Ik ben juist op gewicht, rook en drink niet, houd de stollingtijd van mijn bloed scherp in de gaten, en na een uurtje duursport is mijn bloeddruk meer gezakt dan met een zakvol van deze pillentroep.

12-11-2013 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Hartpatient. Bypasses gehad. Ik had vaak dikke onderbenen en voeten. Ben met nifedipine gestopt na 15 jaar gebruik, bloeddruk is iets aan de hoge kant, maar ik zie dat even aan. Er schijnt ook een vervanger van nifedipine te zijn die deze bijwerking niet heeft. Maar... geen dikke benen meer!

29-06-2013 | Man | 50
Hypertensie
Let op !!!. De tabletten direct in de mond en meteen doorslikken met water! Dus niet even op sabbelen met de tong, of in een bekertje met water doen want het omhulsel lost anders meteen in de mond of beker al op, ipv geleidelijk in de maag. Ik deed dit eerst wel waardoor de gehele 10mg dosis direct vrijkwam en kreeg hierdoor binnen 5 min hartkloppingen. Dit kan tot panie[lees meer...]k leiden en lijkt me gevaarlijk!. Dit staat niet duidelijk genoeg op de verpakking vermeld en is NIET GOED GETEST door de fabrikant!.

18-04-2013 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Na tweken medicijngebruik is er niets veranderd aan mijn te hoge bloeddruk waarvoor het was voorgeschreven, terwijl de dosering van 10mg naar 120mg per dag is opgeschroefd. Bij deze doseringen veel te maken gehad met ernstige bijwerkingen: Heftige en kloppende hoofdpijn in de 1e paar dagen Slapeloosheid Verhoogde hartslag Obstipatie (stofwisseling geheel tot stils[lees meer...]tand gekomen) Vermoeidheid Bij 10mg per dag had ik wel heerlijk warme handen en voeten, bij 120mg ben ik een menselijke straalkachel geworden. Inmiddels contact opgenomen met de huisarts.