evolocumab

Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-10-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Mijn partner is na 6 maanden gestopt met deze injectie. Perfect cholesterol. Echter kwaliteit van leven nihil. Kon zo goed als niks meer en had constant pijn en kon ook niet meer goed lopen, zonder telkens even stil te staan. Van de cardioloog kreeg ik te horen gewoon door te gaan, mocht het aan de vaten liggen ik naar de vaatchirurg moest. Voor gebruik van medicatie voor[lees meer...] hoog cholesterol, voelde ik me prima, na mijn hartinfarct en behandeling van dat probleem ook goed. Maar doordat mijn cholesterol naar beneden moest, en daar dus medicatie voor kreeg maar dit niet kon verdragen, dus injecties, met na ongeveer 2 maanden gebruik, afschuwelijke pijnen en echt geen kwaliteit van leven meer. Gestopt met deze middelen. Ik begon me beter te voelen nu na bijna 2 jaar gestopt te zijn. Meer kwaliteit van leven, minder pijnen, maar wel restverschijnselen. Maar dit is acceptabel.

14-07-2021 | Man | 77
Hoog cholesterol
Kan bijna niet meer normaal lopen, veel pijn in onderrug.

12-06-2021 | Man | 54
Hoog cholesterol
Ben september 2020 geopereerd , 8 vernauwingen. Met 4 bypasses verholpen. Statines , 3 verschillende en ezetimibe intolerant. Nu inmiddels 3 injecties gehad en eigenlijk geen , bewuste , bijwerkingen. Dus tot nu toe zeer tevreden. Alleen vreemd dat ik 2 x per week toch 5 mg ezetimibe moet slikken. Vooral als je leest dat dit waarschijnlijk moet van de verzekeraar??

24-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Na de eerste prik, alleen last van een gevoelige buik, na de tweede prik bleek ik obstipatie te hebben, na de derde prik bleek dat ik niet verkouden was, maar mijn rechterkant van mijn hoofd, volledig verstopt zat, inclusief een ernstige mate van tinnitus, daarna volgde nog een onherkenbare nerveusiteit, spierpijn, maar toch nog de vierde prik toegebracht, maar kon toen ge[lees meer...]en tvprogramma meer volgen, volledig afgeleid door de herrie en pijn in mijn hoofd, , hartkloppingen, jeuk over mijn hele lichaam, duizelig, kortom niet te doen. Wel had ik een cholestrolgehalte van 1,6. Maar ik ben gestopt.

13-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Cholesterol is laag, maar enorm veel bijwerkingen

06-05-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
Statinus gaven teveel bijwerkingen, toen over naar Repatha. 2 jaar geen last gehad, maar daarna kwamen toch weer de klachten.

05-05-2021 | Man | 72
Hoog cholesterol
Na 26 jaar statinen van alle merken en types te hebben gebruikt in augustus 2020 gestart met Rephata 140mg. Met rovustatine 5 mg was de LDL waarde 2.3. Maar de nieuwe waarde moet nu 1,8 zijn. Gezien ik altijd spierpijnen krijg van statinen werd in overleg met de cardioloog een keuze gemaakt, stoppen, statinen handhaven of Rephata proberen. Voor het laatste gekozen. De eers[lees meer...]te maanden ging het goed en in november was mijn LDL 0,9 dus uitstekend. Maar geleidelijk aan kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen. Eerst jeuk, daarna buikpijn en maagpijn. Zelfs zo erg dat het 24/7 was. Ook pijn in de onderrug en krachtverlies in de spieren. Kon geen 20 kg meer tillen. Steeds meer energie raakte weg en in maart had ik nergens meer fut voor. De jeuk op de rug werd niet te harden, Ook last van de neusholten en de keel. Half april ben ik zelf gestopt met rephata. En daarna overleg gehad met de cardioloog. Die was het eens met stoppen en later weer terug te gaan naar de rovustatinen 5 mg. Ik voelde me na een week stoppen al weer vooruit gaan en geleidelijk aan gaat het gelukkig beter. Nu dus afwachten hoe het straks gaat met de statinen. Maar liever een LDL van 2,3-2,5 en een beetje spierpijn dan alle bijwerkingen van Rephata.

05-05-2021 | Vrouw | 75
evolocumab (1)
Hoog cholesterol
Ik heb veel en heel lang statines gebruikt en daar neuropathie van gekregen, wat vreselijk is ! Voel me Gehandicapt. Nu ik een paar jaar repatha gebruik, ook veel spierpijn en holte ontsteking de hele winter door ! Ik ga stoppen met de medicatie, en zie dan wel wat de toekomst brengt, want dit is echt geen leven!

31-03-2021 | Man | 72
Hoog cholesterol
Kan niet tegen statines daar om zelf gaan prikken eerst een andere gehad erg veel last van bijwerkingen klachten zijn bijna altijd het zelfde spierpijn, jeuk,pijnlijke gewrichten, slecht slapen, op advies cardioloog gestopt. Kijken over drie maand hoe het gaat geen cholesterol verlagers meer gebruiken. Volgens míj komen de klachten doordat het slechte cholesterol veel te [lees meer...]laag wordt .ik heb last van kleine ontstekingen en die veroorzaken dat het slechte cholesterol te hoog is .

21-01-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
In 2013 kreeg ik een hartinfarct en kreeg een stent geplaatst wat bij mij meteen zeer veel effect heeft gehad, ook doordat ik meteen gestopt was met roken. Toen moest ook de oorzaak van het te hoog cholesterol worden aangepakt . Nadat ik het hele arsenaal aan statines had geprobeerd met de nodige vervelende klachten, leek repatha (140 mg) de oplossing. Nu ruim 2 jaar ge[lees meer...]bruik zonder bijwerkingen ,het cholesterol (LDL) bleek echter prima gedaald, zodat het leek of dit het wondermiddel voor mij zou zijn. Helaas ik kreeg toch weer heftige spierkrampen en loop bij een fysiotherapeut. Momenteel gebruik ik ezetimide (10 mg) welke tot dusver geen bijwerking heeft.

27-12-2020 | Man | 58
Cholesterol
De cardioloog vond mijn cholesterolwaarden te hoog en wou mij Repatha voorschrijven. Eerst moest ik me inlezen op internet over ervaringen van anderen. Aangezien mensen met negatieve ervaringen dit vaak delen, wil ik juist een hele positieve ervaring delen. Mijn LDL waarde is nu eigenlijk niet meer meetbaar, het is minder dan 0,5 en ik kwam van 1,9. Dit resultaat is in 2 a[lees meer...] 3 maanden gerealiseerd. Ik gebruik Repatha bovenop de medicijnen die ik al kreeg waaronder ezetrol (ezetimibe) en rosuvastatine. Totaal geen bijwerkingen en de spuit die je zelf toedient, is ook geen probleem. Je doet het voor jezelf / je gezin / familie.

11-12-2020 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Cholesterol moest echt lager , de injectie hielp heel goed maar de bijwerkingen waren vreselijk. Moest me zelfs bij de Dokterspost melden zo erg, helaas was er niets aan te doen en heb er één week last gehad dus nooit meer,

12-06-2020 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alles geprobeerd te hebben (statines) moest ik gaan spuiten met repathta. Cholesterol was prima gezakt, maar mijn leverwaardes zijn veel te hoog geworden. Ik ben een maand gestopt, en op advies van de cardioloog weer een bloedonderzoek laten doen. De leverwaarden zijn gelukkig gedaald. Repatha gebruikers adviseer ik, “laat je bloedwaarden ieder halfjaar controlere[lees meer...]n” zowel cholesterol, nierfunctie,spierafbraak en leverwaarden. Helaas is mijn eczeem en diarree nog niet verbetert, nog even aankijken of hier verbetering in komt. Repatha is geen wondermiddel, voorlopig maar even stoppen met spuiten.

11-06-2020 | Man | 43
Hoog cholesterol
eerst per dag 2 x simvastatine totaal 80mg 1 stuks ezibetime en 2 stuks cholestagel. nu repatha en 1 stuks 49 mg atorvastatine. ben best tevreden. hoe minder medicijnen hoe beter denk ik maar. bijwerkingen geen idee ik denk dat het leeftijd is 🥴

26-04-2020 | Man | 79

27-01-2020 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ruim een half jaar spuit ik dit medicijn, maar overweeg nu te stoppen omdat ik al erg lang ( ruim 2 maanden ) ernstige hoestklachten en keelpijn en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf heb. Zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de huisarts niks concreets als veroorzaker kan toewijzen, en nog maar weinig huisartsen bekend zijn met dit medicijn, en nog minder met de b[lees meer...]ijwerkingen Waar naar mijn idee de farmaceuten niet eerlijk over zijn ( geweest )is dat er veel meer bijwerkingen van bekend zijn. IK stop er mee, om uit te kunnen sluiten of de klachten verband houden met dit medicijn, want nu is het middel en de bijwerkingen erger dan de kwaal.