ezetimibe

13-05-2019 | Man | 54

01-01-2019 | Man | 62

28-06-2018 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.

27-01-2018 | Man | 71
Hoog cholesterol
In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.

27-11-2017 | Vrouw | 71
Ezetrol werkt onvoldoende

27-06-2018 | Vrouw | 49

17-04-2018 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.

25-10-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.

01-12-2019 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.

12-10-2019 | Man | 71
Cholesterol
Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn

27-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn al een geruime tijd sinds dat ik met statines was gestopt ook vanwege ernstige bijwerkingen voor wat betreft spierpijn. Alleen sinds nu ruim 3 maanden geleden ernstige spier- en gewrichtspijn gekregen waarvoor een bloedonderzoek is gestart en daar was een verhoogd ck gehalte waargenomen dit heeft te maken met de spieren. In overleg met de huisar[lees meer...]ts gestopt met dit medicijn, en eigenlijk maar 2 weken, maar omdat het ldl cholesterol weer was gestegen en het ck gehalte onveranderd was toch weer gestart met de ezetrol omdat er vanuit werd gegaan dat de klachten hier niets mee te maken zouden kunnen hebben. Nu vandaag toch maar bij de internist geweest en alles weer doorgesproken, en die vertelde mij dat ik veel langer moest stoppen met de ezetrol, en nu dus vanaf vandaag 2 maanden is haar advies om er zeker van te zijn dat dit medicijn voor deze klachten kunnen zorgen

22-01-2021 | Vrouw | 66
Hoog cholesterol
Vroeger ezetrol gebruikt zonder problemen, nu dit product en een en al ellende

31-07-2020 | Man | 73
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .

14-08-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Nog erger als rosuvastine en de rest. Veel meer pijn en hoge bloeddruk.

29-12-2019 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum