Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

19-09-2017 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Naar medicijn, waar ik nare bijwerkingen van had, zoals vermoeidheid, pijn in het hoofd, druk in het binnenoor en suizende oren. Na 5 weken mee gestopt toen ik me echt beroerd voelde en bij bloeddrukmeting bleek dat het medicijn weinig of geen effect had.

09-09-2017 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Heel veel zware spierpijn en stijfheid. Ziek van de spierpijn. Tot niets meer in staat. Mogelijk beïnvloed door fibromyalgie.

30-05-2017 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Jicht op drie plaatsen pink links en rechts en rechtervoet. Kijk eerst heel goed wat de evt, bijwerkingen kunnen zijn, heb ik dus niet gedaan.

20-11-2016 | Man | 51
Hoge bloeddruk
Tijdens een bedrijfskeuring werd geconstateerd dat ik hoge bloeddruk heb. Bij de dokter kreeg ik voor 3 maanden de plastabletten voorgeschreven en daar moest ik terugkomen. Door omstandigheden ben ik na 4 maanden pas terug gegaan, eenmaal terug kreeg ik te horen dat de medicijnen blijvend waren. Nu heb ik ze voor een maand weer gehad als proef, maar nu - na 3 weken- krijg [lees meer...]ik bijwerkingen in de vorm van pijn in de onderbuik. Ik zit ben nu een half uurtje wakker, de pijn trekt al weer iets weg, ik ga morgen de dokter maar bellen. Ik heb nog twijfels om het medicijn in te nemen, maar als de pijn zo weg trekt, dan denk ik wel dat ik het vandaag nog inneem. Wordt vervolgt..

16-07-2016 | Man | 56
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120, Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby[lees meer...] elect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosteerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct , dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen !! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en anal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. WEl begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes worden en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct !!

12-07-2016 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk, die door van Aprovel onvoldoende onder controle meer werd gehouden.

05-07-2016 | Vrouw | 83
Hoge bloeddruk
Mijn moeder van 83 werd tgv zouttekort opgenomen in ziekenhuis. Kreeg een delier en heeft het na allerlei complicaties maar net gered. Nadat deze tablet gestopt werd knapte ze op. De chirurg heeft aangegeven dat ze dit middel NOOIT meer mag gebruiken! Is de combinatie oudere en dit middel voldoende bekend???

03-06-2016 | Vrouw | 48
Hypertensie
Bevalt prima, geen bijwerkingen

04-05-2016 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
door hoge bloeddruk Tia gehad, krijg daarvoor 2 verschillende medicijnen, bloeddruk blijft nu goed en bijna nooit meer hoofdpijn.

01-05-2016 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
nog hogere bloeddruk, buikkramp, misselijk, diarree, opgezette buik, druk in de aders van het hoofd, pijn in gewrichten en spieren, zeer gedesorienteerd

31-03-2016 | Man | 70
hydrochloorthiazide (50mg)
Hoge bloeddruk
In eerste instantie kreeg ik de doses 100 mg per dag. Echter bij een managenet-controle door een arts viel ik bijna van de fiets af vanwege te lage bloeddruk. Daarop is de doses verlaagd tot 50mg. De bijwerkingen, voor zover ik er last van had verminderden. Thans gebruik ik nog 25 mg. per dag in combinate met perindopril en nefidipine ten einde de bloeddruk rondom 140/80 t[lees meer...]e houden, wat aardig lukt.

17-03-2016 | Vrouw | 59
Hypertensie
Gebruikte eerst een beta blokker, maar werd daar erg moe van en had last van "dode" vingers en tenen

02-03-2016 | Man | 73

09-01-2016 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Ik had een hoge bloeddruk van 180 - 110. Hiervoor heb ik 2 pillen gekregen: 30mg nifedipine en 20mg Fosinoprilnatrium. De bloeddruk was gezakt naar gemiddeld 140-90. De bloeddruk was nog steeds iets te hoog. Ik kreeg hydrochloorthiazide 12,5mg voorgeschreven. De bloeddruk was na 6 weken nog steeds 140-90. De pillen zijn nu verzwaard naar 25mg, na 5 weken zit de bloeddru[lees meer...]k nog steeds op 140-90. Verder heb ik geen bijwerkingen van de plaspillen. Wacht nu af of ik door moet gaan of dat ik nieuwe pillen krijg van de specialist (nog 1 week doorgaan).

08-01-2016 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Ieniemini pilletje, doet wat het doen moet, geen enkele bijwerking tot nog toe. Gebruik het nu 2 maanden.

14-11-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren hydrochloortiazide voor mijn hoge bloeddruk. Van mijn ha moest ik afvallen, maar dat ging moeizaam. De laatste 2 jaar heb ik erg last van mijn voeten gekregen. Ze zijn pijnlijk na lang lopen of als ik te lang heb gezeten kom ik moeilijk op gang. Na een jaar behandeling aan de hielspoor en na 3 spuitjes heb ik nog steeds last maar niet van hielspoor maar[lees meer...] van verstijfde voeten. Op ct scan en mri hebben ze niks kunnen zien en dus ben ik uitbehandeld. Na veel googelen las ik dat dit weleens door hydrochloortiaziden kan komen. En ook ben ik in gewicht toegenomen. Herkent iemand zich in dit?