Repatha

Atorvastatine (268 meningen)
Ezetrol (139 meningen)

22-05-2019

Hoog cholesterol

ik heb al jaren een hoog cholesterol. Verdraag geen statines. Sinds 1,5 jaar Repatha. In het begin geen probleem maar steeds meer gewrichtspijn en huiduitslag
17-05-2019

Hoog cholesterol

Na enige jaren -zeer effectief- gebruik zonder noemenswaardige bijwerkingen, nu extreme pijn ‘s nachts liggend, tussen en onder de schouderbladen en met name op rechterzijde van de torso. Alsof er een gloeiend mes in mij wordt gestoken. Dodelijk vermoeiend en heel erg pijnlijk. Vrees dat ik weer over moet op statines. Ook niet fijn qua bijwerkingen. En veel minder resultaa[lees meer...]t.
04-05-2019

Hoog cholesterol

Heb nu gehoord dat cholesterol te heeft met een tekort aan vitamine C. Dieren hebben geen last van hart en vaatziekten omdat ze zelf vitamine C kunnen aanmaken in grote hoeveelheden. Daarom slik ik nu vitamine C, 3000 Mg. per dag. Je krijgt dan zeer goed collageenweefsel en is cholesterol als reparatiemiddel is niet meer nodig. Voor mij nooit meer statines: ROTZOOI !!! [lees meer...] Bron: Cellulaire Geneeskunde bij hart- en vaatziekten - Lezing Dr. Rath op youtube
14-03-2019

Cholesterol

Ik heb al jaren Repatha gebruikt uit een studie voorgeschreven gekregen, mijn, slechte,cholesterol werd verlaagd naar 1.1. Totaal geen bijwerkingen, daar niemand, tijdens de studie, mijn cholesterol waarde kende vond mijn cardioloog het gewenst om mijn Atorvastatine voor re schrijven. Na drie dagen hiermee gestopt ivm ernstige bijwerkingen, erge zwelling onderbenen en kr[lees meer...]amp in beide kuiten. Toen de studie met de Repatha was afgelopen schoot mijn, slechte, cholesterol weer omhoog naar 5.1. Nu is, na enkele maanden gebruik van de Repatha Injecties het gehalte weer verlaagd tot 1.3
13-03-2019

Hoog cholesterol

injectie eens per 2 weken doe ik zelf! klachten gewrichten en kramp in tenen en handen. gebruikte eerst statine maar dat was ook geen succes, veel klachten van bewegings apparaat.
17-01-2019

Hoog cholesterol

Ik had altijd een te hoog cholesterol dit wist ik vanaf mijn 12e jaar. Het blijkt dat het erfelijk is. Mijn beide ouders hebben het. Elke keer bloedprikken was de uitslag te hoog, andere medicijnen geprobeerd niets hielp. Ik bleef maar doorlopen en zag toen nog niet de ernst van de situatie in. Vorig jaar kreeg ik een herseninfarct mijn cholesterol was nog steeds te hoog. [lees meer...]Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen (radboud UMC Nijmegen) ik moest alles weer opnieuw leren. Schrijven lezen praten etc. Mijn man en kinderen hebben we echt enorm goed gesteund hiervoor ben ik ze voor altijd dankbaar. Na onderzoeken kwam ik in aanmerking voor het medicijn repatha. Ik injecteer mezelf 1x per 2 weken met dit medicijn daarnaast hou ik ook nog mijn dagelijkse pillen. Sinds ik repatha gebruik is mijn cholesterol nog nooit zo laag geweest, alleen ik krijg er wel spierpijn van, maar ik kan ermee leven.
17-01-2019

Hoog cholesterol

Vanaf 14 jan. Tot 13 okt. 2018 heb ik, Simvastatine 20mg, Ezetimibe 10mg met Rosuvastatine 10mg. , en Atorvastatine 10mg met Ezetimibe 10mg gebruikt. Hier had ik veel bijwerkingen van , ondraaglijke pijnen in mijn li-arm en re- been. Vanaf 13 okt. 2018 ben ik gestart met Repatha injecties. Geweldig!! Ik heb gen bijwerkingen meer.
06-01-2019

Cholesterol

anderhalf jaar gebruikt nu gestopt dat kwam omdat de spuit niet goed werkte maar omdat dat ik dat toen niet zeker wist of dat wel zo was , maar ik knapte flink op dus zal hij wel niet gewerkt hebben dus de volgende ook maar overgeslagen en voel mijn eigen beter en beter cholesterol wel flink naar beneden van ruim 10 naar 1 maar te benauwd en zwak , daarvoor zeer veel med[lees meer...]icijnen gebruikt moet er bij zeggen dat ik de eerste 13 jaar [eerste hart infarct 17 jaar geleden] nergens last van had beetje spierpijn , vind ik wel vreemd eigenlijk nu maar wachten wat we gaan doen cholesterol zal wel weer gaan stijgen
04-01-2019

Cholesterol

Het is nu 7 jaar geleden dat ik 4 omleidingen heb gekregen. Mijn cholesterol bleek veel te hoog te zijn. De cardioloog vroeg mij toen mee te werken aan een proef met Repatha. Ik heb daar 4 jaar aan meegewerkt. Om de twaalfweken werd je gecontroleerd en ontving je weer spuiten voor twaalf weken. Hoe het verliep werd mij niet medegedeeld, ook wist ik niet of ik Repatha kr[lees meer...]eeg of een placebo. Na 4 jaar werden de onderzoeken bekend gemaakt, en die waren wat betreft Repatha goed te noemen. Zelf kreeg ik te horen dat ik Pepatha had gebruikt en dat met ldl 0,9 was. Al die tijd geen bijverschijnselen gehad. Momenteel heb ik soms pijn nabij mijn linker borst, en dat kan mijn huisarts en cardioloog niet verklaren. Zijn er meer mensen die dit hebben?? Ben overigens tevreden met het gebruik .
07-12-2018

Hoog cholesterol

Na 2x hartinfarct, blijvend hoog cholesterol. Met meerdere combinaties statines zeer vervelende bijwerkingen. I.o.m. specialist na begeleidingsperiode overgegaan op Repatha. Cholesterol snel omlaag. Na ruim 1 jaar jaar gebruik stel ik een langzame oplopende intensiteit van de bijwerkingen vast.
18-11-2018

Hoog cholesterol

Aanvankelijk geen problemen. Middel werkte meer dan uitstekend. LDL terug naar 0,8! Na een half jaar kwamen de eerste klachten zoals de duizeligheid in combinatie met een vreemd soort hoofdpijn. Duurde even voordat de relatie werd gelegd naar Repatha. Kreeg ook gewrichtspijnen in handen en ellebogen, plaatsen waar ik nog nooit deze pijnen had ondervonden. Heb in overl[lees meer...]eg besloten te stoppen, de bijwerkingen zijn te heftig.
02-10-2018

Hoog cholesterol

jarenlang te hoog cholestrol gehalte waarvoor ik meerdere statines heb geprobeerd met zeer veel bijwerkingen, gebruik ik nu sinds Juni Rephata. Ik ben zeer tevreden over de 2 wekelijkse injecties. Heb alleen als bijwerking veel jeuk. Ook de gewichtstoename vind ik niet fijn.
23-09-2018

Hoog cholesterol

Ik gebruik nu twee jaar repatha spuit 140mill geen bijwerkingen.mijn erfelijkheid cholesterol was 16 nu 2.1 .ik moest voor de verzekering de ezestrol erbij nemen maar niet innemen.. je ezestrol erbij nemen anders wordt de repatha spuit niet vergoed.
17-09-2018

Cholesterol

Na bijna 3 maanden gebruik zijn de cholesterol waarden drastisch gedaald naar mooie waarden. Had een ldl van 5 en totaal van 7.7 Nu zijn deze resp 2.6 en 4.8. Bijwerkingen zijn echt nul. Dit was wel anders met de statines. Resultaat op cholest erol niveau was echt 0. Bijwerkingen in overvloed Mijn cardioloog is ook blij want de kans op herhaling en nog met bypasses[lees meer...] zijn stuk minder.
03-09-2018

Hoog cholesterol

Ik gebruik Repatha nu meer dan een jaar, de eerste maanden zakte mijn cholesterol heel goed, maar na de laatste controle was het weer omhoog gegaan. Ben nog steeds erg moe en waar ik echt boos om ben dat je Ezetimibe erbij moet nemen. Ik heb zeer slechte ervaringen met pillen die dit moet verlagen, mijn cardioloog heeft mij door gestuurd omdat ik geen enkele pil verdroeg[lees meer...]. Maar je krijgt geen repatha als je die pillen er niet bij neemt , dus elke 3 maanden gooi ik voor een kapitaal weg. Omdat Menzis , de internist en apotheker hier goed aan verdienen. Dit gaat niet meer over de patient of hij beter wordt, dit gaat over geld dat ze naar binnen halen om hun zakken te vullen, ik vind dit een grof schandaal en allemaal halen ze hun schouders op en zeggen het is nu eenmaal zo. Dus het is de bedoeling dat je goed ziek wordt en absoluut niet beter wordt, want daar verdienen zij niet aan. Ik ga ook zeker stoppen met die repatha aan mij gaan ze niks meer verdienen het zijn regelrechte criminelen.
20-08-2018

Hoog cholesterol

Toen ik voor mijn militaire opkomst medisch werd onderzocht bleek een flink te hoge ldl waarde. Vanaf dat moment heb ik geleefd met veel medicijnen, een dieet en een leefstijl die moesten zorgen voor verlaging van het ldl. Met veel moeite lukte het om ldl waarde iets naar beneden te krijgen, echter het bleef ruim boven de 5,0 mmol/l. In 2016 via "mijn" internist begonne[lees meer...]n met Repatha. 1X 2/wk 140 mg. Bij de eerste controle (na 3 maanden) is de ldl waarde < 2 mmol/l Controles daarna gaven een waarde van < 1 mmol/l Toen ik 30 jaar was heb ik de eerste afsluiting van de rechter kransslagader gehad, dit herhaalde zich elke 10 jaar. Inmiddels ben ik 60 jaar, een vierde afsluiting is voor de hand liggend. Voorlopig zo blijkt uit onderzoek, zijn mijn kransslagaders mijn of meer vrij van plaque.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum