Ervaringen met Hydrochloorthiazide

Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

16-05-2021 | Vrouw | 87
Hoge bloeddruk
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (25mg)
Hoge bloeddruk
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

04-03-2021 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Ik kreeg deze medicatie van de huisarts vanwege een hoge bloeddruk (140/ 100). In het begin voelde ik helemaal niks en dacht, appeltje eitje, totdat ik verder in de week kwam... De bijwerkingen begonnen met minder eetlust, deze kon ik nog makkelijk behappen. Op de 5e dag kreeg ik behoorlijk last van beven, rillingen, koude ledenmaten, hartkloppingen, een brok in mijn[lees meer...] keel, hese stem, bloeddruk steeg naar 150/121 en ik had een verhoogd hartslag. Kortom 1 en al ellende. Huisartsenpost gebeld en die vertelde mij dat dit normaal was en dat ik maar moet stoppen met het innemen van deze pillen. Positieve kant van het verhaal is dat ondanks alles. Het wel mijn bloeddruk omlaag bracht naar 125 / 80.

22-01-2024 | Man | 68
hydrochloorthiazide (12,5)
Hoge bloeddruk
Nu heb ik alleen nog meer problemen heel veel plassen ook s'nachts

04-12-2023 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Doet wat het moet doen en geen bijwerkingen gehad. Bloeddruk in 4 weken van 180-120 naar 135-85. Ik ben tevreden

19-10-2023 | Man | 47
Hoge bloeddruk
Ooit overgestapt op hydrochloorthiazide vanwege hoge bloeddruk en direct na inname benauwd gevoel na anderhalve week compleet gestopt hiermee vanwege deze bijwerking. Toen ik onlangs oude voorraad lisoprinil pillen vond die ik altijd slik tegen de hoge bloeddruk (en deze werken perfect) was ik vergeten dat in die oude voorraad ook 12,5 mg hydrochloorthiazide zat in één p[lees meer...]il. Na een week benauwd te zijn geweest kwam ik hier pas achter en nu vandaag weer accuut gestopt en al die voorraad pillen weg gegooid. Kortom bij mij heeft hydrochloorthiazide een extreme benauwdheid als bijwerking.

08-09-2023 | Man | 76
hydrochloorthiazide (25mg)
Hoge bloeddruk
Inmiddels is het al jaren bekend dat het een ernstige bijwerking heeft, met name als promotor m.b.t. huidkanker/act.keratose. Middel moet m.i. van de markt omdat het verder ook weinig werkzaam is bij hypertensie.

02-02-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
ontevreden van deze tablet ik slik dit een jaar de bloeddruk gaat heen en weer ik ben gestopt en gekeken op mijn bloeddruk meter en wat denk je mijn bloeddruk is beter dan met deze tabletjes ik ben een sporter ik rook en drink niet een gezond vermijd zo veel mogelijk zout ik ben 61 jaar sinds ik gestop ben met deze tabletjes voel ik mij 100% beter wat er verandert is ik he[lees meer...]b geen piep met hardslag in mijn oor het is weg ik kan weer gewoon ademen niet alsof je keel dichtwordt geknepen met deze tabeletjes ik let op mijn voeding ik denk dat sommige artsen te gauw medicijnen voor schrijven aan de mensen het is troep de hydrochloorthiazide medicijnen .