Hartritmestoornissen (60 meningen)
Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

29-11-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Na Sotalol, wat niet bij mij pastte, gebruik ik nu bijna 3 maand Verapamil. Ik ben bij vlagen draaierig, ik noem het een 'wegzakker',wat erg lastig is, ik durf geen auto meer te rijden.. Daarnaast ben ik erg moe, lukt niet om conditie op te bouwen. Als ik tegen een heuvel op moet fietsen, en dan ook nog tegen de wind in, dan 'ligt-mijn-tong-op-mijn-schoenen', bij wijze van[lees meer...] spreken. Ga cardioloog vragen om wat anders, ik kan zo niet 38 uur werken..De hartritmestoornis is wel minder.

22-11-2010 | Vrouw
Hartritme stornis
Ik slikte eerst Metoprolol, eerst 50 mg toen 100 mg, met deze medicijnen werden mijn klachten alleen maar erger, ook veel last van de bijwerkingen. In overleg met de cardioloog Verapamil gaan slikken, 120 mg, maar ook met deze medicijnen worden mijn klachten erger. Buiten hartklopping heb ik nu een soort vibratie in mijn hart, en meer aanvallen dan ooit! Gelukkig geen bi[lees meer...]jwerkingen gehad. Moet nu helaas een operatie ondergaan!

20-11-2010 | Man
Hartritmestoornis
Na Sotalol(bijwerkingen) dit goedje Verapamil voorgeschreven gekregen. De hartslag werd niet meer zo onderdrukt als bij Sotalol. Ik vond dat zelf prettig. Mijn hartslag kwam iets dichter bij de werkelijk tijdens het sporten. Na 4 weken ook cholesterolverlagers verwisseld voor een merk, Simvastatine. Apotheek gaf meteen mee dat de combinatie van die twee, weleens erge spie[lees meer...]rpijnen zouden kunnen veroorzaken. Understatement of the year. 's Nachts wakker, spierpijn, 5 minuten op de loopband, pijn in de scheenspieren, 's Morgens vingerkootjes stijf. Out of the blue, ontsteking in mijn duim( niet bewezen bijwerking) Na een week gestopt met cholesterolverlager(Risico..., ja). Pijn in spieren alleen nog bij opstaan, na een uurtje gaat het wel. Slappe benen, krachtverlies blijft, kan geen 2 km wandelen, laat staan sporten(is opdracht cardioloog). Ga maar weer een afspraak maken met cardioloog voor een nieuw goedje. Ablatie is voor hartritmestoornis een optie. Maar volgens de cardioloog zijn de haarvaten op mijn hart beschadigd, dus moet ik medicijnen slikken. Het ergste vind ik, dat je ook een maatschappelijk probleem wordt. Onregelmatige diensten zijn een crime. Op dit moment heb ik voor drie maanden dispensatie van vroege en nachtdiensten. Dus 3 maanden de tijd om medicijnen in te regelen. Wordt vervolgd.

18-11-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk en gedotterd
ik ben eigenlijk en oplossing aan het zoeken hoe het komt dat ik nadat ik twee en een half jaar geleden problemen met mijn hart kreeg ook gedotterd ben en dus medicijnen heb gekregen voor mijn hart zoals metoprolol en verapamil maar liefst 25 kilo ben aangekomen niet normaal ik vraag mij dus af of dit de medicijnen kunnen veroorzaken ik slik ook nexium ik weet het niet ik[lees meer...] heb mijn eetgewoonten niet veranderd eet nog steeds t zelfde als twee en een half jaar geleden maar blijf maar aankomen ik ben benieuwd of iemand daar ook ervaring mee heeft moet 27 januari 2011 weer naar de cardioloog en dan wil ik het wel even aankaarten

16-11-2010 | Man
Hartritmestoornis
Ik krijg verapamil 120 mg tegen hartritmestoornissen en druk op de borst. Klachten minder, maar niet over. Koude handen en voeten.

07-11-2016 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.

08-05-2013 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis door een veelste hoge hartslag, linker arm die uitviel en kortademig. Verapamil voorgeschreven gekregen en heb heel veel opvliegers en word snachts hemaal bezweet wakker. Ook ben ik veel moe en duizelig. Ik heb ook nog steeds last van het overslaande gevoel van mijn hart en word ik af en toe nog goed beroerd. Iemand anders h[lees meer...]ier ook ervaringen mee?

04-09-2011 | Vrouw | 23
Hartritmestoornis
Sinds februari dit jaar gebruik ik dit medicijn. Na opname in het ziekenhuis voor een veel te hoge hartslag van 40mg naar 80mg naar 1x daags 240mg gegaan. Het heeft heel lang geduurd voordat mijn hartslag lager werd. En zelfs nu nog niet tevreden met de werking. Sinds 2 maand last van de bijwerkingen, geen eetlust, vocht vasthouden, hoofdpijn(steeds vaker), duizeligheid, a[lees meer...]ngstig, stressig. Het word tijd voor een ander medicijn. De cardioloog in het ziekenhuis noemde mijn aandoening(een veel te hoge hartslag, constant) een jonge vrouwen ziekte. Die vanzelf weer over moet gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? en welke andere medicijnen zijn een oplossing waarbij je nog wel fatsoenlijk kan functioneren?

14-10-2017 | Vrouw | 25
Hartritmestoornissen
Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.

21-11-2014 | Vrouw | 25
Cardiomyopathie
Ik ben 25 jaar en ben geboren met cardiomyopathie , een paar jaar geleden kreeg ik bisoprolol om de groei van het hart te remmen en het minder te laten inspannen. Hier kon ik alleen niet over , veel te lage hartslag , meerdere malen uit de tijd gegaan. Daar mee gestopt en verapamil 80 gekregen. Dit verhielp de klachten niet voldoende maar kon niet hoger ivm lage hartslag.[lees meer...] Begin dit jaar een ICD gekregen en gebruik nu verapamil 240 , medicijn bevalt prima, geen nare bijwerkingen. Druk op de borst is minder , minder kortademig en minder snel buiten adem. Verapamil zorgt er wel voor dat je bij inspanning niet een mooie versnelde hartslag krijgt zoals hoort, je bent een auto die rijd met de handrem er op! Ook een vreemde bijwerking is dat mijn krullende bos haar veranderd is in slap haar.

27-07-2011 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Sinds ik verapamil gebruik ben ik van de klachten af. Van 2 keer per dag een aanval van een half uur naar helemaal nooit meer. Super!

31-01-2017 | Vrouw | 27
Aangeboren hartafwijking
vanaf 31 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met een hartslag van boven de 230. sindsdien aan het rommelen geweest met medicatie. bij mij helpt het totaal niet!!! last van bijwerkingen en het idee dat het veel vaker gebeurd. ben nu 5 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter en de klachten zouden moeten verdwijnen na mijn zwangerschap, zou door de horm[lees meer...]onen komen. helaas is het alleen maar verergerd. meerdere malen per dag last van mijn hartslag die uit het niets uren 230 slagen per minuut maakt. mijn lichaam raakt hierdoor uitgeput. ze willen me nu gaan opereren. Iemand hier ervaring mee ??

12-01-2020 | Vrouw | 28
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.

04-08-2017 | Vrouw | 31
verapamil (40mg)
Hartkloppingen
Goedemorgen, Ik heb van de cardioloog 2 x daags 40 Mg verapamil voorgeschreven gekregen. Ik heb namelijk veel last van overslagen omdat ik overspannen ben. Ik raak er paniekerig van. Heeft iemand goeie ervaring met deze medicatie?? Ik wil zo graag mijn leven terug

29-04-2022 | Man | 33
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

21-05-2021 | Vrouw | 33
Hartritmestoornissen
In augustus 2020 ivm hartritmestoornissen een cardioversie uitgevoerd bij mij. Hierna van de cardioloog metropolol 50mg voorgeschreven. Na wat onderzoeken aan mijn hart en bloeddruk, waar overigens niets zorgwekkends uit is gekomen, kreeg ik na telefonisch consult met een cardioloog een vervolg met de metropolol. Just in case. De cardioloog belde later terug en wilde mij t[lees meer...]och van de metropolol af hebben ivm mijn psoriasis. Er blijkt een stofje in de metropol te zitten welke psoriasis triggert. Ik mocht over op de Verapamil 120mg 1x daags. Wat een verademing. Ik was niet meer de hele dag misselijk, geen kloppingen en duizelingen meer. Heel blij met deze overstap. En de psoriasis is ook rustiger geworden.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum