evolocumab

Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-03-2022 | Man | 45
Hoog cholesterol
Nadat ik allergisch bleek te zijn voor Statines, heeft de cardioloog Repatha voorgeschreven. Gebruik het nu 4 maanden en ervaar geen bijwerkingen. Het toedienen is eenvoudig middels een injectiepen die eenmalig gebruikt kan worden. Levering in Nederland wordt verzorgt door 1 apotheek en ondanks dat zij aan huis komen leveren, verloopt het maken van afspraken hieromt[lees meer...]rent soms moeizaam. Het kost je dus wel wat moeite om de levering goed ingeregeld te krijgen. De begeleiding voor de toediening is dan weer uitstekend geregeld. Aardige medewerkers die de tijd nemen voor je en eventueel ook de levering kunnen organiseren.

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Over gelijke klachten al bij Praluent gebruik. Cholesterol is prima, algemene conditie slecht. Tot voor een maand (na gestopt te zijn met Praluent) bijna dagelijks wat kunnen sporten, kan ik niet meer opbrengen. Ben met Repatha teruggegaan na i x per 3 weken. Werkt dat niet dan zijn ik moeten stoppen.

24-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
zeer effectief middel, helaas treden er na tijdje bijwerkingen op die niet gering zijn. Elke dag behoorlijke bloedneus, pittige hoofdpijn, band om hoofd. Keel die in brandstaat etc

24-02-2022 | Man | 70
Cholesterol
eerste tijd ging goed, cholesterol heel erg mooi in cijfertjes. en toen na langdurig gebruik begon de ellende. Hoor van cardioloog dat ze genoemde klachten bijna dagelijks horen.

02-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
na alle statines geprobeerd te hebben ten einde raad aan de spuit. cijfertjes daalden geweldig. kwaliteit van leven ook. Uit eigen beweging 1 x overgeslagen met spuiten en wat een verschil van leven... Vanmorgen ter controle weer gespoten, nu eind avond zijn de meeste bijwerkingen weer terug. Kwaliteit van leven is voor mij belangrijker dan de cholesterol waarden. De kans[lees meer...] dat ik de andere spuiten nog gebruik is nihil.

21-01-2022 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Ik gebruik sinds 2016 repatha injectie geen bijwerkingen maar sinds 1 jaar begon ik soms dubbel te zien.. ben na 5 mnd naar een optrimist geweest, daar heb ik niks aan gehad .heb nu een afspraak voor een oogarts in het ziekenhuis half februari 2022 .ik zie nu alles dubbel de hele dag.... wie herkent dit ook...

15-01-2022 | Man | 65
Hoog cholesterol
In verband met erfelijk hoog cholesterol heb dit medicijn 2 jaar zonder problemen gebruikt. Was zeer effectief. Na 2 jaar ernstige bijwerkingen.Na 2 jaar probleemloos gebruik, griepsymptomen zonder koorts. Lag te rillen in bed met skiondergoed aan. Uit contact met de behandelaar bleek dat het een nieuwe bijwerking betrof waar meer patiënten tegenaan liepen. Gebruik nu sed[lees meer...]ert 1 jaar Rosuvastatine. De bijwerkingen zijn inmiddels in de bijsluiter opgenomen. Bij de introductie werd verteld dat dit moderne en dure medicijn weinig bijwerkingen zou geven. De praktijk lijkt helaas anders.

12-01-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
steeds meer last van gierende hoofdpijn, zere rug en opgeblazen, pijnlijke buik en brandende pijnlijke .

07-01-2022 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Zeer zware bijwerkingen in mijn lies/heup/bekken.Zelfs bij de huisarts geweest en tramedol gekregen en waarschijnlijk een slijmbeurs ontsteking niet wetend dat het van de repatha afkwam. Was ook bij de fysio geweeest. Mijn zelfde verhaal werd bevestigd doordat iemand in mijn kennissen kring ook repatha ging injecteren en heeft maar 3 spuiten gebruikt kreeg de zelfde klac[lees meer...]hten. Dit was duidelijk voor mij nu 5 weken gestopt en hopen dat die rotzooi snel uit mijn lichaam is heb nog steeds last van de klachten hoelang het herstel gaat duren weet ik niet.

25-12-2021 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
MIJN VRAAG IS OVER DE REPATHA INJECTIE IS ,IK SPUIT AL 6 JAAR GEEN BIJWERKINGEN MAAR SINDS EEN KLEIN JAAR ZIE IK ONTZETTEND DUBBEL. WIE HERKENT DIT OOK....

24-12-2021 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na 27 jaar ellende met statines overgestapt op Repatha. Aanvankelijk leek dit geen succes. Na enkele weken kwamen de klachten van de statines terug, soms in heviger mate. Opvallend was het ritme. Vier dagen na de injectie waren de bijwerkingen het sterkst. In de opvolgende dagen namen de klachten af. Doorgaans had ik één goed en één slechte week. Het begon na enige tij[lees meer...]d op te vallen dat de bijwerkingen steeds minder werden. Mijn ervaring met statines is (ik heb meermalen noodgedwongen moeten stoppen) dat het erg lang duurt voor de statines geen merkbare effecten hebben. Het lijkt alsof de Repatha de bijwerkingen van de statines uitvergroot (ook als deze al niet meer geslikt worden). Inmiddels ervaar ik vrijwel geen nadelen meer van de Repatha. Het laatste verschijnsel dat over is gebleven na ongeveer 20 injecties (40 weken) zijn kleine spiertrekkingen rond mijn ogen. Ook deze houden zich netjes aan 'het protocol': Vanaf dag vier en dan langzaam uitdovend. Daarbij wordt het elke veertien dagen minder. Ik ben niet van de ene op de andere dag overgeschakeld van statines naar Repatha. Daar zat ongeveer 2 maanden tussen wat misschien verklaart dat de bijwerkingen niet ondragelijk zijn geweest. Het lijkt een middel te zijn waarbij je even moet doorzetten. En als ik mij niet vergis zijn het feitelijk de bijwerkingen van statines die door de Repatha als het ware worden geactiveerd. Een en ander bij Lareb gemeld voorzien van meer data. Zijn ze blij mee. Ik raad graag iedereen aan zijn/haar bevindingen met Lareb te delen.

26-11-2021 | Man | 70
Cholesterol
Volgens cardioloog geen of bijna geen bijwerking, nou vergeet dat maar. Na eerste injectie geen problemen,bij de tweede begon het s,morgens bij het wakker worden, beroerd gevoel, lichte pijn in de onderrug. 3e injectie zelfde rot gevoel s,morgens, veel meer pijn in onderrug , jeukend gezicht, en droge huid. 4e injectie , zelfde klachten maar veel uitslag in het gezicht, [lees meer...]veel huidschilfers. Gestopt met die troep, en na 3 weken weer gladde schone huid, en zo goed weer klachten vrij. Voel mij nu weer prima. Voor mij geen rhepata meer

14-11-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alle reguliere statines geprobeerd te hebben (werd er depressief van)mocht ik praluent gaan gebruiken. Mijn cholesterol was te hoog en het lijkt familiair omdat ik verder gezond leef en eet. De praluent had ook bijwerkingen als spierpijn, vermoeidheid, algehele malaise. Dan was er nog 1 optie en dat is Repatha. Volgens de cardioloog nauwelijks bijwerkingen " en anders [lees meer...]bent u wel erg gevoelig". Een week na mijn 3e injectie herken ik de bijwerkingen die hierboven worden beschreven . Mijn waardes zijn nog niet gemeten, zullen wel lager zijn (was bij praluent ook het geval ) maar ik denk niet dat ik het er voor over heb. Tussen de 2e en 3e injectie heb ik 3 weken gedaan en in de 3e week voelde ik me duidelijk fitter, net als in de zomer toen ik geen medicatie heb gebruikt. De laatste prik was dus een test, maar als het de 3e week ook nu weer stukken beter gaat ben ik er klaar mee. Ik slik geen enzetimibe, cardioloog gaf aan dat de farmaceut dit voorschrijft, apotheek zegt t zelfde, dus ik breng dit allemaal weer terug naar de apotheek ?.... iedereen weet hoe het zit maar de macht ligt bij de farmaceut.!!!!

26-10-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
Na diverse stents ben ik inI jan. 2017 geopereerd aan mijn hart. Diverse omleidingen . Vanaf medio 2017 Repatha gaan gebruiken. In 2019 aan beide benen vaatoperatie verricht (wegens etalagebenen, pijn in kuiten). Lopen ging daarna weer goed. Sinds ongeveer een kan ik nu nog maar 200 meter lopen zonder rugklachten en pijn in bovenbeen. Even rusten en dan weer 200 meter ver[lees meer...]der lopen. MRI onderrug en röntgen heupen geen aanwijzing ernstige artrose of zenuw beklemming. Mogelijk toch na 4 jaar spuiten bijwerking Repatha???

17-10-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Mijn partner is na 6 maanden gestopt met deze injectie. Perfect cholesterol. Echter kwaliteit van leven nihil. Kon zo goed als niks meer en had constant pijn en kon ook niet meer goed lopen, zonder telkens even stil te staan. Van de cardioloog kreeg ik te horen gewoon door te gaan, mocht het aan de vaten liggen ik naar de vaatchirurg moest. Voor gebruik van medicatie voor[lees meer...] hoog cholesterol, voelde ik me prima, na mijn hartinfarct en behandeling van dat probleem ook goed. Maar doordat mijn cholesterol naar beneden moest, en daar dus medicatie voor kreeg maar dit niet kon verdragen, dus injecties, met na ongeveer 2 maanden gebruik, afschuwelijke pijnen en echt geen kwaliteit van leven meer. Gestopt met deze middelen. Ik begon me beter te voelen nu na bijna 2 jaar gestopt te zijn. Meer kwaliteit van leven, minder pijnen, maar wel restverschijnselen. Maar dit is acceptabel.

14-07-2021 | Man | 77
Hoog cholesterol
Kan bijna niet meer normaal lopen, veel pijn in onderrug.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase