Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

19-04-2022 | Vrouw | 34
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

21-02-2022 | Man | 87
Hoge bloeddruk
heb sporiasis kan geen medicamenter voor innemen veelzalf gebruik. veel last van jeuk hele lichaam tranerige ogen neusloop na 8 uur kou bloeddruk zakt niet genoeg

24-09-2021 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Tijden ssn nachtje in een hotel werd ik de volgende ochtend wakker met duizelingen, daarvoor was mijn bloedruk gemeten en was die nog normaal voor mijn leeftijd, dus ik ging de volgende dag na thuiskomst meteen naar mijn huisarts, bloeddruk gemeten bleek 200 te zijn, Nifedepine gekregen en ingenomen, een week later was mijn bloedruk lager en bijna normaal.

26-08-2021 | Vrouw | 71
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

20-07-2021 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Ik heb de Nifedipine retard 30mg voorgeschreven gekregen ivm hoge bloeddruk (188/ 115) en duizeligheid. Tabletten werken goed, mijn bloeddruk is nu gezakt naar 115 / 71. Wel nare bijwerkingen gehad, hoofdpijn, duizeligheid en de hele dag vermoeidheidsverschijnselen en slapeloosheid. Zodra je stopt met het innemen van de tabletten, gaat de bloeddruk weer omhoog, is momentee[lees meer...]l 138 / 95. Deze pillen zijn te zwaar, ga waarschijnlijk over op plaspillen of bètablokkers.

13-01-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

05-03-2018 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.

27-01-2018 | Vrouw | 52
nifedipine (10mg)
Ik heb 2 x 2 dagelijks voorgeschreven gekregen. Kan nog geen effectiviteit aangeven omdat ik net begonnen ben...Ik vind het wel erg snel werken qua bijverschijnselen zoals dus rood en vrij warm gezicht , hartslag die veel sneller gaat en lichte hoofdpijn. Had liever nog afgewacht tot mijn bloeddruk dmv veranderd voedingspatroon vanzelf lager was geworden wat een goede kans[lees meer...] is. Ik ben sinds paar weken bezig zo min mogelijk zout te eten (niet meer veel toevoegen wat ik altijd deed) en helemaal geen zoutjes/chips, toastjes, frisdranken etc. te nemen en ook veel meer water te drinken en minder suiker nemen aangezien mijn glucose te hoog was (voor het eerst in mijn leven). Daar krijg ik ook een tabletje voor (Metformine tablet 500 mg) Aangezien ik dit alles jarenlang wel at (& laatste jaar heel weinig beweging) moet dat toch een bloeddrukverlaging opleveren na een tijdje. Heb geen overgewicht, maar ben al paar kilo afgevallen sinds 2 weken dit gezondere patroon aan te houden.

16-12-2017 | Vrouw | 33
Syndroom van Raynaud
Werkt als een trein, helaas heel veel bijwerkingen. Bijwerkingen zakten overigens wel 1,5 uur na inname. Overgestapt naar de tabletten met gereguleerde afgifte en nu nergens last meer van.

19-01-2017 | Vrouw | 56
nifedipine (5mg)
Syndroom van Raynaud
overgestapt van amlodipine naar nifedipine, omdat dit medicijn wat sterker zou zijn. na het innemen van de tabletten krijg ik het vreselijk warm in mijn handen en in mijn gezicht met een vuurrode kleur als gevolg. voor mijn handen wel lekker maar niet in mijn gezicht. en dit 2x per dag daartussendoor wel weer koude blauwe/witte vingers die zeer pijnlijk zijn mede door de [lees meer...]vele wondjes. Als dit zo blijft stop ik ermee om dit middel in te nemen.

30-09-2016 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Na enkele weken last gekregen van impotentie icm plaspillen. Plaspillen gestopt en de potentie kwam voorzichtig terug, maar niet tot volledige wasdom meer.

28-07-2016 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
Deze jaren gebruikt en altijd goed geholpen. Maar vorig jaar zomer en dit jaar ook weer kreeg ik bij warme dagen 's nachts kramp in mijn kuiten en onrustige benen. Kon niet stil liggen. Ook zodra ik opstond in de ochtend zag ik sterretjes en gevoel van flauwvallen. Afgelopen vrijdag gestopt met 's avonds innemen en alleen nog in de ochtend. Om uit te proberen na het lezen[lees meer...] van de bijsluiter. En meteen van de onrustige benen af en een dag later ook van kramp in kuiten. Ook het licht voelen in de ochtend was meteen weggebleven. Ook slaap ik nu al een paar nachten door, ipv steeds moeten plassen. Nog een voordeel wat ik niet achter deze medicijnen had gezocht als bijwerking. Volgens mijn huisarts verwijd warmte ook de bloedvaten net als de medicijnen , dus dubbelop in de zomer, is voor mij in ieder geval niet goed. Mijn bloeddruk was goed afgelopen maandag, dus ik hou het bij 1 maal daags voortaan.

10-12-2015 | Man | 67
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Plotseling in juni 2015, na meting met een polsmeter van een tante van mij, bleek dat ik een druk had van 200/110, via huisartsenpost en daarna vervangende huisarts medicatie gekregen. Doch evengoed diverse heftige neusbloedingen gehad, naar 3 verschillende KNO artsen en inmiddels bloeddruk op orde. Het probleem van de bloedingen opgelost, doch vele onderzoeken ondergaan e[lees meer...]n nu 15 december alles op tafel en dan verder zien. Wel 8 kg afgevallen en dat is positief doch bijwerkingen van Nifedipine erg vervelend. De bijwerkingen zijn last van erg warm hoofd en stuwend gevoel in het hoofd, rode kleur in gezicht, wordt naarmate langer innemen bepalender, jeuk in en om ogen en in gezicht en op hoofdhuid, erg vervelend en binnenkort dus afspraak met specialist en dan overleg voor een alternatief medicijn.

19-06-2015 | Man | 57
Hypertensie
veroorzaakt kramp in de benen bij sporten. Impotentieproblemen die met arginine enigszins overgaan

08-05-2015 | Vrouw | 53

20-03-2015 | Man | 51
Hoge bloeddruk
voorgeschreven ivm hoge bloeddruk. 1 maal daags 1 tablet van 30 mg. geen probleem maar bloeddruk bleef te hoog daarom heeft de arts de dosering verhoogd naar 2 x 30 mg per dag. vanaf de verhoging van de dosering, lichtelijk verward, licht gevoel in het hoofd en gewrichtspijn in grote teen van rechtervoet. Ga huisarts bellen om te vragen hoe en wat maar zo doorgaan is g[lees meer...]een optie. Moet gaan sporten(bewegen) ivm gewichtsafname maar als je niet kunt lopen word het moeilijk