Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

22-07-2018 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.

15-02-2018 | Man | 38
Clusterhoofdpijn
De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.

08-09-2015 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
na weer een verpeste vakantie door dat monster, de knoop maar eens doorgehakt en verwijsbrief huisarts gehaald voor LUMC in Leiden, veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Na een gesprek met arts afgesproken om maar weer medicatie te proberen, de eerste verapamil moest gaan opbouwen eerst 1 per dag 3 dagen, dan 2 per dag 3 dagen, dan 3 per dag 3 dagen en dan 3keer 2 per[lees meer...] dag, zal ik op 240mg per keer uitkomen. Ik begonnen, 1 per dag ging redelijk, voelde me al wel anders, 2 per dag ik had het gevoel dat ik stoned was en niet meer op deze wereld! Gemaild, moest maar weer terug naar 1 per dag om mijn lichaam er meer aan te laten wennen, maar gevoel bleef. Heb zelf de knoop maar doorgehakt en ben er helemaal mee gestopt en voel me nu weer normaal! En al met al heeft het ook niet veel geholpen qua aanvallen, want die bleven gelijk, minimaal 5 per dag! Nu op naar de volgende medicatie om dit monster het zwijgen op te leggen!

22-06-2013 | Vrouw | 67
Clusterhoofdpijn
Ik kon met Verapamil niet normaal functioneren, k was langzaam, alsof ik Valium gebruikte. Ook deed het niks aan mijn aanvallen.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

16-05-2017 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
Heb mijn twijfels of dit wel efficiënt is om aanvallen te verhinderen.

15-10-2015 | Man | 49
verapamil (240mg)
Clusterhoofdpijn
Het middel helpt wel tegen hoge bloeddruk en tegen schommelingen van de bloeddruk. Helpt niet echt tegen clusterhoofdpijn. De meest vervelende bijwerking is het vasthouden van vocht, vooral 's avonds last van dikke gezwollen enkels.

04-05-2013 | Man | 57
mag ik verapamil 2 keer 80 mg samen met enalaprilmaleaat 5 mg.samen gebruiken

24-12-2011 | Man | 56
Clusterhoofdpijn
Ik heb een opbouw gekend tot 480 mg per dag en soms meer. Bij afbouw komen steeds de clusterhoofdpijnaanvallen terug. ( 1 a 2 x per 14 dagen). Ik maak me zorgen omdat ik zo langdurig gebruik, aan het werk blijf en erg vermoeid ben overdag. Weet iemand of er schadelijk effect kan optreden bij langdurig (jarenlang) gebruik van 480 mg of meer? Ik heb geen hartklachten.

02-10-2022 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Sinds het voorjaar clusterhoofdpijn gekregen, 4 tot 2 aanvallen in de avond. Vorige maand ben ik gaan afbouwen van 2 naar 1 tablet maar ik kreeg na een week weer een korte aanval. Toen weer 2 tabletten gaan slikken. Ik krijg nu steeds korte aanvallen van een paar seconden, ben daardoor erg gespannen en onzeker. Hopelijk gaat het snel over.

29-04-2022 | Man | 33
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

12-01-2020 | Vrouw | 28
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.

25-11-2019 | Man | 43

13-12-2022 | Man | 53
Clusterhoofdpijn
ik slik dit nu 2 jaar sindsdien heb ik geen of heeeeeel weinig last van clusterhoofdpijn . vanaf mijn 17e clusterhoofdpijn vroeger hadden ze er niks voor tot dat het mijn baan bijna koste. toen alles goed laten checken bij de specialist. ik wil niks anders meer.

18-10-2021 | Vrouw | 53
verapamil (240mg)
Clusterhoofdpijn
Ik gebruik het nu 2 jaar. Tijdens een heftige periode met 2 tot 4 aanvallen per dag neem ik 3xp.d 1 tablet van 240 mg. Ze onderdrukken de aanvallen met 50%. Als na 2 maanden aanval vrij ben ga ik 2xp.d een tablet van 240 mg. Dit werkt voor mij erg goed.

22-12-2015 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
Deze keer vanaf de lente last van clusterhoofdpijn, het werd per verstreken maand erger en nu na november ging het al iets beter. Nog maar 1 keer p/d een pijn aanval ( 1/2 tot 1 u ). Toch naar de specialist gegaan en ik kreeg dit keer Verapamil voorgeschreven, 3 x daags i tablet. Vanaf de eerste dag van inname zijn de pijn aanvallen weg gebleven. Ik moet wel veel water dr[lees meer...]inken, heb ook echt dorst en de ontlasting is vaster. Maar ik voel me prima en gelukkig al dagen van de aanvallen af.