Ervaringen met Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

26-08-2023 | Man | 69
Het helpt bij mij 12 uur daarna weer hartritmestoornissen stoornis

13-12-2022 | Man | 53
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
ik slik dit nu 2 jaar sindsdien heb ik geen of heeeeeel weinig last van clusterhoofdpijn . vanaf mijn 17e clusterhoofdpijn vroeger hadden ze er niks voor tot dat het mijn baan bijna koste. toen alles goed laten checken bij de specialist. ik wil niks anders meer.

29-04-2022 | Man | 33
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

18-07-2021 | Man | 70
verapamil (40mg)
Boezemfibrilleren
In tegenstelling tot de Teva omhulde verapamil toont dit medicijn geen merkbare werking

18-07-2021 | Man | 70
verapamil (40mg)
Boezemfibrilleren
Deze filmomhulde tabletten werken veel beter dan denier omhulde tabletten

13-07-2020 | Man | 69
Hartritmestoornis
Vanwege incidenteel boezemfibrilleren kreeg ik Verapamil 120mg 1 keer per dag voorgeschreven. In de infofolder van de ziekenhuisapotheek stond dat bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig worden vooral in het begin kunnen voorkomen, maar dat de klachten meestal vanzelf weer over gaan. Na een maand inname had ik nog steeds flinke hoofdpijn, net of er een riem rondom je hoof[lees meer...]d zat die steeds harder werd aangetrokken. Bovendien had ik een erg pijnlijke anus gekregen vanwege de dikke en harde ontlasting die als bijwerking optrad. Ook merkte ik dat er een soort waas voor mijn ogen hing waardoor ik geen goed contact meer had met de buitenwereld. Tijdens rust had ik ook een erg trage hartslag. Na die eerste maand moest ik nog een maand wachten op de volgende afspraak bij de cardiologe, maar had geen zin meer om nog een maand hiermee door te gaan. Dus zelf besloten om i.p.v. 1 tablet per dag een halve in te nemen, om te kijken wat er dan zou gaan gebeuren. Op het tablet zit een gleuf waardoor het heel makkelijk is om deze gelijkmatig in tweeën te verdelen. Ik neem nu ong. 10 dagen een halve dosering en alle bijwerkingen zijn verdwenen, terwijl het medicijn naar mijn idee nog steeds zijn werk doet, maar zekerheid heb ik daar niet over. Als ik de cardiologe weer zie zal ik dat met haar bespreken. Ik voel me in ieder geval nog steeds rustig en heb weer een normale hartslag. Ik ga er maar van uit dat het farmaciebedrijf Sandoz de standaarddosering aan de ruime kant heeft gehouden, want er moet immers geld verdiend worden, en dat een wat lagere dosering niet meteen tot ongelukken leidt.

25-11-2019 | Man | 43

09-02-2019 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.

25-12-2018 | Man | 58
Hartritmestoornis
In het voorjaar opgenomen op eerste hulp in het ziekenhuis. Na vele onderzoeken is naar voren gekomen dat ik last heb van boezemfibrilleren. Alle betablockers, zowel in naam als in sterkte, hebben niet geholpen. Ook cardioversies, vijf stuks binnen een periode van 4 weken, heeft er slechts eentje geholpen. Althans, voor een korte periode van een maand had ik daar plezier[lees meer...] van. Nadien zijn de hartritmestoornissen weer terug gekomen. Een ablatie zou mijn regionaal ziekenhuis niet kunnen uitvoeren. Vandaar dat ik het verzoek heb neergelegd om mijn medisch dosier over te hevelen naar Groningen. Alles werd keurig overgedragen en daar kreeg ik alle informatie over een ablatie die over plm 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Tot die tijd moet ik verapimil gebruiken. Dit medicijn bevalt stukken beter dan beta blockers. De eerste weken geen ritme stoornissen gehad, maar vanaf gisteren, na een korte inspanning, kwam de stoornis hevig terug. In zekere zin helpen deze medicijnen dus ook niet, ze zorgden er wel voor dat ik, na een tweede inname van verapimil, het hart wat rustiger ging kloppen. Echter, met een vinger aan de pols kon ik wel controleren dat de stoornis er nog zat. De specialist in Groningen vertelde me dat ik maximaal 4 tabletten van 120 mg per dag mag innemen, dus niet meer. En dat ik na anderhalf uur, na iedere inname, enig resultaat mag verwachten. Conclusie: tot dusver de beste medicijn, mits verantwoord in het juiste gebruik. Ik kom meer tot rust, maar het heeft in mijn geval geen genezende werking.

14-11-2018 | Man | 61
Hartkloppingen
In 2010 heb ik een nieuwe aorto(kunststof)klep gekregen. Na ernstige kortademigheid begin oktober 2018 naar de hart-ehbo van het St. Franciscus te Schiedam gegaan aangezien ik daar onder behandeling ben. Na een nachtje ter observatie en alle testen gedaan, bleek dat ik een soort ADHD-cellen in mijn hart heb die nagenoeg niet rusten. Onregelmatig ritme van 38 naar 108 in r[lees meer...]ust. Op 7 oktober '18 voor de eerste keer Verapamil (120mg) 1x daags voorgeschreven gekregen. Eerste drie dagen was het hart rustig daarna werden de hartkloppingen als ook de kortademigheid steeds erger. Ook kreeg ik gerichtspijnen vanaf mijn schouders tot mijn enkels als bijwerkingen erbij. Op 6 november '18 huisarts en cardioloog gebeld. De een verwees me naar de ander en andersom. Op 7 november'18terug gebeld door de poli van de cardiologie met het verhaal dat ik de Verapamil door moest stikken aangezien ik op 19 november'18 toch een holter (24-uurs meting) kreeg. De klachten werden steeds erger. Daarnaast werd ik ook nog eens psychisch erg instabiel. Op 12 november'18 ben ik gestopt met dit medicijn en ben naar mijn huisarts gegaan aangezien ik bijna niet meer normaal kon wandelen vanwege de kortademigheid en duizeligheid. De huisarts heeft de dienstdoende cardioloog gebeld in Schiedam en die gaf aan te stoppen en de holter af te wachten. ERGO: Verapamil werkt bij mij alleen maar versterkend (meer onregelmatigheid in hart, kortademiger, gewrichtspijnen, psychisch instabiel) Op dit moment is die rommel nog steeds niet uit mijn lichaam.

27-10-2018 | Man | 67
verapamil (180mg)
Aangeboren hartafwijking
Dit medicijn is zeer effectief gebleken en heeft geen noemenswaardige bijwerking. Daarvoor gebruikte ik gedurende enkele maanden Amiodarone met als bijwerking een oogzenuw ontsteking! Meteen gestaakt en verder met dit medicijn. Hartritmestoornissen zijn met meer dan 80 % afgenomen en hoef nog maar 1x per jaar naar mijn cardioloog te komen. Sinds de diagnose en ontslag uit[lees meer...] het ziekenhuis met cardiosport gestart en nog steeds. De voeding is ook volledig aangepast en volg de adviezen van het voedingscentrum op. Resultaat: een veel betere gezondheid en 10 jaar jongere fitnessleeftijd. Hartritme stoornissen niet meer gemeten met de Omron RR meter.

10-10-2018 | Man | 87
Atriumfibrilleren
de veraail is wel werzaam om de hartfrequentie teverlagen en de bloeddruk zakt ook een beetje maar de spierzwakte die ook op treed is heel vervelend . Levenisbewegenmaar zo kan ik niet plezierig meer physieke activititen ondernemen.

22-07-2018 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.

16-05-2018 | Man | 57
Hartklachten
Bij een trappiste biertje en bij bosvruchtenthee, zeer hoge bijwerking gehad.