Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

17-07-2020 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

26-10-2019 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.

18-05-2019 | Man | 68
nifedipine (60mg)
hetzelfde als de schrijver, 20 jaar adalat oros gebruikt zonder problemen, Bayer is gestopt met productie, is niet meer te krijgen. Nu ook Sandoz en heb hetzelfde ,later in de middag zeer vertraagde hartslag.

17-12-2018 | Vrouw | 64
nifedipine (30mg)
Omdat ik zeer hoge bloeddruk heb, moet ik een bloeddrukverlager gebruiken, helaas heb ik ontzettend veel last van de bijwerkingen

31-07-2017 | Man | 70
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
ik had eerst een ander merk fabriek nifedipine retard CF 10 mg, 3 stuks per dag maar daar had ik minder last van. van de apotheek moest ik deze gebruiken en dit is het zelfde medicatie, maar daar geloof ik niks van en dat klopt ook nog de ogen en de balzak.

23-07-2017 | Man | 67
Aortaklep aandoening
Ik ben begonnen met een lichtere dosering, maar de tensie bleef hoog. Nu heb bij de hogere dosering nog steeds last van een hogere bloeddruk en last van vocht en lichaamsgewicht. Ik vraag mij af of ik wel reageer op dit medicijn?

01-02-2017 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Gebruikte al losartan/hydrochloortiazide 100/25mg en metoprolol 50mg maar dit bleek niet voldoende om de bloeddruk te verlagen. Nifedipine erbij gekregen en bloeddruk daalde tot een redelijk niveau. De bijwerkingen zijn echter dusdanig ernstig dat er nu gekeken gaat worden welk ander middel gebruikt moet gaan worden. Jammer dat ik zo veel last van de bijwerkingen heb.

11-01-2017 | Vrouw | 71
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
Angina Pectoris. Met ambulance naar hartbewaking /Zwolle. Heel ingrijpend. Overkwam mij uit het niets. Na veel onderzoek naar huis en poliklinisch nader onderzoek. Cardioloog schrapte 2x 10 mg. Nifedipine en schreef 20 mg. Barnidipine voor. Hoop dit nooit meer mee te maken.

07-09-2016 | Vrouw | 61
Beroerte
Na mijn TIA heb ik o.a Nifedipine Retard 30 mg teva geslikt met heel veel bijwerkingen.Nu om te proberen voor twee weken Lisinopril 10 pch 10 mg gekregen. Zie meerdere mensen met de zelfde klachten die ik herken na het slikken van de Nifedipine. Hoop dat dit medicijn minder klachten geeft.

16-03-2016 | Vrouw | 55
Hypertensie
Na bijna 8 jaar gebruik is mijn bloeddruk onder controle. In het begin ben ik met lage dosis begonnen en opgeklommen naar 3 dd 30 mg. Dit is weer afgebouwd naar 1dd 30mg. Echter de bijwerkingen werden steeds heviger en de bloeddruk was een stuk lager. In overleg met huisarts gestopt. Na 3 weken zijn de bijwerkingen bijna verdwenen. De bloeddruk is nog steeds onder controle[lees meer...]. Er was mij verteld door de internist dat ik nooit meer van dit medicijn afkwam, echter ik denk dat dit onzin is.

26-02-2015 | Man | 74
Angina pectoris
-moet bloeddrukverlagend zijn: werkt, -spierpijn in rug en behoorlijke krampen in de benen, -pijn in onderrug en pijn t.p.v. longen (messteken), -alsof ik een baal zand op mijn rug mee moet dragen, -kan amper mijn hoofd op houden met lopen, -buikpijn, winderig, rillingen, -ademhalingsproblemen bij wandelen, -blokkade in schouder, -zonlicht problemen

12-11-2013 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Hartpatient. Bypasses gehad. Ik had vaak dikke onderbenen en voeten. Ben met nifedipine gestopt na 15 jaar gebruik, bloeddruk is iets aan de hoge kant, maar ik zie dat even aan. Er schijnt ook een vervanger van nifedipine te zijn die deze bijwerking niet heeft. Maar... geen dikke benen meer!

17-09-2013 | Vrouw | 38
nifedipine
Syndroom van Raynaud
Dit middel door de reumatoloog voorgeschreven gekregen voor Raynaud klachten. Ik heb er nauwelijks baat bij. De eerste keer dat ik het slikte, in 2007, kreeg ik lekker warme handen en voeten maar dat is ook meteen de laatste keer geweest. Ondanks het slikken van dit medicijn helaas nog koude, wit tot blauwkleurige vingers en koude voeten. De nadelige bijwerkingen zijn: hoo[lees meer...]fdpijn, vermoeidheid, gewrichtsklachten, obstipatie, buikpijn en verminderd libido.

15-12-2022 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn naast hydrochloortiazine en losatankalium . Ondanks dat ik me twee maal per dag was en een goede deodorant gebruik , meen ik telkens dat ik mezelf onaangenaam ( zweterig) vind ruiken.

29-11-2022 | Man | 23
Hoge bloeddruk
Vandaag bij de internist geweest vanwege mijn hypertensie 209/127 en dit middel gekregen, nou weet ik dat ik pas één tablet heb genomen, maar de hoofdpijn is niet uit te houden, ik kan er niet van slapen… Ik kijk het wel nog aan maar hoop dat dit snel over is!