evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (58 meningen)

Simvastatine (1175 meningen)
Crestor (395 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (308 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

18-07-2018 | Vrouw | 75
Aderverkalking
geweldige ervaring cholesterol gedaald van 8.8 naar 2.5 met gebruik van simvastatine 40 mg een prettige bijkomstigheid is dat ik zeker al 20 jaar last had van psoriasis, dit verdween als sneeuw voor de zon met het gebruik van repatha ook wat dat betreft kan ik mijn geluk niet op.

27-03-2018 | Man | 67
Hoog cholesterol
Vanaf het begin Repatha + Ezetrol voorgeschreven gekregen. Na proefperioden mét en zónder Ezetrol in overleg met cardioloog bleken bijwerkingen vooral van Ezetrol te komen. Bijwerkingen van Ezetrol waren hoesten, benauwdheid, spierpijn. Gebruik van Repatha alléén levert na 2 jaar gebruik geen merkbare bijwerkingen op. Vroeger in de tijd regelmatig terugkerende pijn in[lees meer...] de borst met uitstraling naar linkerarm en noodzakelijke dotter als gevolg is na het gebruik van Repatha uitgebleven. Slecht cholesterol is teruggebracht van 5,4 naar 1,8. Tot nu toe alleen maar tevreden over Repatha.

27-02-2018 | Vrouw | 37
Hoog cholesterol
Ivm FH slik ik nu sinds zo'n 7 jaar de maximale dosis rosuvastatine in combinatie met ezetimibe. Dit leek redelijk te werken, totaal cholesterol was van 9.6 terug gebracht tot rond de 4.5. Anderhalf jaar geleden werd echter weer totaal cholesterol gemeten van rond de 6.0/6.5. Internist schreef toen Repatha voor; wat een wondermiddel! Mijn totaal cholesterol waardes zijn n[lees meer...]og nooit zo laag geweest. Schommel nu tussen de 2.5 en 3.5. Heb totaal geen last van bijwerkingen. Het prikken blijf ik wel een 'dingetje' vinden, niet heel prettig. Ben er sindskort wel achter dat injecteren in de buik veel minder gevoelig is dan in mijn been! Al met al ben ik zeer tevreden met dit medicijn en blij dat het zo goed aanslaat.

18-12-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik spuit mijzelf sinds een half jaar ongeveer om de twee weken met 1 injectie per keer in de quadriceps links of rechts. Ik ben er heel tevreden over en ik voel mij steeds beter worden. Geen bijwerkingen tot dusver, vermoeidheid is weg, spiermassa neemt weer toe, spierpijn is bijna weg. Mijn LDL is nu 0,9. Beter kan niet.

17-12-2017 | Man | 63
evolocumab (140mg/ml)
Ik heb een hart slagader laten dotteren en een stemt laten plaatsen in 2013. Heb twee heel kleine tia's gehad in 2010 en 2011. Heb simvastatine geslikt en crestor. Daar kon ik heel slecht tegen. Moe en spierpijn en spierafbraak plus dat ik hartritmestoornissen kreeg, want je hart is per slot van rekening ook een spier nietwaar? Sinds een twee jaar slikte ik nog vijf [lees meer...]mg crestor en een pilletje ezetrol. Ging redelijk. Maar ik ontdekte repatha. Een keer in de twee weken jezelf prikken en klaar. Maar de ezetrol moet ik blijven gebruiken want anders krijg je de repatha niet vergoed. Mijn cholesterol is nu 0, 9 en ik voel me goed!!! De exetrol moet er eigenlijk ook af maar ja! De dekking he! Stinkt toch naar de geldwolverij naar mijn smaak!

30-11-2017 | Man | 68
Hoog cholesterol
Na diverse tatines gebruikt te hebben, met alle zeer zeldzame bijwerkingen nu deze injecties. LDL cholesterol van 2.9 naar 0.6 na 4 injecties

21-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Cardioloog pushen om het middel te krijgen, want uit kostenoverweging willen ze nog wel eens terughoudend zijn.

11-10-2017 | Man | 62
Hartfalen
Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.

30-09-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.

01-09-2017 | Man | 48
Hoog cholesterol
Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

14-08-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.

23-06-2017 | Man | 62
Hartklachten
Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.