Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

31-03-2015 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Ik slik al verschillende medicijnen voor hoge bloeddruk en angina pectoris. Ik voel mij meestal redelijk. Totdat ik dit medicijn ging gebruiken. De eerste week ging het nog goed, maar daarna kreeg ik steeds vaker last van duizeligheid. Zo erg, dat ik niet kan fietsen of in de auto kan rijden en het bed vaak op moet zoeken. Vandaag heb ik het tabletje laten staan, nu [lees meer...]nog geen klachten gehad. Het is natuurlijk niet goed voor mijn bloeddruk als ik dit medicijn niet meer inneem, de bloeddruk is nu mooi en zal wel weer omhoog gaan. Binnenkort ga ik naar de huisarts, eens kijken als er iets anders is voor mij.

03-03-2015 | Vrouw | 60
Beroerte
Naar aanleiding van een hersenbloeding kreeg ik dit medicijn. Moet er niet meer van plassen als normaal. Mijn bloeddruk blijft hoor 158. Ik heb volgens mij zwelling op mijn rug van dit medicijn. Ook is de ontlasting niet meer vast maar een brei.

05-02-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Gebruik dit medicijn sinds een maand of 2. Na de eerste drie weken was mijn bloeddruk aanzienlijk gezakt, maar bij de laatste controle op 28 januari was het weer gestegen. Ook heb ik pijnlijke schouders gekregen sinds het begin van hydrochloorthiazide. Verder heb ik geen bijwerkingen. Ook hoef ik niet meerdere keren naar het toilet, waarvoor ik toch gewaarschuwd was. 13 fe[lees meer...]bruari moet ik weer terugkomen voor controle. Als er dan nog niets verandert is , zal ik vragen wat nu te doen.

02-02-2015 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Ik slik dit medicijn nu 5 jaar. Nooit geen last gehad van bijwerkingen. Bloeddruk nog steeds onder controle.

02-02-2015 | Vrouw | 32
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Hoge bloeddruk
ik heb nergens geen last van :-) ik mag in mijn handjes klappen als ik zo eens de andere reviews lees over dit medicijn.

17-01-2015 | Vrouw | 67
Angina pectoris
ik voel mij helemaal niet lekker van diaree deheledag in de maag opgejaagt in mijn lichaam ik geloof dat ik stop

07-11-2014 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik kreeg dit medicijn voor mijn bloeddruk. De bloeddruk ging meteen goed omlaag, maar ik kreeg vreselijke darmkrampen en zat soms wel 8 keer op een avond op het toilet. Ik heb toen besloten te stoppen met het medicijn en heb geen last meer van darmkrampen. Ik gebruik nu Metoprololsuccinaat en heb geen last meer.

26-07-2014 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Had maar vreselijke spierpijnen in armen en mn gewrichten waren allemaal ontstoken, omdat ik ook reuma heb dacht ik een slechte periode te hebben, toch maar even alles opgezocht en elke week 1 medicijn even niet genomen, en jawel na het niet slikken van dit kleine venijnige tabletje al mn klachten weg, jippy ik kan mn handen weer gebruiken, had dit pilletje samen lisinopr[lees meer...]il, en mn bloeddruk is zelfs nog beter als met, niet meer snachts 4x naar wc en mn hoofd is heel rustig, slaap ook weer prima, lag voorheel hele nachten wakker.

19-07-2014 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Als plaspil doet het niets. Sinds ik dit middel gebruik heb ik een verhoogde bloedsuiker.Ik zou diabetes hebben. Verschijnselen zijn er niet. Nu een maand gestopt en toen suiker laten prikken nu was het normaal. Ook heb ik erg veel last van gewrichtspijn wat ook minder was toen ik stopte met dit middel. Volgens de arts is er geen verband maar ik weiger dit middel nog lan[lees meer...]ger te slikken

09-07-2014 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Belachelijk veel plassen, hoofdpijn.veel dorst en last van wazig zien door omstandigheden een paar dagen niet geslikt en geen klachten meer.

13-03-2014 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk en sinds een paar jaar hydrochloortiazide, heb heel veel bijwerkingen oorsuizen verstopping maagklachten zuurbranden hoofdpijn oorpijn spierpijn, maar volgens de huisarts komen ze niet van de tabletten. nu een 2 weken gestopt, alle klachten zijn weg. nu de bloeddruk nog, maar drink nu een glas bietensap per dag, bloeddruk gaat iets naar beneden.

06-11-2013 | Vrouw | 58
hydrochloorthiazide (25mg)
Hypertensie
Ik gebruik HCT sinds juli 2011 vanwege een bloeddruk die toen 220/120 was en blijkbaar al geruime tijd voor het eindelijk ontdekt werd. Nadat ik begonnen was met HCT ging de bloeddruk langzaam omlaag om uiteindelijk uit te komen op 140-42/ 80. Zowat iedere nacht werd ik gillend van de pijn wakker door de vreselijke krampen in kuiten en bovenbenen en soms in alletwee [lees meer...]benen tegelijk. Voor HCT had ik daar sporadisch last van. Ik heb na twee en een half jaar gebruik last van krampen, huiduitslag en gewrichtspijnen. Ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met langdurig gebruik, maar stoppen is geen optie, want na twee dagen geen gebruik is de bloeddruk alweer 220/120. Eén dag is geen probleem, ik ben een paar keer vergeten HCT in te nemen, vandaar.

09-09-2013 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

01-09-2013 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

24-06-2013 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
In navolging van vorige review 29-04-13 het volgende. Sinds 26 april dit jaar ben ik gestopt met hydrochloorthiazide na 6 jaar gebruik. Sindsdien ben ik bij het eten een snufje Herbamare van natriumbeperkt kaliumzout gaan gebruiken, in combinatie met 1 kleine eetlepel magnesium vloeibaar per dag. E.a. geheel in overleg met mijn huisarts. De bloeddruk is significant omlaag [lees meer...]gegaan. Van waardes van 180/100 naar 120/80. Ik word gevolgd door mijn huisarts (zij vindt het zelf ook interresant) in combinatie met aanvullend bloedonderzoek (kalium/natriumgehalte). Ik kan sowieso vertellen dat ik mijzelf tegenwoordig in het geheel veel beter voel dan in de tijd van benodigde medicatie. Mede door een veranderende leefwijze en meer bewustwording t.a.v. mijn voedingsgedrag m.b.t. tot eigen gezondheid. Wellicht is bovenstaande mede een tip voor Hct gebruikers die vervelende ervaringen ondervinden van deze bloeddrukverlager (of ander merk). Eventueel eerst in overleg met uw eigen huisarts/specialist! Maar een aanrader is het zeker.

21-06-2013 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.