Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

08-05-2015 | Vrouw | 53

20-03-2015 | Man | 51
Hoge bloeddruk
voorgeschreven ivm hoge bloeddruk. 1 maal daags 1 tablet van 30 mg. geen probleem maar bloeddruk bleef te hoog daarom heeft de arts de dosering verhoogd naar 2 x 30 mg per dag. vanaf de verhoging van de dosering, lichtelijk verward, licht gevoel in het hoofd en gewrichtspijn in grote teen van rechtervoet. Ga huisarts bellen om te vragen hoe en wat maar zo doorgaan is g[lees meer...]een optie. Moet gaan sporten(bewegen) ivm gewichtsafname maar als je niet kunt lopen word het moeilijk

16-01-2014 | Vrouw | 46
Syndroom van Raynaud
Ik heb sinds het begin last van mijn keel en voel me een beetje grieperig. Benen zijn ook savonds dikker. De keelpijn vind ik zeer vervelend. Herkent iemand deze bijwerking?

13-12-2013 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Ik gebruik sinds enkele maanden spuit medicijn voor mijn hoge bloeddruk. Even een weekje wat licht maagzuur gehad en af en toe wat blosjes op m'n wangen als ik het pilletje te laat inneem, maar al met al de bloeddruk prima onder controle. Echter...Sinds enkele weken last van extreme vermoeidheid, onrustig en nerveus gevoel . Ik ben een actief ondernemend persoon maar door[lees meer...] de vermoeidheid is daar weinig meer van over. Geen fijn medicijn voor mij..

11-10-2013 | Vrouw | 53
nifedipine
Ik het het syndroom van renaud, maar dan aan de TONG. Heel vervelend en loop al tijden bij de fysio vanwege erh]ge pijnen in nek en rug. Ik ben beetje huiverig voor al die medicijnen, heb het paar keer geprobeerd en moet zeggen dat het wel enigzind]s werkt. Zal vd winter vaker gaan gebruiken/testen, want wat ik hier lees word je ook niet vrolijk van

26-05-2023 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Met 27 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis, diabetes, lage nierfunctie (30% na de bevalling) en een hoge bloeddruk 170/100. Dit medicijn (ook via infuus) de geboorte weten te rekken naar 32 weken, het beste bloeddruk verlagende medicijn en werkte prima in combinatie met plaspillen op vocht beperking en insuline. Het vervolg recept van Enalapril had ook t[lees meer...]ijdens de zwangerschap beperkte invloed.

26-04-2023 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Ik kreeg dit medicijn voor hoge bloeddruk, dat werkt bij de eerste innamen , toevallig had ik ook niet vermeld bij arts, na de 2e inname voelde ik gelijk wat het verschil . Eerst tintelingen, ik heb hoop.

19-04-2021 | Vrouw | 27
nifedipine (10mg)
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

21-01-2021 | Man | 58
Hoge bloeddruk
goede ervaring, werkt perfect en geen of minimale bijwerkingen

18-04-2018 | Vrouw | 41
Syndroom van Raynaud
hele snelle werking, problem is meteen verholpen na een half uur na inname . Alleen jammer van de opgezette voeten, benenen enkels

25-07-2017 | Man | 76
nifedipine (60mg)
Hartritmestoornissen
Vanaf 2011 na de nodige uitprobeersels met andere medicijnen door cardioloog voorgeschreven. Na een wisselvallig begin al die jaren perfect gewerkt. Totdat de apotheek me plotseling een ander merk gaf (Teva). Al na 'n uur begonnen de problemen (ritmestoornissen). Week lang geprobeerd toen ermee gestopt. Problemen weg. Apotheek zegt dat Sandoz toen niet leverbaar was! Maar [lees meer...]kreeg ze nu wel mee! En er werd in de computer aantekening gemaakt voor het herhaalrecept. Dit geeft toch te denken.

07-02-2017 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Kan me herinneren dat ik bij de start van het gebruik lichte hoofdpijnklachten had

01-02-2017 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Ik heb ze gekregen voor hoge bloeddruk, 2 keer per dag 20 mg en ik heb nog een pil 1 keer per dag beta blokker metoprololsuccinaat. In begin had ik wat hoofdpijn als bijwerking nu niet meer merk er niks van en bloeddruk is weer goed.

30-12-2016 | Vrouw | 31
nifedipine (5mg)
Winterhanden en -voeten
Alles uitgeprobeerd, nu met 5mg per dag geen wintertenen meer! Alleen de bijwerkingen zijn zo vervelend dat ik het voor het slapen neem. Hoofdpijn, misselijk, duizelig, slecht zien, concentratieproblemen

23-01-2016 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Na mijn hoge bloeddruk 180-110 ben ik begonnen met 30mg Nifedipine, daarna is daar nog 10mg Fosinopril bijgekomen, deze is weer verhoogd naar 20mg. Bloeddruk was nog iets te hoog. Nifedipine is toen verhoogd naar 60mg. Na 4 weken had ik er nog geen last van. Maar de week daarna heb ik een paar nachten slecht geslapen. Ik had een rood hoofd, was bezweet en een verhoogde har[lees meer...]tslag. De Nifedipine is toen verlaagd naar 30mg. De problemen waren gelijk weg.

21-04-2015 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
in combinatie met valsartan en metoprololtartraat