rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (258 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-07-2022 | Vrouw | 57
Hartinfarct
Ik heb van de rosuvastine poli neuropathie gekregen erg pijnlijk.

19-05-2022 | Vrouw | 57
Hartinfarct
In het begin denk het gaat goed, het enige wat goed gaat is de verlaging van de ldl. Het begon met slaap handen dag en nacht, dat doortrok met pijn in de handen/polsen en steken en pijnscheuten, kreeg ook pijnlijke krampen in de handen en handen niet kunnen gebruiken gevoelloos gevoel, misselijk darm problemen maar ik voelde als ik dit blijf gebruiken overlijd ik. Vind he[lees meer...]t schandelijk dat er niet is gewerkt aan een alternatief.

26-04-2022 | Man | 61
Hoog cholesterol
Mijn vriend werd langzaam erg down en had veel spierpijn, voornamelijk in zijn benen. Ook nauwelijks eetlust en werd steeds stiller en vond werkelijk niets meer leuk. Ik werd er erg bezorgd over. Normaal zingt hij de hele dag maar t leek n kaarsje dat langzaam uit ging. Ook lichamelijk contact vond hij niet meer fijn. In overleg met huisarts gestopt en heel langzaam zi[lees meer...]e ik hem weer opleven. Niet te geloven en na precies een week gestopt te zijn was en is hij weer de oude. Even was ik bang voor een enge aandoening maar het lag dus echt aan de rosuvastine

09-11-2021 | Man | 49
Hoog cholesterol
Binnen 1 dag al impotentie, maagklachten, spierzwakte, etc. Niet te doen die statines en de dokters doen er gemakkelijk over.

29-06-2021 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na een aantal statines geprobeerd te hebben ( Simvastatine, Crestor, Atorvastatine, Pravastatine en weer Crestor [rosuvastatine] ) uitgekomen op rosuvastatine. Slik dit dus een aantal jaren nu. Sinds enkele jaren heb ik ook last van nachtmerries waarbij ik in mijn slaap schreeuw, ook vaak in combinatie met slaan en trappen in de lucht. Ook val ik regelmatig uit mijn bed [lees meer...]door dingen die in de nachtmerrie gebeuren. Ben daarmee bij een neuroloog uitgekomen die me Gabapentine voorschreef wat ik steeds meer ging slikken ( tot 600 mg ! ). Dit is een spierverslapper die gebruikt wordt om bepaalde prikkels in de hersenen te dempen. Dit hielp niet. Dus ben ik ermee gestopt. Recent sprak ik een vriend die ook Rosuvastatine moest gaan slikken en hij kreeg last van nachtmerries. Vervolgens ben ik accuut gestopt met deze pillen. Ik vraag me nu af of er meer ervaringen zijn met wat ik heb en of er alternatieven zijn waarbij je geen nachtmerries krijgt ???

09-02-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Heb zeker 10 jaar crestor gebruikt met uitstekend resultaat. Sinds 2 jaar ernstige spierpijnen en ernstig verzwakte spieren. Neem nu sinds 'n maand Atorvastatin. Nog af en toe spierpijn en wacht momenteel het resultaat van bloedonderzoek af! Neem nooit nog crestor!

25-07-2020 | Man | 91
rosuvastatine (5mg)
Samen met chlopidoglel gebruiken ten zeerste afgeraden. Heftige bijwerkingen o.a.hartklachten.

18-02-2020 | Vrouw | 45
rosuvastatine (5mg)
1 pil van 5 mg werkt als een neutronenbom op ldl. Deze was slechts licht verhoogd. Na een week van 2.8 ldl nog maar 0,60 ldl, ervaar afgrijselijke zenuwpijnen tot gevolg. Extreme spierpijn in benen en depressief gevoel. Geheugen problemen eveneens. Ongelooflijk dat wanneer ik al niet tegen een minder sterke statinen kon, ik dan meest sterke krijg! Voor mij nooit meer dit v[lees meer...]ergif.

15-08-2019 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ik kreeg Simvastatine naar een hartinfarct in het pakket.die kon ik helemaal niet staan.dus om op Crestor omdat het"moest".kom uit een mediteraan gezin, had nooit hoog cholesterool.met hulp van de huisarts crestor afgebouwd omdat ik geen sport meer kon doen zo spierklachten had ik.neem nu dagelijks rode gist rijst- heb waarden als een jonge meid

07-08-2019 | Vrouw | 69
Cholesterol
Om op te starten gebruikte ik sinds 3 weken 5 mg per dag. En ik kon ineens een groot stuk vel van mijn huid wrijven. De hele dag wist ik niet meer wat ik wilde doen.

08-05-2019 | Vrouw | 63
Aderverkalking
heb 10 jaar crestor gebruikt nooit bijwerkingen gehad. Sinds vorig jaar schijnt dat de zorgverzekering ze niet meer vergoed. Toen heb ik rosuvastatine, atorvastatine geslikt maar kreeg ontzettende spierpijn. Toen kreeg ik fluvastatine maar die kreeg het cholesterol niet naar beneden. Nu slik ik weer crestor maar heb nu wel spierpijn. Nu moet ik een week stoppen om te kijke[lees meer...]n of de spierpijn daadwerkelijk van de crestor komt. Ik heb hypercholesterolemie maar dat staat niet in de lijst dus ik vink maar iets anders aan.

11-01-2019 | Vrouw | 55
rosuvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
ernstige depressie en psychose vermoeidheid spierzwakte hoofdpijn alle jaren sinds ik crestor gebruik. sinds stop crestor geen last meer. Nu omdat lipiden weer afwijkend zijn start crestor resultaat hoofdpijn vermoeidheid prikkelbaar en depressie. Wat een rot medicijn

18-11-2018 | Man | 64
rosuvastatine (40mg)
Aortaklep aandoening
In oktober 2007 voor het eerst vervanging van de aortaklep, In augustus 2015 door een bacterie infectie in het bloed voor een tweede maal een nieuwe aortaklep en een pacemaker. In augustus 2018 van de internist moeten stoppen met Crestor. Sindsdien zijn langzamerhand alle klachten verdwenen. Ik mag nu voor de rest van mijn leven geen enkele statine meer gebruiken.

01-10-2018 | Man | 66
Cholesterol
5 mg crestor 29.81 de 30 stuks 10 mg crestor 54.27 de 30 stuks 20 mg 82.91 de 30 stuks. krankzinnige prijzen voor een pil waar een probleem bij verzonnen is. Gesprek met mijn apotheker over de generiek. Wanneer er aantoonbaar iets anders is gebruikt dat te veel bijwerkingen geeft dan mag je terug naar de crestor mits op recept. Dan komt bizarre: elk jaar onderhandel[lees meer...]d de zorgverzekeraars met de apotheek. wanneer hij van die klanten heeft die persé dat duurdere medicijn moeten krijgen wordt dat in zijn onderhandeling mee genomen en wordt hij echt niet beloond. Meer dan van de gekke, hij is uitsluitend tussen persoon en heeft niets te maken met wat voorgeschreven wordt. hij wordt er wel op afgerekend. Denk maar niet dat de apotheek hier gelukkig mee is, en dat wij allemaal altijd het beste van het beste willen is logies maar niet altijd redelijk. O ja, die injecties tegen te hoog cholestorol 1 x per 14 dagen injecteren die kost maar 230 euro per injectie.... of te wel 460 per maand.

13-06-2018 | Man | 66
Hartinfarct
Na veel rotzooi geslikt te hebben aan de crestor. hoge dosis, veel ellende, afgebouwd naar 5 mg, werkt en de bijwerkingen ook. Bij apotheek stond geregistreerd uitsluitend echte crestor. stonk er in en kreeg alternatief. had niet in de gaten dat andere waren en veel krampen, benauwd etc etc. tot ik met motor en al omviel door een kramp op verkeerde moment. Heeft me veel g[lees meer...]eld gekost, reparatie, niet kunnen werken ( ZZP) revalidatie e.d. weer terug op de crestor werd ik een zombi. geen poot voor de ander, alles wat je in bijsluiter leest in kwadraad. en dat na 8 jaar crestor slikken en 1,5 mnd die andere troep. Nu op dringend advies van cardioloog gestopt. over paar weken praten we verder, eerst die watte uit mijn kop zien te krijgen en die troep uit mijn lijf. Hoop dat de zorgverzekeraar een paar dubbeltjes heeft bespaard die 1,5 mnd. Koste mij iets meer... pakweg 1000 euro. product zou levensverlengend moeten zijn, helaas is levens verpestend. Te veel bijwerkingen. Volgens mijn arts: op de 50 mensen, werkt het bij 10 en de rest heeft alleen maar de spierkrampen e.d.

18-05-2018 | Man | 74
rosuvastatine (40mg)
Ik heb meegedaan met een m medicijntest een daarvoor 2 jaar creatie 40mg geslikt. Eventuele lichte bijwerkingen zouden direct na het stoppen van het middel over zijn. Na de test had ik wat lichte klachten. Deze gingen niet over maar werden steeds erger en na een paar maanden kon ik bijna niets meer en deed alles pijn. Ik kreeg prednison tegen spierreuma. Dat hielp enigszin[lees meer...]s. Na 3 jaar de prednison afgebouwd. Ik bleef wel last houden van spierpijn en tintelende handen en voeten (neuropathie). Deze klachten worden langzaam erger en ik ga steeds moeilijker lopen. Van de leverancier van het middel geen enkele medewerking. Ik word als gebruikt proefkonijn afgedankt. Voor de test was ik kerngezond, deed ik veel aan sport en liep regelmatig een halve marathon na de test kan ik niets meer.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum