Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

16-07-2016 | Man | 56
hydrochloorthiazide (25mg)
hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120, Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby[lees meer...] elect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosteerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct , dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen !! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en anal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. WEl begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes worden en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct !!

31-03-2016 | Man | 70
hydrochloorthiazide (50mg)
In eerste instantie kreeg ik de doses 100 mg per dag. Echter bij een managenet-controle door een arts viel ik bijna van de fiets af vanwege te lage bloeddruk. Daarop is de doses verlaagd tot 50mg. De bijwerkingen, voor zover ik er last van had verminderden. Thans gebruik ik nog 25 mg. per dag in combinate met perindopril en nefidipine ten einde de bloeddruk rondom 140/80 t[lees meer...]e houden, wat aardig lukt.

02-03-2016 | Man | 73

09-01-2016 | Man | 45
hydrochloorthiazide (25mg)
Ik had een hoge bloeddruk van 180 - 110. Hiervoor heb ik 2 pillen gekregen: 30mg nifedipine en 20mg Fosinoprilnatrium. De bloeddruk was gezakt naar gemiddeld 140-90. De bloeddruk was nog steeds iets te hoog. Ik kreeg hydrochloorthiazide 12,5mg voorgeschreven. De bloeddruk was na 6 weken nog steeds 140-90. De pillen zijn nu verzwaard naar 25mg, na 5 weken zit de bloeddru[lees meer...]k nog steeds op 140-90. Verder heb ik geen bijwerkingen van de plaspillen. Wacht nu af of ik door moet gaan of dat ik nieuwe pillen krijg van de specialist (nog 1 week doorgaan).

30-09-2015 | Man | 50
hydrochloorthiazide (12,5mg)
prima spul werkt na paar weken eindelijk bloeddruk veel lager nu op 130 was 180 continu God zij geprezen ik heb resistente hoge bloed druk maar eindelijk een pil die werkt

04-06-2015 | Man | 50
Nieraandoening

27-05-2015 | Man | 41
Hersenbloeding
Na hersenbloeding 2 soorten bloeddrukverlagers voorgeschreven gekregen en hydrochloortiazide. Bloeddruk is prachtig laag en heb werkelijk nergens last van, slaap als een os, voel me fit. Geen jeuk, geen diarree of brei in ontlasting, geen uitslag, niets. Ik moet wel vaak plassen maar hee, dat is de bedoeling van een plaspil. Dik tevreden derhalve!

18-05-2015 | Man | 72
hydrochloorthiazide (25mg)
Sinds ruim een jaar gebruik ik dit medicijn tegen hoge bloeddruk, bijwerkingen, 's nachts regelmatig plassen (soms wel 6 keer per nacht) waardoor 's morgens vermoeidheid optreed, hoesten en een ontzettende droge mond. Ook overdag een vrij constante droge mond.

28-04-2015 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ben in februari 2015 abrupt gestopt met dit middel om te zien wat het gevolg zou zijn. Ik gebruikte het vanaf 2000. Welnu, mijn bloeddruk zakte van 140 - 95 gemiddeld naar 125-80! Conclusie/vraag: was het al die jaren niet nodig geweest?

20-04-2015 | Man | 61
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Sinds het gebruik gaat mijn lichaamsgewicht omhoog, is dat normaal?? In twee maanden tijd al vier kilogram!!

02-04-2015 | Man | 45
hydrochloorthiazide (25mg)
Dit medicijn enkele jaren geleden geslikt en sinds ongeveer twee weken weer mee begonnen. Effect op de bloeddruk is goed, bijna direct tot 30 punten lager. Moet er een paar keer van plassen dus rekening houden met het tijdstip van inname. Eigenlijk maar last van één bijwerking, die ik in het verleden ook had: mijn ademhaling stokt. Volgens de huisarts kan je ademhaling nie[lees meer...]t stokken. Maar toch, lig ik 's avonds op bed, stopt de ademhaling er vanzelf mee tot ik ineens naar lucht snak. Het is geen slaapapneu, daar word ik voor behandeld met CPAB, maar zelfs met CPAB stokt nu de ademhaling. Slaap dus heel erg slecht. Overdag in iets mindere mate er last van. alsof je geen lucht krijgt, door een nauwe pijp ademt...

18-01-2015 | Man | 67
Aambeien en vaatscheurtjes
hydrochloorthiazide 25ml, waardeloos 6 a 8 plassen per nacht, neer pijn, bijna geen zin meer voor sex, als ik een dag stop dan heb ik zin in alles, ik heb ook daar bij amlodipine, ik weet ook niet of die combinatie goed of niet.

06-01-2015 | Man | 44
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Bijwerkingen : Pijn in de linker lies, is wel vervelend. Soms hoofdpijn, een asperine helpt dan goed. Verder gaat met dit medicijn de bloeddruk goed omlaag. Ik had gemiddeld 180 over 112, en dat is nu gemiddeld na 14 dagen in gebruik 130 over 93.

01-12-2014 | Man | 62
Jeuk
Op voorschrift van mijn huisarts gebruikte ik dit medicijn. Bij het op de polsen aanbrengen van verschillende eau de toilettes kreeg ik daar drie dagen jeuk. Na het zonnen kreeg ik last van jeuk op armen en benen. Alle vakanties waren een drama, altijd dag en nacht jeuk. Na het stoppen van dit medicijn ben ik overgegaan op amlodipine. Het resultaatcode dat ik nergens last[lees meer...] meer van heb. Ben zelfs op halve dosering overgaan van 10 naar 5 Mg.

28-11-2014 | Man | 54

29-06-2014 | Man | 48
hydrochloorthiazide
Heb een jaar HCT gebruikt icm betablokker. Eerst viel alleen het vele plassen op. Op het laast was mijn conditie zo slecht geworden dat ik de trap niet op kon lopen zonder bijna flauw te vallen. Toen nog maar eens de bijsluiters nagelezen en bleek dat ik ook allerlei andere bijwerkingen herkende die me niet direct ogevallen waren (misselijk - duizeligheid - blauwe plekken)[lees meer...]. Nu gestopt en kan weer fatsoenlijk inspannen. Voor mij wogen de bijwerkingen duidelijk niet op tegen de werking. Nu hogere dosis betablokker en dat gaat beter.