evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (81 meningen)

Simvastatine (1187 meningen)
Crestor (400 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (316 meningen)
Ezetrol (154 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

21-01-2022 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Ik gebruik sinds 2016 repatha injectie geen bijwerkingen maar sinds 1 jaar begon ik soms dubbel te zien.. ben na 5 mnd naar een optrimist geweest, daar heb ik niks aan gehad .heb nu een afspraak voor een oogarts in het ziekenhuis half februari 2022 .ik zie nu alles dubbel de hele dag.... wie herkent dit ook...

25-12-2021 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
MIJN VRAAG IS OVER DE REPATHA INJECTIE IS ,IK SPUIT AL 6 JAAR GEEN BIJWERKINGEN MAAR SINDS EEN KLEIN JAAR ZIE IK ONTZETTEND DUBBEL. WIE HERKENT DIT OOK....

27-12-2020 | Man | 58
Cholesterol
De cardioloog vond mijn cholesterolwaarden te hoog en wou mij Repatha voorschrijven. Eerst moest ik me inlezen op internet over ervaringen van anderen. Aangezien mensen met negatieve ervaringen dit vaak delen, wil ik juist een hele positieve ervaring delen. Mijn LDL waarde is nu eigenlijk niet meer meetbaar, het is minder dan 0,5 en ik kwam van 1,9. Dit resultaat is in 2 a[lees meer...] 3 maanden gerealiseerd. Ik gebruik Repatha bovenop de medicijnen die ik al kreeg waaronder ezetrol (ezetimibe) en rosuvastatine. Totaal geen bijwerkingen en de spuit die je zelf toedient, is ook geen probleem. Je doet het voor jezelf / je gezin / familie.

28-02-2020 | Man | 58
Aneurysma
Vandaag gestopt met deze injecties, ben er ziek van, zoveel pijn, vermoeidheid, nee ik laat mij niet langer lichamelijk kapot maken.

19-09-2017 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Heb FH. De gewone cholesterolmedicijnen werkten niet voldoende om mijn cholesterol te verlagen en risico op hartinfarct te verkleinen. Heb hartinfarct gehad nadat ik al bijna 10 jaar 20 Mg zocor slikte. Kreeg daarna 80 lipitor. Maar kon mijn nek niet meer draaien. Daarna 40 crestor en ezetemibe. Ook hiermee spier en gewrichtsklachten. Toen alleen 20 crestor. En nu sinds ee[lees meer...]n jaar evolocumab. Spectaculaire verlaging cholesterol! Meteen bij eerste keer al niesbuien af en toe. Maar was geen enkel probleem. Nu sinds een maand heftige spier-, rug- en gewrichtspijn. Dat vind ik wel een probleem.

14-01-2020 | Man | 57
Hartfalen

02-10-2018 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
jarenlang te hoog cholestrol gehalte waarvoor ik meerdere statines heb geprobeerd met zeer veel bijwerkingen, gebruik ik nu sinds Juni Rephata. Ik ben zeer tevreden over de 2 wekelijkse injecties. Heb alleen als bijwerking veel jeuk. Ook de gewichtstoename vind ik niet fijn.

15-11-2019 | Vrouw | 56
Cholesterol
goed werkend op lipidden te optimaliseren. Meer bijwerkingen als in de bijsluiter vermeld. Tegen de diarree 1 maal per 3 dagen loperamide gebruikt. Helpt goed. Slapeloosheid gedurende 48 uur na inj. neem voortaan slaapmed. in. Paracetamol gebruik tegen spierpijn en prikkelbaarheid ) alles voor de lipiden!' `daar moet dus mijn familie maar mee moeten leven` Goed middel vo[lees meer...]or verbeteren lipiden maar heeft bij mij toch wel veel bijwerkingen en meer medicatie

04-05-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube

17-09-2018 | Man | 55
Cholesterol
Na bijna 3 maanden gebruik zijn de cholesterol waarden drastisch gedaald naar mooie waarden. Had een ldl van 5 en totaal van 7.7 Nu zijn deze resp 2.6 en 4.8. Bijwerkingen zijn echt nul. Dit was wel anders met de statines. Resultaat op cholest erol niveau was echt 0. Bijwerkingen in overvloed Mijn cardioloog is ook blij want de kans op herhaling en nog met bypasses[lees meer...] zijn stuk minder.

07-01-2022 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Zeer zware bijwerkingen in mijn lies/heup/bekken.Zelfs bij de huisarts geweest en tramedol gekregen en waarschijnlijk een slijmbeurs ontsteking niet wetend dat het van de repatha afkwam. Was ook bij de fysio geweeest. Mijn zelfde verhaal werd bevestigd doordat iemand in mijn kennissen kring ook repatha ging injecteren en heeft maar 3 spuiten gebruikt kreeg de zelfde klac[lees meer...]hten. Dit was duidelijk voor mij nu 5 weken gestopt en hopen dat die rotzooi snel uit mijn lichaam is heb nog steeds last van de klachten hoelang het herstel gaat duren weet ik niet.

12-06-2021 | Man | 54
Hoog cholesterol
Ben september 2020 geopereerd , 8 vernauwingen. Met 4 bypasses verholpen. Statines , 3 verschillende en ezetimibe intolerant. Nu inmiddels 3 injecties gehad en eigenlijk geen , bewuste , bijwerkingen. Dus tot nu toe zeer tevreden. Alleen vreemd dat ik 2 x per week toch 5 mg ezetimibe moet slikken. Vooral als je leest dat dit waarschijnlijk moet van de verzekeraar??

23-09-2018 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik gebruik nu twee jaar repatha spuit 140mill geen bijwerkingen.mijn erfelijkheid cholesterol was 16 nu 2.1 .ik moest voor de verzekering de ezestrol erbij nemen maar niet innemen.. je ezestrol erbij nemen anders wordt de repatha spuit niet vergoed.

27-01-2020 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.

06-06-2019 | Man | 53
Hartinfarct

27-05-2022 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Alle statines werkten niet. Teveel bijwerkingen en zo erg dat ik bij de cardioloog liep wegens hartritme stoornissen. Nieuw wondermiddel: repatha. Nou ik lijk wel 90 geworden! Al mijn gewrichten zijn pijnlijk en stijf. Allemaal. Kan amper mn handen open doen na een paraplu vast gehouden te hebben. Mn heupen..pff kan er niet meer op liggen. Stijve nek..echt alles doet pijn.[lees meer...] Neem t niet meer. Die pil die erbij moet..nou nam ik vanaf t begin al niet want dat was absoluut onzin zei internist al fluisterend. Deal met de farmaceuten onderling. Waanzin. Ik heb zo'n spijt. Hoop dat mijn lichaam gaat herstellen. Kan wel janken.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum