Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Gekregen omdat ik absoluut niet tegen betablokkers kon bij ventrikel tachycardie. Gebruik het nu sinds bijna een jaar. ben wel snel slechter (wazig) gaan zien. Moe, verstopping en soms onrust. Verder geen aanval van VT gehad sinds ik het gebruik. (Maar zonder medicijn bleef het ook wel eens 1,5 jaar weg).

23-12-2021 | Vrouw | 55
verapamil (240mg)
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

01-09-2020 | Vrouw | 75
verapamil (40mg)

19-04-2020 | Vrouw | 75
verapamil (80mg)
Hoge bloeddruk
6 jaar geleden kreeg ik hoge bloeddruk en ben begonnen met Bisoprolol.Ik was heel de dag doodmoe,had stramme spieren en kreeg afschuwelijke nachtmerries.Ik mocht overstappen op Metoprolol.Alle klachten werden erger en de nachtmerries werden hallucinaties.Daarbij kreeg ik psoriasis op mijn hoofd en haaruitval.Toen ben ik overgestapt op Verapamil en ik kan mijn geluk niet op[lees meer...].Geen stramme spieren, niet meer moe,geen enge beelden meer ,geen haaruitval.Ik ben zo blij met Verapamil.

12-01-2020 | Vrouw | 28
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.

25-11-2019 | Man | 43
Clusterhoofdpijn

09-02-2019 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.

20-03-2018 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Verapamil hielp mij 4 jaar geleden niet meer, toen ablatie. Nu toch weer Verapamil, helpt goed, alleen die bijwerkingen...lastig!

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornis
Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.

17-09-2017 | Man | 58
Atriumfibrilleren
Ik slik aanvankelijk metoprolol, maar hier was ik erg moe van. Cardioloog gaf mij toen verapamil wat ik beter verdraag, moet wel goed op mijn ademhaling letten, dus goed en diep ademhalen vanuit je buik. ALcohol verdraag ik in het geen niet, dus geen biertje meer of iets dergelijks. Alleen als ik teveel spanning heb door mijn werk, komt de hartritme storing door de medic[lees meer...]atie heen. Heb in het afgelopen weekend besloten om mij te laten ableren. Cardioloog vond het een goed plan. Wellicht kan ik hierdoor van de medicijnen af komen. Ik heb wel ervaren dat je zelf stap en moet ondernemen en als een ander niet lekker gaat bespreken met je cardioloog. Mocht de ablatie niet afdoende zijn dan is goed te leven met dit medicijn. maar ik vraag mij wel af of de bijwerking op de lange termijn mbt de nieren er. Tevens vraag ik mij af de medicijnen op langere termijn voldoende zijn om mijn hart in bedwang te houden.

06-07-2017 | Vrouw | 55
verapamil (240mg)
Hartritmestoornissen
Na zeer diverse ritmestoornissen die hormonaal blijken te zijn (overgang) en me maanden echt beroerd voelen eerst metoprolol gehad wat niet voldoende werkte nu sinds 6 weken verapamil 240mg 1x pd. Werkt goed, maar soms bij 2-5 uur na inname zwaar gevoel op borst en brok in keel. Ook er moe gevoel dan. Blijkt ook v maag te kunnen zijn. Bijwerking. Af en toe hartbonken bij [lees meer...]wakker worden maar dat wordt ook steeds minder. 'S avonds komt soms ritmeverstoring er doorheen maar dat is zo weer over. Ga me steeds beter er bij voelen.

31-05-2015 | Vrouw | 67
Hartkloppingen
Veel last van bijwerkingen, heb het idee dat het medicijn soms erger is dan de kwaal, vooral opgeblazen gevoel en vaak een rood gezicht, plus verstopping, die ik nooit gehad heb. ik gebruik dit medicijn nu 4 maanden, maar heb nog steeds bijwerkingen. maar het middel werkt wel!!

19-04-2015 | Vrouw | 48
Hypertensie

03-03-2015 | Vrouw | 61
verapamil (40mg)
Hartkloppingen
Ik heb al jaren last van hartoverslagen, ook wel hartkloppingen genoemd of hartbonzen. Al vele betablokkers hebben de revu gepasseerd maar geen van allen was effectief. Sinds ruim 2 weken begonnen met de calcium antagonist Verapamil, wordt ook wel calciumblokker genoemd, en voor het eerst kan ik zeggen dat er sprake is van vermindering van klachten. Ze zijn niet helemaal [lees meer...]weg en ik moet op tijd de pillen nemen, anders breken de hartoverslagen toch weer door naar de oppervlakte. Wel merk ik dat mijn hartslag aan de hoge kant blijft. Met het gebruik van de betablokkers was mijn hart normaal 60-70 per minuut. Nu is dat 90-110. Dat geeft me een onrustig , opgejaagd, buitenadem gevoel en ben aan het eind van de middag bekaf. Ook merk ik lichte duizeligheid en een wazig gevoel in mijn hoofd. Misschien worden deze bijwerkingen nog minder wanneer ik ze langer blijf gebruiken.

11-06-2013 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik ben 63 jaar en last van hartritmestoornis. En hen al verschillende tabletten gebruikt maar na een tijd ,werkte de tabletten niet meer. Daarna ben ik begonnen met verapamil 2x40 mg Maar in het begin eerste paar weken voel je misselijk enbraak gevoelens duizelig. Daarna gaat het beter ,maar als je een keer hardwerk ,Dan komt het weer terug het ritme. En dan begint he[lees meer...]t weer van voren af ,moeheid, duizeligheid.En dan na een paar dagen is het weer gewoon.

31-10-2012 | Vrouw | 48
Hartritmestoornis
Na jaren alleen een pilletje Verapamil 40 mg te hebben genomen bij een aanval van hoge hartslag, slik ik nu dagelijks Verapamil 120 mg retard 1 keer per dag. Reden hiervoor is dat de aanvallen vaker kwamen en te lang duurden. Na start met de dagelijkse medicatie in het begin een paar dagen licht in het hoofd geweest, ging vrij snel over. Nu alleen nog last van soms obsti[lees meer...]patie. Ik heb nauwelijks nog last van aanvallen en komt er toch eentje doorheen, dan duurt het erg kort. Ik heb dus tevreden over het medicijn. Het vertraagt ook de hartslag, wat bij mij positief werkt.