Crestor

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

27-06-2018

20-06-2018

Cholesterol

crestor is voor mij het juiste medicijn doordat deze weinig bijwerkingen geeft. De goedkopere soorten waar ik meerdere van heb gehad , geven allemaal veel bijwerkingen in de vorm van spierpijn en verlies van energie
11-01-2019

Hoog cholesterol

ernstige depressie en psychose vermoeidheid spierzwakte hoofdpijn alle jaren sinds ik crestor gebruik. sinds stop crestor geen last meer. Nu omdat lipiden weer afwijkend zijn start crestor resultaat hoofdpijn vermoeidheid prikkelbaar en depressie. Wat een rot medicijn
30-09-2018

Hoog cholesterol

Heb Crestor gebruikt maar krijg het niet meer van de apotheek. Het is te duur.... Toen een goedkoper alternatief Rosuvastatine geprobeerd van Teva; veel bijwerkingen zoals duizeligheid, vermoeidheid en hallucinaties en nachtmerries 's nachts. De internist schreef toen weer Crestor voor maar de apotheek weigert het en wilde weer een goedkoop alternatief geven maar dat he[lees meer...]b ík geweigerd. Op mijn vraag waarom ik de Crestor niet krijg zeiden ze dat de intrnist "graag" op het recept had geschreven en dat was volgens de apotheker een verzoek en geen medische noodzaak!! Kennelijk moet men met de koevoet werken! Een grote schande dat de patient hieraan is overgeleverd. Voorlasnog gebruik ik dus niks.
30-12-2017

Hoog cholesterol

Hoog cholesterol en na 2 hartinfarcten plus 3 stents.ontwikkelde ik na vier jaar crestor gebruik diabetes typ 2.na moeilijk in te stellen te zijn uiteindelijk na 2 soorten tabletten aan de lantus insuline.bloedsuiker bleef hoog.nu sinds 2mnd gestopt met crestor op eigen initiatief.nu mijn ervaring na het stoppen.mijn bloedsuikers zijn nu goed,aan de lage kant zelfs.over 2 [lees meer...]weken weer controlle van mn bloedsuikers.ben benieuwd wat diabetes verpleegkundige hier van vind.voor mij geen crestor meer,dan maar hoog cholesterol.
18-11-2017

Hoog cholesterol

Na verdenking van hartinfarct bleek mijn LDL 4,7 te zijn en totaal cholesterol veel te hoog. In verband met erfelijkheid van twee kanten grote kans op hersen- of hartinfarct, ik was 48 jaar. Dan maar statines slikken, omdat die de kans erg doen afnemen. Mijn man is ook erfelijk belast en had 5 jaar eerder twee infarcten en uiteindelijk 4 omleidingen gehad. De dreiging was [lees meer...]te groot. Met Crestor zakte mijn LDL uiteindelijk naar 1,7, prachtig. Door de flinke spierpijn en kramp, moeite met trappen lopen of het strand opgaan ben ik in overleg met de huisarts een half jaar gestopt, na nog een paar weken een ander statine geslikt te hebben, waarvan de naam mij ontgaan is. Klachten bleven, dus toch gestopt. Normaal gezond gegeten, niet overmatig zwaar. Na dit half jaar is mijn cholesterol geprikt en ik ben erg geschrokken. Mijn LDL is 5.0, de gevarenzone. Dus nu weer aan de Crestor 5mg. Mijn spieren zijn redelijk rustig maar nu, na ongeveer 4 weken heb ik nog steeds geregeld hoofdpijn, ben af en toe licht in mijn hoofd en heb last van maag en darmen. Toch liever dat dan een infarct en hopen dat er een ander medicijn op de markt komt dat de bijwerkingen niet heeft en dat volgens mij al een tijd geleden in Amerika ontwikkeld is, maar nog veel te duur en misschien onvoldoende getest. Ik heb het dus bijna tien jaar geslikt, ben gestopt en weer met hetzelfde medicijn gestart.
07-02-2018

Chlorestorol
31-03-2019

Hoog cholesterol

Volgens apotheek is mn nieuwe media cijns het zelden maar dan een stuk goedkoper
26-03-2018

Hoog cholesterol

Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.
17-12-2017

Hoog cholesterol

Elke spier en gewricht deed pijn , zal nooit meer pillen slikken van welk soort ook
02-10-2017

Hoog cholesterol

Omdat ik een te hoog cholesterol heb gebruik ik Crestor 10 mg , ik gebruik deze medicijn nu twee jaar. Heb veel last van spierpijn en gewrichtspijn in armen nek en handen. Ben er nu een paar weken mee gestopt omdat ik van meer mensen om mij heen hoorde van de bijwerking die deze medicijnen geven en dezelfde klachten ondervonden. Mijn cholesterol is wel gezakt, maar heb [lees meer...]mijn voedingspatroon ook aangepast. Omdat nu gestopt ben met Crestor ben ik benieuwd of het cholesterolgehalte sterk zal stijgen. Nu ik het niet meer gebruik nemen de klachten langzaam af maar nog niets spectaculair wellicht dat de klachten naar verloop van tijd nog meer afnemen. Het is wel een dubbel gevoel want je krijgt niet voor niets medicatie voorgeschreven. Maar de spierpijn werd teveel
04-07-2018

Cholesterol

Gebruik dit medicijn al 10 jaar tot volle tevredenheid, zonder bijwerkingen.
01-10-2018

Cholesterol

5 mg crestor 29.81 de 30 stuks 10 mg crestor 54.27 de 30 stuks 20 mg 82.91 de 30 stuks. krankzinnige prijzen voor een pil waar een probleem bij verzonnen is. Gesprek met mijn apotheker over de generiek. Wanneer er aantoonbaar iets anders is gebruikt dat te veel bijwerkingen geeft dan mag je terug naar de crestor mits op recept. Dan komt bizarre: elk jaar onderhandel[lees meer...]d de zorgverzekeraars met de apotheek. wanneer hij van die klanten heeft die persé dat duurdere medicijn moeten krijgen wordt dat in zijn onderhandeling mee genomen en wordt hij echt niet beloond. Meer dan van de gekke, hij is uitsluitend tussen persoon en heeft niets te maken met wat voorgeschreven wordt. hij wordt er wel op afgerekend. Denk maar niet dat de apotheek hier gelukkig mee is, en dat wij allemaal altijd het beste van het beste willen is logies maar niet altijd redelijk. O ja, die injecties tegen te hoog cholestorol 1 x per 14 dagen injecteren die kost maar 230 euro per injectie.... of te wel 460 per maand.
28-01-2018

Cholesterol

Vanwege 3 herseninfarcten, lang geleden, iets te hoog cholestorol en diabetes2, 7 jaar geleden voorgeschreven: 20 mg. Een paar keer gestopt vanwege ongemakken. Uiteindelijk teruggebracht naar 5 mg. Wat heb ik toch, dacht ik... Zou ik een spierziekte hebben? Op zoek naar een rollator... Moeite met slikken, verslikken, onhoudbare hoestbuien, psoreasis explosies, ove[lees meer...]ral jeuk, met moeite kunnen voortbewegen vanwege stijve, tintelende ledematen, heftige spierpijnen, zenuwpijnen. Van actief, veel bewegende (ik rook niet, drink geen alcohol, eet gezond, weinig tot geen vetten) vrouw veranderd naar wrak. Op eigen initiatief eind juli 2017 gestopt met crestor en waande me een paar weken later in de hemel. Wat een fantastische ervaring om weer zonder pijnen en ongemakken te kunnen/mogen leven! Voelde me herboren! Dit euforisch gevoel heeft 5 mnd geduurd. (Totlaal Cholestorolwaarde was 2,6) Tot huisarts mij een ander middel voorschreef om het 15 dagen uit te proberen. Atorvastatine. Ellende weer begonnen.
30-11-2017

Hoog cholesterol

Ik ben een vrouw van 66 jaar Ben erfelijk belast... Slik vanaf mijn 16 de al statines.. Begonnen met zocor 20,:0 en later 80 Mg Werkte afdoende... Later crestor 20...toch weer verhoogd Slik nu 40 Mg crestor... Ik heb geen andere keuze.... Klachten.....ja veel....spieren,slapeloosheid....en moe!!!!
21-12-2018

Hoog cholesterol

In het begin ging het goed, mijn cholesterol was gezakt Maar de laatste 2 jaar ging het mis, zakte zomaar door mijn benen. Of met lopen steeds struikelen heeft mij 2 kapotte kniebanden gegeven. Heb wat blauwe plekken gehad en pijn. Kreeg verdikte bulten op mijn armen en Dacht het zijn spieren. Nee hoor Kreeg ze van Crestor. Moest van de specialist stoppen met cres[lees meer...]tor. Binnen een maand waren die bulten weg en ben niet meer gevallen heb meer ernstige bijwerkingen en die kan ik niet bewijzen. ( Heb hartinfarct gehad ) heb F.H.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum