Ervaringen met Crestor

rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (266 meningen)
Hartinfarct (34 meningen)
Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

08-01-2017 | Vrouw | 37

08-10-2016 | Man | 56
Angina pectoris
Gebruik het nu een maand. Tot nu toe geen bijwerkingen. Wel een lage dosering.

28-07-2016 | Vrouw | 69
Angina pectoris
Nadat ik klachten had over borstkramp en onregelmatige hartslagen, werd ik doorverwezen naar een cardioloog. Via een test en hartfilmpje werd mij duidelijk dat ik Angina pectoris had. Gelijk aan de bloedverdunners, bètablokkers en cholesterolverlagers zoals Cresto. Tot op heden weinig of geen klachten meer gehad. Elk jaar op controle bij de cardioloog. prima zo.

16-12-2023 | Man | 60
Hoog cholesterol
Jaren geleden al hoog cholesterol geconstateerd, naar verluidt familiair belast. De eerste 15 jaren simvastatine gebruikt zonder al teveel problemen en voldoende effectief. Na matige klachten mbt spierpijn in met name handen over gegaan op combinatie ezetrol/ezetimibe en crestor/rosuvastatine. Inmiddels beiden 10 mg. Ik ervaar nauwelijks klachten, misschien sporadisch lic[lees meer...]hte spierpijn benen. Wel blijft mijn cholesterol op een zeer acceptabel niveau.

17-08-2022 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
merk er niets van, maar werkt wel

26-12-2021 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Ik neem toch 24 jaar medicatie voor cholesterol. Eerst begonnen met simvastatine, nadien rosuvastatine Crestor 20mg. Het is wel een feit dat de eerste maanden je met rosuvastatine spierpijn hebt, zeker de quadriceps bovenkant dijbeen, maar deze nevenwerking vermindert na een tijd. Nu vandaag heb ik daar nog nauwelijks last van. Maar beter een pilletje dan een hartinfarct, [lees meer...]of een andere vaatziekte. Wees blij dat er medicatie bestaat en die ervoor zorgen dat we langer leven.

18-07-2020 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ben begonnen met simvastatine: extreme spierklachten. Daarna atorvastatine: dagelijks migraine. Tussentijds nog twee weken een of andere rosuvastatine van het vergoede merk door zorgverzekering: dagelijkse migraine en misselijkheid. Nu Crestor 5 mg (rosuvastatine): helemaal geen bijwerkingen. Vroeger had ik dit ook geslikt en was er helemaal blij mee. Toen werd het erg duu[lees meer...]r en niet vergoed. Nu is het betaalbaar en ben helemaal blij. Het was een lange weg van jaren zoeken en hopelijk kan ik Crestor blijven slikken.

30-07-2019 | Man | 72
Cholesterol
Vanwege dure kosten wordt Crestor niet meer vergoed door ziekenfonds

25-01-2019 | Man | 69
Aderverkalking
Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.

08-12-2018 | Man | 74
Hoog cholesterol
vanaf begin statines geslikt. Zo'n 30 jaar. Totaal cholesterol was 14.75 (familiair FHG) via zocor, lipitor en crestor (40 mg) uitgekomen op 5.5. Allemaal zonder bijwerkingen, maar crestor is het meest effectief. Met ezetrol 10mg erbij op 4.2. Nu na ontdekking beginnend diabetes2 metformine 500 erbij en totaal chol ging nog verder naar beneden, nu 3.2. En dat is het nu [lees meer...]al een paar jaar. Totaal geen bijwerkingen, zeer tevreden.

08-10-2018 | Man | 67
Werkt prima. Bracht cholesterol flink (50%) omlaag

30-09-2018 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Heb Crestor gebruikt maar krijg het niet meer van de apotheek. Het is te duur.... Toen een goedkoper alternatief Rosuvastatine geprobeerd van Teva; veel bijwerkingen zoals duizeligheid, vermoeidheid en hallucinaties en nachtmerries 's nachts. De internist schreef toen weer Crestor voor maar de apotheek weigert het en wilde weer een goedkoop alternatief geven maar dat he[lees meer...]b ík geweigerd. Op mijn vraag waarom ik de Crestor niet krijg zeiden ze dat de intrnist "graag" op het recept had geschreven en dat was volgens de apotheker een verzoek en geen medische noodzaak!! Kennelijk moet men met de koevoet werken! Een grote schande dat de patient hieraan is overgeleverd. Voorlasnog gebruik ik dus niks.

06-08-2018 | Man | 70
Angina pectoris
Volgens mij een goed werkend middel, dat nu ineens door een generiek cholesterolverlagend middel moet worden vervangen omdat er een nieuwe apotheek is gekomen! Een vreemde zaak; indien ik perse Crestor wil gebruiken moet ik het zelf maar betalen......... Al eens eerder noodgedwongen overgestapt, dat was geen succes en cardioloog heeft opnieuw gemeld dat Crestor HET produc[lees meer...]t is. Dus opnieuw in de slag met de medici of met name de apotheker, pas bij klachten met het generieke middel kan ik weer terug naar Crestor.

16-07-2018 | Man | 76
Hoog cholesterol
Dit medicijn heeft altijd goed verwerkt. Op 16/7 te horen gekregen van de apotheker, dat ik eerst 3 maanden het goedkopere en voor de apotheker meer winstgevende alternatief rosuvastatine moet gebruiken voor ik kan protesteren, dat ik van dat medicijn bijwerkingen ondervind, die niet prettig zijn. Wie in godsnaam is een apotheker, die bepaalt wat ik wel of niet kan gebrui[lees meer...]ken zonder bijwerkingen. Wat denkt zo'n apotheker wel. Hij of zij kan niet beschikken over mijn lichaamsfuncties. En dus heb ik geweigerd om dat ander middel verder te gebruiken. De apotheker in kwestie is van de apotheek (..) in Zoetermeer.

04-07-2018 | Man | 65
Cholesterol
Gebruik dit medicijn al 10 jaar tot volle tevredenheid, zonder bijwerkingen.

27-06-2018 | Vrouw | 49