pravastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-04-2017 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Regelmatig rode bultjes die fel jeuken, Vermoeidheid en spierpijnen. Nachtmerries had ik daarvoor nooit, nu wel.

25-03-2017 | Man | 56
Hoog cholesterol
veel last van bijwerkingen. Ga overleggen met de huisarts voor andere medicijnen voor mijn hoge cholesterol. Hiervoor simvastatine gebruikt, maar kreeg veel last van hoofdpijn en spierpijn.

23-11-2016 | Man | 62
Hoog cholesterol
De slechtste medicijn die ik ook ooit heb gebruikt. Ik kan niet lopen ik kan niet slapen ik kan niks. Ik werd bijna een handicap. De fabriek van deze medicijn moet zo snel mogelijk dicht. Ik wil nog liever een hartaanval dan deze medicijn te gebruiken

27-10-2016 | Man | 45
Hoog cholesterol
bijwerking: spierverkrampingen in erge mate te vergelijken met epileptie. Ik ben overgeschakeld naar rode rijst en dit werkt heel goed volgens opvolgende bloedtesten.

12-10-2016 | Vrouw | 21
pravastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Van alle statines erg veel last: slapeloosheid, ernstige pijn, stemmingswisselingen etc. Dit zou de zwakste statine zijn en dan ook nog maar 10mg (normaal kreeg ik meteen de hoogste dosering), maar statines zijn echt troep. Besloten dat ik liever het risico neem op korter leven dan een slecht leven, ook omdat ik al aandoeningen heb aan o.a. spieren. Statines breken je spie[lees meer...]ren af. Dit was de eerste waarbij ik niet kon plassen.

11-10-2016 | Man | 64

21-09-2016 | Vrouw | 47
Hoog cholesterol
Na 8 jaar kreeg ik onderhuidse jeuk en tintelingen over heel mijn lichaam, verschrikkelijk, na heel veel onderzoeken en specialisten, conclusie >> Pravastatine, oplossing : ander medicijn gekregen, nu afwachten.

17-08-2016 | Man | 51

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase