Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

03-03-2015 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Ik heb al jaren last van hartoverslagen, ook wel hartkloppingen genoemd of hartbonzen. Al vele betablokkers hebben de revu gepasseerd maar geen van allen was effectief. Sinds ruim 2 weken begonnen met de calcium antagonist Verapamil, wordt ook wel calciumblokker genoemd, en voor het eerst kan ik zeggen dat er sprake is van vermindering van klachten. Ze zijn niet helemaal [lees meer...]weg en ik moet op tijd de pillen nemen, anders breken de hartoverslagen toch weer door naar de oppervlakte. Wel merk ik dat mijn hartslag aan de hoge kant blijft. Met het gebruik van de betablokkers was mijn hart normaal 60-70 per minuut. Nu is dat 90-110. Dat geeft me een onrustig , opgejaagd, buitenadem gevoel en ben aan het eind van de middag bekaf. Ook merk ik lichte duizeligheid en een wazig gevoel in mijn hoofd. Misschien worden deze bijwerkingen nog minder wanneer ik ze langer blijf gebruiken.

01-10-2015 | Vrouw | 62
verapamil (180mg)
Hartfalen
helpt heel goed maar werd ineens veel dikker en had alsmaar koud zelfs in de zomer bij een temperatuur van 28 liep ik nog te rillen. Wat ik heel raar vind is dat ik isoptin slikte maar de apotheek belde dat de fabrikant het niet meer maakt en gaat over naar een hogere dosering verapamil en ik heb er veel bijwerkingen van.rarara

21-05-2014 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornis
Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.

26-02-2015 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Heb sinds een jaar een ICD. Deze is al 2 keer afgegaan door boezemfibrilleren, wat bij mij gepaard met een hoge hartslag boven de 200. Heb naast de Metoprolol ret. 125 mg en de Lanoxin 0,25mg, de Verapamil 240 mg gekregen. Sinds ik dit middel gebruik, ben ik niet vooruit te branden. Net of ik overal in tegengehouden wordt. Een constante druk op buik en borst. Na altijd beh[lees meer...]oorlijk actief te zijn met klussen, wandelen, fietsen en tennis, ben ik nu bijna een zombie die alleen maar op de bank zit. Binnenkort weer afspraak bij cardioloog om dit te bespreken.

11-06-2013 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik ben 63 jaar en last van hartritmestoornis. En hen al verschillende tabletten gebruikt maar na een tijd ,werkte de tabletten niet meer. Daarna ben ik begonnen met verapamil 2x40 mg Maar in het begin eerste paar weken voel je misselijk enbraak gevoelens duizelig. Daarna gaat het beter ,maar als je een keer hardwerk ,Dan komt het weer terug het ritme. En dan begint he[lees meer...]t weer van voren af ,moeheid, duizeligheid.En dan na een paar dagen is het weer gewoon.

28-08-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?

14-01-2018 | Vrouw | 64
Cardiomyopathie
Ik kreeg de diagnose hypertrofische cardiomyopatie van een cardioloog in opleiding! Hij vertelde wat het was en dat mijn hartslag omlaag moest om de druk in de linker hart kamer te verminderen en om mijn bloed druk te verlagen. Ik heb hem verteld dat mijn bloed druk normaal was en mijn rustende hartslag tussen de 59-61 slagen per minute is. Daarna vertelde hij dat ik een [lees meer...]plotse dood kon krijgen en daarom verapamil voorgeschreven. Ik voelde mij voor de verapamil hartstikke prima. Na een paar dagen voelde ik moe en mijn rustend hartslag begon te klimmen. Als ik in bed lag bonsde mijn hart zowat uit mijn ribbenkast en mijn hartslag lag tussen de 80-90 slagen per minute. De 8ste en tevens laatste dag dat ik verapamil slikte kon ik amper iets doen, was erg kortademig, duizelig, bonsende hart en een gevoel alsof ik zo dood neer kon vallen! Ik heb zware vermoedens dat deze diagnose verkeerd is en juist omdat er absoluut GEEN hart klachten zijn in mijn familie aan beide kanten. Ik zit nog steeds metde nasleep van deze nare middel. Mijn normale hartslag is weer terug maar ik word wel sneller moe en dat terwijl ik veel energie had voordat ik begon met verapamil!!!

24-02-2012 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik slik verapamil van wege een hartritmestoornis. Ik heb verschilende bijwerking. Obstipatie, rode huid, koude handen etc. Via via ben ik er achtergekomen dat verapamil de regulatie van histamnine ernstig negatief beinvloed. ik heb nu mijn inname van gisthoudende voeding sterk verminderd. De klachten zijn ook voo en zeer groot deel verdwenen. Een overschot aan histamine ve[lees meer...]roorzaakt weer een hartritmestoornis

15-07-2020 | Vrouw | 65
Hartslag blijft ondanks gebruik tussen 80 en 100 en veel maagklachten

12-01-2016 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Verapamil met Flecainide leverde geen verbetering op in de hartritmestoornis

07-08-2015 | Man | 65
Clusterhoofdpijn
Ruim vijf jaar flinke aanvallen van clusterhoofdpijn gehad (ca. 3 per week). Het middel Verapamil 120 voorgeschreven gekregen. Het middel hielp niet. In overleg met de huisarts en specialist, besloten om de dosis te verhogen naar 240. deze keer hielp het middel binnen een paar weken. Nog ruim een paar maanden doorgeslikt en daarna gestopt. De clusterhoofdpijn bleef vervolg[lees meer...]ens weg en is niet meer terug gekomen. Ik ben nu, zonder medicijnen, clusterhoofdpijnvrij gedurende zo'n anderhalf jaar, GELUKKIG!

11-01-2014 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Slik het al jaren en heb nooit bijwerkingen gehad. Heb ook meestal maar 1 keer per jaar last van hartritmestoornissen.(stress) Verapamil bevalt GOED! Sterkte allemaal!

15-08-2011 | Man | 65
Hartritmestoornis
Aanvankelijk 120 mg retard p.d, maar toch nog hartritmestoornissen. Nu met 2 x 80mg p.d gaat het beter. Nog een enkele maal een hartoverslag. Wel laag hartritme (50 p. min.) en lagere bloeddruk.

31-01-2011 | Vrouw | 65
Ritme stoornis accuut
Het helpt volgens mij wel. Alelen heeft het vervelende bijwerkingen. Zoals duizeligheid of evenwichtstoornis. Je loopt gewoon beentje over. Net of je dronken bent van 1.2.3 flessen wijn. dit is heel vervelend. Bij inspanning geeft het geen klachten maar als je daarna met iemand staat te praten val je om. daar wordt je heel onzeker van. Heb 10 jaar lang na een hartoperati[lees meer...]e metroprolol geslikt zonder bijwerkingen was daar zeer tevreden mee.

29-01-2011 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis / av blok
Na met zwaailicht en sirene in het slotervaart terecht gekomen met ritmestoornis. Nu behandendeling met verpamil 120 mg retard Klachten weg maar nu van die wegtrekkers heel vervelend en ook gevaarlijk bij traplopen en autorijden wie heeft de oplossing? ben 10 jaar geleden aan hart geopereerd 1 bypass Heb ook diabetees 2. Loop af en toe net of je dronken bent op straat b[lees meer...]eentje over wie herkent dit en weet de oplossing