Crestor

08-10-2018

Werkt prima. Bracht cholesterol flink (50%) omlaag
07-08-2019

Cholesterol

Om op te starten gebruikte ik sinds 3 weken 5 mg per dag. En ik kon ineens een groot stuk vel van mijn huid wrijven. De hele dag wist ik niet meer wat ik wilde doen.
30-07-2019

Cholesterol

Vanwege dure kosten wordt Crestor niet meer vergoed door ziekenfonds
08-12-2018

Hoog cholesterol

vanaf begin statines geslikt. Zo'n 30 jaar. Totaal cholesterol was 14.75 (familiair FHG) via zocor, lipitor en crestor (40 mg) uitgekomen op 5.5. Allemaal zonder bijwerkingen, maar crestor is het meest effectief. Met ezetrol 10mg erbij op 4.2. Nu na ontdekking beginnend diabetes2 metformine 500 erbij en totaal chol ging nog verder naar beneden, nu 3.2. En dat is het nu [lees meer...]al een paar jaar. Totaal geen bijwerkingen, zeer tevreden.
16-07-2018

Hoog cholesterol

Dit medicijn heeft altijd goed verwerkt. Op 16/7 te horen gekregen van de apotheker, dat ik eerst 3 maanden het goedkopere en voor de apotheker meer winstgevende alternatief rosuvastatine moet gebruiken voor ik kan protesteren, dat ik van dat medicijn bijwerkingen ondervind, die niet prettig zijn. Wie in godsnaam is een apotheker, die bepaalt wat ik wel of niet kan gebrui[lees meer...]ken zonder bijwerkingen. Wat denkt zo'n apotheker wel. Hij of zij kan niet beschikken over mijn lichaamsfuncties. En dus heb ik geweigerd om dat ander middel verder te gebruiken. De apotheker in kwestie is van de apotheek (..) in Zoetermeer.
18-12-2017

Hoog cholesterol

Op aanraden van de huisarts het gebruik van Crestor 40 mg per dag i.v.m. slecht cholesterol van 3,4. Daarvoor gebruikte ik atorvastine (40 mg). Ik heb een lichte schildklierafwijking (werkt te langzaam. Ik slik het medicijn Levothjyroxine 100 ug en 25 ug. Op internet las ik dat Crestor niet goed is voor schildklierafwijkingen. Mijn klachten zijn: maagpijn en weinig[lees meer...] eetlust. Ik wil dus stoppen met dit medicijn en weer Atorvastine gebruiken. Volgens de huisarts zou Crestor minder ?? bijwerkingen hebben
12-12-2017

Hoog cholesterol

I.v.m met de slechte cholesterol (LDL) (3,4 mmol) heeft mijn huisarts Crestor 40 mg voorgeschreven. Daarvoor gebruikte ik Atorvastine 40 mg. Slik de Crestor kort en heb bovenstaande klachten. Ik had de eerste dagen geen last, maar nu wel. Overweeg om te stoppen. Heb ook een lichte schildklierafwijking( werkt te langzaam) en dit medicijn zou niet goed zijn voor de schi[lees meer...]ldklierfunctie. Althans dat las ik op internet. Begrijp dan ook niet dat de huisarts dit voorschrijft, en gelijk de hoogste dosering. Ik ga stoppen met dit middel.
18-04-2018

Hoog cholesterol

Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum