rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (259 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

08-08-2016 | Man | 81
Hoog cholesterol
door de crestor medicatie blijft mijn cholesterol waarde op peil.

05-08-2016 | Man | 58

04-08-2016 | Man | 76
Hoog cholesterol
De cholesterolwaarde is lager geworden, maar de huisarts vindt dat ik het moet blijven slikken. Ik ervaar dus bijna geen bijwerkingen. (af en toe wat lichte jeuk).

03-08-2016 | Man | 66
Hoog cholesterol
na twee eerdere statines met te veel bijwerkingen op advies te hebben geprobeerd, van huisarts overgegaan op crestor. Leek aanvankelijk geen bijwerkingen te hebben tot ik na 3 weken last van obstipatie en vervolgens spierpijn in de liezen en bovenbenen kreeg. Daarbij kwam ook nog uitslag op de onderbenen, zonder overigens een pijnlijk effect. Maar weer gestopt en nu na 2 w[lees meer...]eken nog steeds last, al is het wel iets minder erg geworden.

28-07-2016 | Vrouw | 69
Angina pectoris
Nadat ik klachten had over borstkramp en onregelmatige hartslagen, werd ik doorverwezen naar een cardioloog. Via een test en hartfilmpje werd mij duidelijk dat ik Angina pectoris had. Gelijk aan de bloedverdunners, bètablokkers en cholesterolverlagers zoals Cresto. Tot op heden weinig of geen klachten meer gehad. Elk jaar op controle bij de cardioloog. prima zo.

27-07-2016 | Man | 36
Hoog cholesterol
(hypercholesterolemie) Dit is meer voor de jongere generatie van toepassing.. :-) Na een aantal jaar proberen om een gezin te starten met mijn vrouw hebben heb advies gevraagd aan mijn internist of de Crestor invloed had op de vruchtbaarheid, hier werd ontkennend op geantwoord dus zijn we uiteindelijk bij de gynaecologie afdeling van het LUMC beland. Meerdere te[lees meer...]sts gedaan en het bleek en daaruit bleek ik bijna onvruchtbaar was. <1 miljoen count. in de bijsluiter worden er niets vermeld over onvruchtbaarheid maar in het Farmacotherapeutisch Kompas stond er een vermelding mbt verminderde nakomelingen bij ratten. Ik ben gelijk gestopt met de pillen en 3 maanden later weer laten testen, nu was was de count op normaal niveau.

26-07-2016 | Man | 64
Hoog cholesterol
brandende ogen, zeer pijnlijke oogleden, vergeetachtigheid. Ookal veel problemen met atorvastatine.

10-06-2016 | Man | 79
Cholesterol

09-05-2016 | Man | 70
Hoog cholesterol
Kreeg in 2001 diabetes type 2. In 2010 moest ik insuline gaan spuiten. Ondanks hoge dosering was de bloedsuikerspiegel moeilijk onder controle te krijgen. Ben door nieuwe wetenschappelijke inzichten omtrent cholesterol en de volksverlakkerij van de Hartstichting (Becel) in Januari 2016 gestopt met Crestor en heb roomboter gekocht. Mijn bloedsuikerspiegel is op spectaculair[lees meer...]e wijze gedaald en zojuist is afgesproken dat ik minder mag gaan spuiten!! Ik hoor dat sommige cardiologen hun excuses aanbieden aan hun patiënten, vanwege het feit dat ze statines voorschreven.

09-05-2016 | Man | 81
Bloedverdunnen
Mijn specialist heeft mij aanvankelijk 1x per dag Crestor 5mg voorgeschreven. Door de opgetreden bijwerkingen is dit verlaagd naar 1x Crestor 5mg om de dag. De bloedspiegel is gelijk gebleven en mijn pijnklachten zijn dragelijker geworden.

29-04-2016 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ik heb al gedurende een aantal weken veel last van pijn in de schouders en gewrichten en in de onderrug, ik slikte voorheen Simvastatine 40 pch en de Crestor 20 mg om de cholesterol omlaag te krijgen op voorschrift van de specialist.

26-04-2016 | Man | 66
Hartinfarct
In 2007 een acute hartstilstand en coma. Eerst Lipitor geslikt daarna, met overbruggingsperiode, Crestor (eerst 10mg, daarna 20mg). Geen problemen bij overgang. Alles in orde. Had altijd al een prima cholesterol.

13-04-2016 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
De specialist wil 40mg en de huisarts zegt 10mg is genoeg. Bloed getest en klopt wat de huisarts zegt. Vanwege de bijwerkingen en de afbraak vitamine B12 en D groot tekort en vermindering van het afweersysteem, ga ik minderen of stoppen.

04-04-2016 | Man | 71
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Het medicijn verlaagt de cholesterolwaarden aanzienlijk. Bijwerkingen: pijn in de benen, conditie gaat achteruit en kan beperkt nog lopen. Velen met mij die dit medicijn gebruiken, hebben dezelfde klachten, en die zijn stuk voor stuk in een rolstoel beland.

30-03-2016 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Te hoog cholesterol (familiair). Sinds ik crestor 10 mg en ezetrol 10 mg inneem, is mijn cholesterol aanmerkelijk lager (5,7). Ik gebruik al meer dan 40 jaar allerlei tabletten en het is voor het eerst dat mijn cholesterol zo ver is gezakt. Ik ben zeer tevreden.

22-03-2016 | Man | 55
Hoog cholesterol
Wanneer de apotheek andere middelen uitgeeft zoals Rosuvastatine, ondervind ik geen enkele bijwerking. Ik neem voor het slapen 1 tabletje. Bij gebruik van Crestor, ondervind ik na de tweede week iedere dag maagproblemen en een opgeblazen gevoel.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum