Ervaringen met Praluent

alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

rugspierpijn artritis in veel gewrichten die beweegt schouder spierpijn darmproblemen

Hoog cholesterol (56 meningen)

Simvastatine (1213 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (345 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

22-10-2020 | Vrouw | 81
alirocumab (75mg/ml)
Na de nodige statines en repata praluent,ga ik stoppen ,dit is geen kwaliteit van leven

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

12-05-2020 | Vrouw | 80
alirocumab (75mg/ml)
Gestopt met injecties. Te veel ernstige bij werkingen, jammer, want de bloedwaarden, vetgehalte in bloed was goed, na gebruik aantal maanden

16-11-2022 | Man | 76
Cholesterol
Wegens het feit dat ik na gebruik van statines binnen de kortste keren een jicht aanval krijg en de cardioloog toch zorgen had om mijn cholesterol kreeg ik Praluent voorgeschreven. Aanvankelijk werd ik helemaal blij, kreeg waarden terug die ik in jaren niet had. Echter na 3 kwart jaar kreeg ik allerlei vervelende spier en gewricht klachten. Ook werd ik ernstig vermoeid, be[lees meer...]n een actief persoon, maar iedere middag was ik volledig uitgeschakeld. In overleg met de cardioloog gestopt met Praluent. De klachten verminderden snel echter nu na een half jaar gestopt te zijn ben ik voor mijn gevoel nog steeds niet 'de oude'.

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Na een maand of zes gebruik kreeg ik plotseling allerlei klachten, kort samengevat net een griepaanval, spierpijnen gewrichtspijnen. In overleg met de cardioloog overgegaan op 1 x per maand spuiten. Dat leek de oplossing, tot na een maand of 3 de klachten terugkwamen. Na enige tijd niet gespoten te hebben knapte ik zienderogen op. Op advies van de cardioloog overgegaan op [lees meer...]Repatha (dat leek geen bijwerkingen te geven, helaas te vroeg gejuicht ook daar krijg ik klachten op).

06-07-2023 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
ik gebruik nu bijna een jaar die praluent de eerste paar maanden geen last maar de laatste twee maanden ontzettend veel pijn in me benen zo erg dat ik haast niet kan lopen. nu begint het ook al in me armen, vind het niet fijn meer. slaap daar door erg slecht.

02-05-2021 | Man | 75
Hoog cholesterol
Na jaren van vervelende bijwerkingen m.b.t. tot het gebruik van statines ben ik tenslotte overgegaan naar het gebruik van Ezetimibe i.v.m. mijn verhoogde Cholesterol. Hoewel geen bijwerking bleek dit middel minder effectief. Na hartproblemen en het het plaatsen van een stent heeft de cardioloog mij Praluent voorgeschreven. Een keer per 14 dagen een injectie. Dat kan ik ze[lees meer...]lf doen met een speciale 'pen' hetgeen erg goed werkt. Gelukkig heb ik na 9 maanden gebruik weinig tot geen bijwerkingen (in het begin wat vermoeid). Van belang is dat al na 6 weken bleek dat mijn Cholesterol gehalte zich volledig heeft genormaliseerd. Voor mij een goed werkend medicijn met weinig tot geen bijwerkingen!

04-03-2020 | Man | 75
alirocumab (75mg/ml)
Het zou GEEN bijwerkingen hebben. Na een bypass hartoperatie kreeg ik statinen voorgeschreven, die werkten averechts: ik voelde mij slecht, gewricht -en spier pijnen, duizelig en vergeetachtig. Na wat andere statinen kreeg ik Praluent injecties 75 , eerst leek het heel aardig te gaan. Er kwamen jeukende rode bultjes op de rug en boven arm en die bleven terug komen en het g[lees meer...]evoel als of ik werd "tegen gehouden" in mijn doen en laten. Opstaan en lopen waren een inspanning, soms duizelig dan moest ik me ergens vasthouden, trappen lopen waren een opdracht geworden. Vergeetachtig werd ik ook. Toen heb ik de doktor opgebeld en gezegd: " IK stop met al die anti cholesterol spullen en zie het wel.." Na drie weken voel ik me veel beter en ben bijna weer de "oude"... nb. 10 maanden Praluent gebruikt.

15-05-2019 | Man | 75
Geen statinen meer

07-04-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
De laatste 7 maanden heb ik last van een zeer hinderlijke oorsuizen. Dit ontstond ineens midden in de nacht. Het is een hoge constant piep welk continue aanwezig is. Het vreemde is dat ik bemerk dat het irritante gefluit gedurende 2 weken minder wordt. Ineens kwam ik er achter dat de plotselinge toename kwam op de dag dat ik de Praluent 150 injecteerde. Ik heb de laatste [lees meer...]4 maanden heel speciaal erop toegezien of de toename van het gepiep in mijn oren plasts vond. Inderdaad het kan bijna geen toeval zijn. Zijn er praluent gebruikers die dit ook ervaren. Het gefluit in mijn oren is niet te vrrdragen.

22-11-2017 | Man | 74
Hoog cholesterol
De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.

21-09-2022 | Man | 73
alirocumab (150mg/ml)
Door de behoorlijke bijwerkingen van oa statines in overleg met de cardioloog overgegaan op praluent en de bijwerkingen verdwenen

08-03-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
na een 15 jarige periode van verschilende statines, waarbij het cholesterolgehalte van 13,8 omlaag ging naar 8 is mij een combinatie voorgeschreven van statines en ezetrol. Het cholesterol gehalte kwam op +/- 4. Na 10 jaar kreeg ik spierpijn, waarbij lopen niet meer mogelijk was. Daarna 5 jaar zonder cholesterol verlagende middelen. Via aangepast dieet was mijn cholesterol[lees meer...] rond de 11 Na een bezoek bij de specialist is besloten om de combinatie Praluent/Ezetrol te proberen. Na 4 maanden voorlopig zeer tevreden. geen bijwerkingen en het cholesterolgehalte ligt nu op 3,9

12-11-2023 | Man | 71
Prednison 30 mg 5 dagen super medizijn

01-10-2023 | Man | 71
Hoog cholesterol
Eerste spuit weinig bijwerkingen Tweede spuit na 2 dagen mijn knie ontstoken Na de vierde dag iets verlichting Deze bijwerking had ik ook bij repata maar na de vierde Spuit

22-09-2020 | Man | 71
Hoog cholesterol
Na vele jaren problemen te hebben gead met de Statines, vooral nachtelijke kuitkrampen in overleg met mijn cardioloog overgestapt op Praluent. Nu al bijna 2 jaar Resultaat is super , mooie cholesterol waardes en het belangrijkste geen kuitkrampen meer.