Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

03-07-2017 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Voel me er vooral heel slecht bij. De medicijnen verlagen de bloeddruk maar de bijwerkingen lijken soms erger dan de kwaal. hoofdpijn, misselijkheid, spierpijn, slecht zien, opgefokt gevoel, hartkloppingen, pijnlijke benen, vermoeidheid

12-02-2017 | Man | 77
Hoge bloeddruk
nifedipine sinds Dec.2015 ingenomen i.v.m. oplopende bloeddruk. Slikte sinds 2004 al Atenolol 100 mg en Losartan HCT 100/12,5 mg. In Jan.2017 gestopt met Nifedipine vanwege de bijwerkingen: koude handen en voeten, rode vlekken in gezicht, spierkramp in de kuiten, moeilijk urineren vooral 's nachts, pijn in de benen.

20-10-2016 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Heb het 3 wkn gebruikt maar houd het niet langer vol middel erger dan de kwaal .

06-10-2016 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Er is bij mij hoge bloeddruk geconstateerd, had geen problemen die daar op duiden, had er eigenlijk geen last van. Heb Nifedipine voorgeschreven gekregen, maar had hier zoveel bijverschijnselen bij dat ik hier na 1 week echt niet meer door wil gaan. Natuurlijk moet een medicijn misschien langer worden gebruikt, maar ik kan mij niet voorstellen om dit gif de rest van mijn l[lees meer...]even in mijn lichaam te stoppen, de internist heeft gezegd hier nooit meer van af te komen. Ik slaap al een week niet goed, heb rare dromen, slaap onrustig en als ik wakker word, voelt het alsof je totaal niet geslapen hebt en voel mij totaal energieloos en duizelig. Ga proberen met dieet veranderingen en sport de bloeddruk omlaag te krijgen ipv een lapmiddel in te nemen dat als een wondermiddel zou moeten werken. Verdere bijverschijnselen: zweet uitbraak, jeuk, droge mond, druk op de borst.

04-09-2016 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Zeer slechte ervaring dacht zal er wel aan moeten wennen maar dit is voor mij gif. Pijnlijke gewrichten, meer vocht vast houden, zicht vermindering, hoofdklachten, moe, jeuk, droge keel, veel vocht op andere plaatsen oksels enz, rode vlekken op de enkels.

23-05-2016 | Vrouw | 50
Syndroom van Raynaud
Voor het syndroom van Raynaud ben ik begonnen met Nifedipine. De eerste drie weken totaal geen reactie. Daarna vermindering van de ergste symptomen van Raynaud maar niet weg. Zelfs op mooie dagen nog handschoenen moeten gebruiken. Na de de eerste drie weken ook ernstige vermoeidheid. Slapen overdag was noodzakelijk. Verder duizelingen en vermindering van conditie. Vorig j[lees meer...]aar de halve marathon gelopen, nu kan ik amper 7 km aan één stuk rennen. Verder zeer emotioneel en heel onzeker. De bijwerkingen zijn voor mij ernstiger dan die van het Symptoom van Raynaud. Ik ben er mee gestopt.

13-05-2016 | Vrouw | 54
nifedipine (60mg)
Hoge bloeddruk
Vreselijk medicijn. De ernst en hoeveelheid van de bijwerkingen zijn niet uit te houden. Het zijn er erg veel. Ik noem er enkele: bij (lichte) fysieke inspanning blokkeren mijn spieren, slecht slapen, tintelingen, verergering pijn, duizeligheid en nog een stuk of 10 andere. Snel weer gestaakt.

23-10-2015 | Vrouw | 29
Syndroom van Raynaud
Ik kreeg het middel om mijn vaten in mijn handen/voeten te verwijden. Ik krijg er echter veel hoofdpijn door en ben het om dit reden gestopt zonder effect te hebben mogen bemerken op de doorbloeding in mijn handen en voeten. Dus wel de negatieve bijwerkingen en niet de goede werking.

26-01-2015 | Vrouw | 40
Hoge bloeddruk
Ik vind dit geneesmiddel erger dan de kwaal. Meteen na inname knallende koppijn, duizelig en hondsmoe doordat ik door die hoofdpijn niet kan slapen. Na mijn bevalling heb ik dit middel voorgeschreven gekregen vanwege lichte hoge bloeddruk. Ik ben er absoluut niet blij mee. Ik leef gezond, eet gevarieerd, kan alleen nu door mijn keizersnede niet naar buiten of bewegen. Ik b[lees meer...]en van mening dat ik vooral die bloeddruk nu heb door stress, die ontstaan is na de bevalling en nu met de zorg voor een kind en herstel wat moeizaam verloopt. Ik stop er dan ook mee, want dit doet mij absoluut geen goed.

03-12-2014 | Vrouw | 31
Hoge bloeddruk
Ik ben erg ontevreden. Een week na de geboorte van mijn dochtertje bleek mijn bloeddruk te hoog (100-145). Ik mocht vanwege het geven van borstvoeding met een lage dosering (10mg) starten. De bijwerkingen waren erg vervelend, naast dat de dosering geen effect had(dat laatste is vanwege de dosering waarschijnlijk niet gek). Ik kreeg na de inname van Nifedipine last van een[lees meer...] dotterig/wazig gevoel in mijn hoofd, rode warme wangen, duizeligheid en het meest vervelende vond ik de overslaande hartslag (extrasystolen) die dagelijks langer dan een uur aanhielden. Na 8 weken ben ik gestopt met Nifedipine. De bijwerkingen stopten direct, behalve de overslaande hartslag, waar ik nu, 5 maanden later nog steeds dagelijks last van heb.. Ik heb er nog niets over gelezen, volgens de huisarts kan het niet, maar hebben anderen hier toevallig ook last van??

15-05-2014 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Kan mee helemaal vinden in hetgeen eerder wordt verteld over dit medicijn. Voel me er zeker niet beter op worden, dacht geef het de tijd, maar als ik het zo lees moet ik er snel mee ophouden. Het geeft me een vreselijk vervelend gevoel in mijn hoofd, niet echt hoofdpijn, maar een wattig gevoel boven op. Kijk ook wazig en af en toe breekt het zweet me uit. Dus al met al [lees meer...]ga ik er mee kappen.

26-04-2014 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Gebruik al geruime tijd nifedipine (retard 30) om de bloeddruk wat te verlagen. Dat werkt wel, maar veel minder effectief dan gewichtscontrole (bmi was 28) of een rustiger levensstijl. Regelmatig ca. een half uur na innemen een duizelig gevoel dat tamelijk snel weg trekt. Maar gaandeweg voelde ik me steeds slechter. In instantie in TOEnemende mate dikke enkels en aanvalsge[lees meer...]wijs gewrichtspijn, spierpijn, en kramp die in de spieren schiet. Niet leuk, maar best te doen, maar in verhouding tot het zeer beperkte effect niet echt een positieve balans. Mij valt op dat deze bijwerkingen helemaal niet na een tijd verdwijnen, zoals ik in de bijsluiter lees. Maar veel veel erger is een sluipend toenemend gevoel van depressiviteit en uitzichtloosheid, en onvermogen tot beslissingen te komen. Ben in deze periode in toenemende mate die bewust gaan zorgen dat ik gezond leef, beweeg, me ontspan. Maar kreeg steeds meer het gevoel dat door een onzichtbare kracht onstuitbaar naar beneden te worden getrokken in een matte, uitzichtsloze diepte. Mensen in mijn omgeving maakten zich ongerust dat ik mij tegen een boom zou rijden. Ten einde raad ben ik met medicijnen gestopt, en als bij toeverslag 'ging de zon weer aan. Eerst voorzichtig en toen zette dat door. Na de eerste poging weer met de nifedipine te beginnen, en om te kijken wat er aan de hand was, jawel hoor, direct was daar weer dat teneergedrukte, dat hopeloze en krachteloze gevoel van uitzichtsloosheid en complete zinloosheid. Kortom, een hele ernstige, bijna fatale bijwerking die sluipend binnenkomt en in mijn geval almaar sterker werd. Heel, heel gevaarlijk volgens mij. Je verwacht het niet bij iets dat wordt gepresenteerd als een bloeddrukverlager.

05-01-2014 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Ik kreeg vrijwel ALLE bijwerkingen die in de bijsluiter staan: sterk gezwollen benen en zelfs gewrichtpijn, slapeloosheid, lusteloosheid, daardoor dodelijk vermoeid met onbedwingbare slaapaanvallen overdag, zware verstoppig, duizeligheid, droge mond, jeuk, vaak s nachts plassen, gebrek aan eetlust, wazig zien. Dit alles zou nog enigszins te verteren zijn, indien het de blo[lees meer...]eddruk effectief had verlaagd. MAAR DAT GEBEURT NIET. Conclusie: dit middel is veel erger dan de kwaal en maakt mij alleen maar doodziek. Met die - zogegeheten - "hoge" bloeddruk kan ik goed leven; Ik ben juist op gewicht, rook en drink niet, houd de stollingtijd van mijn bloed scherp in de gaten, en na een uurtje duursport is mijn bloeddruk meer gezakt dan met een zakvol van deze pillentroep.

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

22-03-2021 | Vrouw | 41
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

14-03-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.