Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

20-05-2019 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.

14-05-2019 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.

24-04-2019 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal

23-04-2019 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.

11-04-2019 | Vrouw | 46

14-01-2019 | Man | 39
Hoge bloeddruk
Voor de behandeling van hoge bloeddruk. Het gaf mij naar verloop van tijd kramp in de benen en een enorme vermoeidheid. Test gemaakt met mijn huisarts en twee weken gestopt. Binnen enkele dagen had ik meer energie en de kramp ging weg.

25-10-2018 | Vrouw | 64
Hypertensie
Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?

05-10-2018 | Man | 42
Hypertensie
Ik gebruik Hydrochloorthiazide icm Enalapril maleaat tegen een hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt uitstekend. Ik ga er wel meer van plassen, maar ja, het is dan ook een 'plaspil'. Bijgevolg heb ik wel altijd dorst.

29-07-2018 | Vrouw | 65
Oedeem
vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen 👍😊

18-06-2018 | Man | 70
Bloedverdunning
droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen

02-03-2018 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Na eerst Lisinopril te hebben geprobeerd (ernstige gewrichtsklachten), in overleg met de huisarts overgestapt op Hydrochloorthiazide Actavis. Controle na twee weken bleek goed uit te vallen. M'n bloeddruk is goed. Na ca. 3,5 week ontstonden echter jeukbultjes langs de haargrens. Na ca. 5 weken zat driekwart van m'ngezicht vol bultjes, met heel veel jeuk. In de afgelopen da[lees meer...]gen ontstond het ook bij de oogleden, neusbrug en halslijn. Ik ben accuut gestopt - en de zoektocht naar een medicijn zonder bijwerkingen (bestaat dat??) gaat opnieuw beginnen!!

12-02-2018 | Vrouw | 43
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Hoge bloeddruk
Geen effect en ben toen toch maar even op dit forum gaan kijken en ben best verbaasd door artikel op internet. (Mijn medicijn : url verwijderen)

30-01-2018 | Vrouw | 50
Hypertensie
Bij controle van mijn bloedruk bij de psyciater voor gebruik methylfenidaat bleek mijn bloedruk veel te hoog dus naar de huisarts en kreeg hydrocloorthiazide na een half jaar was hij nog niet helemaal goed mijn hart ging te snel dus Bisoprolol erbij gekregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed

27-12-2017 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Goed resultaat v.w.b. gebruik maar 26 december 2017 acuut gestopt n.a.v. de publicatie dat het gebruik van hydrochloorthiazide een hoger risico van verbranding door de zon oplevert en (nog erger) een significant hoger risico op huidkanker oplevert. Ik wil vervanging van dit medicijn want dit slik ik echt niet meer.

06-12-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Na een aantal maanden dit medicijn gebruikt te hebben heb ik erectieproblemen. Met de dokter afgesproken de dosis te halveren en anders er mee te stoppen om te gaan kijken naar een ander middel.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Dit medicijn slik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. Ik heb hierbij totaal geen last van bijwerkingen.