Ervaringen met Atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (213 meningen)
Hartinfarct (36 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

26-02-2022 | Man | 50
atorvastatine (20mg)
Diabetes type 2
Eerst hoge prolactine waardes 0.88 toen mogelijke hypofyse nooit hoge bloeddruk of cholesterol toch Atorvastatine 20mg p.d en nu al 2 jr last van vermoeid depressief spierpijn Tintellingen in tenen en vingers harde keutels

04-08-2016 | Man | 69
Diabetes type 2
wisselend diarree, hoofdpijn, spierslapte en vermoeidheid

02-02-2016 | Man | 67
Diabetes type 2
Ik gebruik al jaren statines, mijn specialist schreef 1 tablet per dag voor. Ik kreeg spierpijn, voelde mij niet echt goed. In overleg met specialist een half jaar gestopt. Cholesterol was iets hoger, maar zeker niet te hoog. Moest toch weer aan de statines. Ik heb mijn specialist voorgesteld om 1 tablet per 2 dagen in te nemen. Dit gaat prima heb nergens meer last van en[lees meer...] mijn cholesterolwaarde is altijd rond 3.6, dus goed. M.a.w je moet zelf ook onderzoeken wat de beste dosering is, want een ding is zeker dit medicijn is uiteindelijk troep, dus neem hier zo weinig mogelijk van.

06-11-2014 | Man | 63
Diabetes type 2
Diabeet en hartpatient, ik ben een man van 63 jaar. In 2005 heb ik een bypass operatie gehad aan mijn hart, hierna moest ik cholesterol verlagende medcijnen gebruiken, crestor, weinig bijwerkingen en mijn ldl ging naar 1.8, zeer laag dus. Daarnaast gebruik een bloedverdunner en vaatverwijderaar en insuline. Ongeveer 3 jaar geleden overgestapt op atorvastine. Ik kreeg lang[lees meer...]zaam steeds meer pijn in mijn gewrichten, krachtafname in mijn spieren, benen en armen, werd snel moe, en het logisch denken werd steeds slechter, dit alles heeft er toe geleid dat ik nu bijna 2 jaar terug me heb ziek gemeld en nu nog steeds niet kan werken door eerder genoemde klachten, ik heb allerlei onderzoeken gehad voor mijn rug , spieren, zenuwen etc om te kijken waar dit nu allemaal vandaan komt, de neuroloog heeft wel een hernia geconstateerd in mijn onderrug. Op advies van een homeopaat ben ik op deze site terecht gekomen, en ben geschrokken van wat ik hier allemaal lees, 90% van de klachten die hier worden besproken zijn op mezelf van toepassing, mijn cholesterol was vroeger beneden de 5 en dat is gewoon goed, de 1.8 waarde die ik bij de laatste controle had is niet nodig, dit alles houdt voor mij in dat ik ga stoppen met deze medicijnen die een grote aanslag doen op mijn leven , ook in de hoop dat ik mijn grootste hobby weer kan op gaan pakken en dat is weer goed orgel te kunnen spelen. Tot zover mijn relaas over atorvastine.

08-09-2014 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
Ik heb een paar jaar Inegy gebruikt.men kreeg deze maand van de huisarts te horen dat ik nu atorvastatine krijg. Hij schreef 40 mg voor, dat vond ik wat al te dol, nu in overleg 20 mg. Ik ben mijn smaak kwijt geraakt , slaap onrustig, veel heftige dromen en ben de hele dag moe. Dat kan ik er niet bijhebben.

05-09-2014 | Man | 77
Diabetes type 2
Mijn man gebruikte dit medicijn al jaren. 2 jaar geleden begon hij regelmatig te hallucineren, hij sliep ook steeds slechter. Een paar weken geleden kreeg ik het ook voorgeschreven. Toen heb ik het lijstje met bijwerkingen gelezen. In overleg met de internist gebruikt hij nu Crestor 5 mg. Hij slaapt goed en heeft geen hallucinaties meer.

13-08-2014 | Man | 69
Diabetes type 2
ja ik heb er veel baat bij het werkt heel goed

28-06-2013 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik had eerst een ander medicijn voor mijn cholesterol ter bescherming van mijn diabetes. Ik kreeg van dat medicijn stijve spieren en ben er toen gestopt en kort daarna ging ik me al veel beter voelen. Een paar weken later moest ik op controle komen voor mijn suiker en heb ik de arts verteld dat ik gestopt was met het medicijn voor mijn cholesterol. Zij schreef toen Atorvas[lees meer...]tatine 40 mg. voor. Maar deze pillen zorgen voor nog veel meer ellende. Moe, overal, elke vezel in je lichaam is stijf en pijnlijk. Ik slik het nog maar heel kort, maar vanavond neem ik het niet meer in. Ik ga het wederom een paar weken aankijken en eigenlijk weet ik wel zeker dat het door deze troep kom. Pijn in armen en benen,algehele malaise. Sorry, maar dan maar een iets te hoge cholesterol,,,zal ook niet best zijn maar dit medicijn doet je de das om...ik kap er vanaf vandaag mee!

03-03-2013 | Vrouw | 47
Suikerziekte (type 2)
Nadat vorig jaar bleek dat mijn goede cholesterol wat te laag is moest ik preventief cholesterol tabletten gaan slikken. Ik heb al tijden klachten maar de dokter heeft iedere keer een andere verklaring . Gisteren na een gesprek met een vriendin over mijn klachten het internet op gegaan en op deze site beland. Helaas herken ik vele klachten zoals spierpijn brandende bove[lees meer...]nbenen,gevoelloze tenen en bijna altijd wel een gewricht wat zoveel pijn doet dat ik de trap niet eens opkan. Ik slaap slecht en heb vaak geen eetlust en dat allemaal omdat ik preventief slik ...morgen bel ik de dokter maar wee reens voor een ander medicijn .