Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

26-08-2021 | Vrouw | 71
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

17-07-2020 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Overgestapt op dit medicijn, om dikke voeten en benen te verminderen, die ik kreeg van Amlopidine . Langzaam opgebouwd. Door spierpijn nauwelijks in staat om wat te doen. Ik hoopte dat de klachten over zouden gaan, helaas verergerden ze. Nu er mee gestopt, middel erger dan de kwaal.

11-01-2017 | Vrouw | 71
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
Angina Pectoris. Met ambulance naar hartbewaking /Zwolle. Heel ingrijpend. Overkwam mij uit het niets. Na veel onderzoek naar huis en poliklinisch nader onderzoek. Cardioloog schrapte 2x 10 mg. Nifedipine en schreef 20 mg. Barnidipine voor. Hoop dit nooit meer mee te maken.

11-12-2018 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Op 21-12-2017 ging ik naar mijn huisarts met vage klachten van duizeligheid, de week daarvoor was mijn bloeddruk nog gemeten op 140-85, nu tijdens het bezoek was de bloeddruk na 3 x opnieuw meten constant 220 bovendruk, direct Nifedipine 30mg gekregen, op 3 Januari voor controle naar de cardioloog voor atriumfibrileren vooraf gegaan door een hartecho en hartfunctie, de ha[lees meer...]rtfunctie werd onmiddellijk geannuleerd want de bloeddruk was nog steeds 220, na overleg tussen de cardiologen kreeg ik 2dagen lang Perindopril 2x 4 mg, bij nieuwe meting na 2 dagen was de bloeddruk gedaald naar 150 en kon de hartfunctie gedaan worden, momenteel is de bloeddruk weer 160 met nog steeds Perindopril 4 mg en Nifedipine 30 mg, wacht nu mijn volgende afspraak maar af met de cardioloog, want de uroloog waar ik onder behandeling was zij mij wel dat Nifedipine impotentie veroorzaakt waar ik last van heb.

13-01-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

26-10-2019 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Jaren adalat oros gehad nergens geen last van .adalat is niet meer te ktijgen .Tonen overgestapt naar nefadipine .Kreeg last van hoofdpijn .paar maanden door gezet maar blijf hoofdpijn houden .Paar dagen gestopt hoofd pijn was weg .Nu weer begonnen en .....weer hoofdpijn.

10-11-2017 | Vrouw | 74
nifedipine (10mg)
Aderverkalking
Na veel pijn in mijn voet en donkerpaarse tenen, daarna een zwarte plek onder een teen, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan, want paracetamol hielp niet. De huisarts heeft toen een doppler apparaat gebruikt en er was geen doorbloeding in mijn voet. Dus meteen naar het ziekenhuis en is er een stent in mijn been gezet. Joepie, mijn voet werd meteen warm! De arts in het[lees meer...] ziekenhuis vertelde mij dat ik er mijn voet door had kunnen verliezen als ik daarmee was doorgelopen. Daarna elke dag nefedipine en heb nergens last meer van.

26-02-2015 | Man | 74
Angina pectoris
-moet bloeddrukverlagend zijn: werkt, -spierpijn in rug en behoorlijke krampen in de benen, -pijn in onderrug en pijn t.p.v. longen (messteken), -alsof ik een baal zand op mijn rug mee moet dragen, -kan amper mijn hoofd op houden met lopen, -buikpijn, winderig, rillingen, -ademhalingsproblemen bij wandelen, -blokkade in schouder, -zonlicht problemen

03-02-2024 | Vrouw | 75
Winterhanden en -voeten
Omdat ik hoge bloeddruk moet vermijden ivm lekkende hartkleppen en last heb van winterhanden en voeten leek dit middel in de winter ideaal. Dosering 10 mg werkte prima, maar is niet meer beschikbaar. Dosering 30 mg geeft veel bijwerkingen.

17-10-2023 | Man | 76
nifedipine (20mg)
Syndroom van Raynaud
Nifedipine werd voorgeschreven voor mijn syndroom van Raynaud, maar kreeg zeer ernstige bloedneuzen en deze moesten via dichtschroeien in ziekenhuis verholpen worden. Gestopt met dit medicijn en nu na twee jaar nooit meer bloedneuzen gehad. Slik nu Verapamil en dat gaat stukken beter.

24-09-2021 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Tijden ssn nachtje in een hotel werd ik de volgende ochtend wakker met duizelingen, daarvoor was mijn bloedruk gemeten en was die nog normaal voor mijn leeftijd, dus ik ging de volgende dag na thuiskomst meteen naar mijn huisarts, bloeddruk gemeten bleek 200 te zijn, Nifedepine gekregen en ingenomen, een week later was mijn bloedruk lager en bijna normaal.

25-07-2017 | Man | 76
Hartritmestoornissen
Vanaf 2011 na de nodige uitprobeersels met andere medicijnen door cardioloog voorgeschreven. Na een wisselvallig begin al die jaren perfect gewerkt. Totdat de apotheek me plotseling een ander merk gaf (Teva). Al na 'n uur begonnen de problemen (ritmestoornissen). Week lang geprobeerd toen ermee gestopt. Problemen weg. Apotheek zegt dat Sandoz toen niet leverbaar was! Maar [lees meer...]kreeg ze nu wel mee! En er werd in de computer aantekening gemaakt voor het herhaalrecept. Dit geeft toch te denken.

12-02-2017 | Man | 77
Hoge bloeddruk
nifedipine sinds Dec.2015 ingenomen i.v.m. oplopende bloeddruk. Slikte sinds 2004 al Atenolol 100 mg en Losartan HCT 100/12,5 mg. In Jan.2017 gestopt met Nifedipine vanwege de bijwerkingen: koude handen en voeten, rode vlekken in gezicht, spierkramp in de kuiten, moeilijk urineren vooral 's nachts, pijn in de benen.

29-07-2019 | Vrouw | 84
Hoge bloeddruk
eerste doosje van 30 stuks ging goed,hielp meteen, bloeddruk mooi,daarna vervolg recept voor 3 maanden, na een week weer zo vresekijk naar,huisarts zegt, opj°houden ermee, maar nu af en toe weer niet lekker.

21-02-2022 | Man | 87
Hoge bloeddruk
heb sporiasis kan geen medicamenter voor innemen veelzalf gebruik. veel last van jeuk hele lichaam tranerige ogen neusloop na 8 uur kou bloeddruk zakt niet genoeg

13-08-2014 | Vrouw | 418
nifedipine
Syndroom van Raynaud
Slik het medicijn al ruim 2 maanden en heb geen enkele last van bijwerkingen. Had voorheen (ook bij warmer weer zoals 21 graden) last van 5 x per week van het syndroom van raynaud. Nu maar 1x per week of minder.