evolocumab

Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

02-06-2022 | Vrouw | 65
Hoog cholesterol
Kan niet tegen statines. Daarom overgegaan op Repatha . Na een tijd kreeg ik bijverschijnselen: spier- en gewrichtspijn, lage rugpijn , krachtsverlies. Sporten en lopen ging moeizaam. Verstopte neus Griepgevoel . Ik ben 3 maanden gestopt en de klachten verdwenen. Moest toch weer gaan gebruiken en nu na 3 maanden komen de klachten weer terug. Word er depri van.

27-05-2022 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Alle statines werkten niet. Teveel bijwerkingen en zo erg dat ik bij de cardioloog liep wegens hartritme stoornissen. Nieuw wondermiddel: repatha. Nou ik lijk wel 90 geworden! Al mijn gewrichten zijn pijnlijk en stijf. Allemaal. Kan amper mn handen open doen na een paraplu vast gehouden te hebben. Mn heupen..pff kan er niet meer op liggen. Stijve nek..echt alles doet pijn.[lees meer...] Neem t niet meer. Die pil die erbij moet..nou nam ik vanaf t begin al niet want dat was absoluut onzin zei internist al fluisterend. Deal met de farmaceuten onderling. Waanzin. Ik heb zo'n spijt. Hoop dat mijn lichaam gaat herstellen. Kan wel janken.

21-01-2022 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Ik gebruik sinds 2016 repatha injectie geen bijwerkingen maar sinds 1 jaar begon ik soms dubbel te zien.. ben na 5 mnd naar een optrimist geweest, daar heb ik niks aan gehad .heb nu een afspraak voor een oogarts in het ziekenhuis half februari 2022 .ik zie nu alles dubbel de hele dag.... wie herkent dit ook...

07-01-2022 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Zeer zware bijwerkingen in mijn lies/heup/bekken.Zelfs bij de huisarts geweest en tramedol gekregen en waarschijnlijk een slijmbeurs ontsteking niet wetend dat het van de repatha afkwam. Was ook bij de fysio geweeest. Mijn zelfde verhaal werd bevestigd doordat iemand in mijn kennissen kring ook repatha ging injecteren en heeft maar 3 spuiten gebruikt kreeg de zelfde klac[lees meer...]hten. Dit was duidelijk voor mij nu 5 weken gestopt en hopen dat die rotzooi snel uit mijn lichaam is heb nog steeds last van de klachten hoelang het herstel gaat duren weet ik niet.

25-12-2021 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
MIJN VRAAG IS OVER DE REPATHA INJECTIE IS ,IK SPUIT AL 6 JAAR GEEN BIJWERKINGEN MAAR SINDS EEN KLEIN JAAR ZIE IK ONTZETTEND DUBBEL. WIE HERKENT DIT OOK....

14-11-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alle reguliere statines geprobeerd te hebben (werd er depressief van)mocht ik praluent gaan gebruiken. Mijn cholesterol was te hoog en het lijkt familiair omdat ik verder gezond leef en eet. De praluent had ook bijwerkingen als spierpijn, vermoeidheid, algehele malaise. Dan was er nog 1 optie en dat is Repatha. Volgens de cardioloog nauwelijks bijwerkingen " en anders [lees meer...]bent u wel erg gevoelig". Een week na mijn 3e injectie herken ik de bijwerkingen die hierboven worden beschreven . Mijn waardes zijn nog niet gemeten, zullen wel lager zijn (was bij praluent ook het geval ) maar ik denk niet dat ik het er voor over heb. Tussen de 2e en 3e injectie heb ik 3 weken gedaan en in de 3e week voelde ik me duidelijk fitter, net als in de zomer toen ik geen medicatie heb gebruikt. De laatste prik was dus een test, maar als het de 3e week ook nu weer stukken beter gaat ben ik er klaar mee. Ik slik geen enzetimibe, cardioloog gaf aan dat de farmaceut dit voorschrijft, apotheek zegt t zelfde, dus ik breng dit allemaal weer terug naar de apotheek ?.... iedereen weet hoe het zit maar de macht ligt bij de farmaceut.!!!!

24-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Na de eerste prik, alleen last van een gevoelige buik, na de tweede prik bleek ik obstipatie te hebben, na de derde prik bleek dat ik niet verkouden was, maar mijn rechterkant van mijn hoofd, volledig verstopt zat, inclusief een ernstige mate van tinnitus, daarna volgde nog een onherkenbare nerveusiteit, spierpijn, maar toch nog de vierde prik toegebracht, maar kon toen ge[lees meer...]en tvprogramma meer volgen, volledig afgeleid door de herrie en pijn in mijn hoofd, , hartkloppingen, jeuk over mijn hele lichaam, duizelig, kortom niet te doen. Wel had ik een cholestrolgehalte van 1,6. Maar ik ben gestopt.

13-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Cholesterol is laag, maar enorm veel bijwerkingen

05-06-2022 | Man | 71
Hoog cholesterol
Repatha en bijwerkingen?? Zeer zeker zal Repatha bijwerkingen geven echter? Ook verlaagt het aanzienlijk het Cholesterol. WIE/WAT DEFINIEERT dit voor 100%? De Cardioloog zegt van niet? De Reumatoloog denkt van niet? de Longarts vermoed het? De KNO Arts vermoed het niet? De Huisarts laat het aan de specialist over. De mensen op dit forum wijten het veelal aan dit medicij[lees meer...]n. Alle bijwerkingen zoals gemeld alhier komen voor, echter ook bij andere medicijnen ik herken ze ALLEMAAL. Heb er ook vreselijk last van. U zult het zelf moeten uitproberen indien Arts het verantwoord vind. Zelf slik ik nog 7 verschillende medicijnen en 1x per week 15mg Methotrexaat ivm. Artrose. Eveneens 2 verschillende Luchtweg verwijderaars. Vergeet niet de 4 Corona prikken, Griepprik, Pneumokokkenprik . Alle te slikken medicijnen ben ik onafhankelijk van elkaar voor maanden gestopt om te testen waar bijwerkingen vandaan kwamen resultaat NIHIL. Van elk medicijn krijg je ergens in je lijf bijwerkingen. Leeftijd gebonden aard/ernst van de aandoening enz. Ben nog Niet gestopt met Repatha maar zal ook dit gaan doen.

26-03-2022 | Man | 45
Hoog cholesterol
Nadat ik allergisch bleek te zijn voor Statines, heeft de cardioloog Repatha voorgeschreven. Gebruik het nu 4 maanden en ervaar geen bijwerkingen. Het toedienen is eenvoudig middels een injectiepen die eenmalig gebruikt kan worden. Levering in Nederland wordt verzorgt door 1 apotheek en ondanks dat zij aan huis komen leveren, verloopt het maken van afspraken hieromt[lees meer...]rent soms moeizaam. Het kost je dus wel wat moeite om de levering goed ingeregeld te krijgen. De begeleiding voor de toediening is dan weer uitstekend geregeld. Aardige medewerkers die de tijd nemen voor je en eventueel ook de levering kunnen organiseren.

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Over gelijke klachten al bij Praluent gebruik. Cholesterol is prima, algemene conditie slecht. Tot voor een maand (na gestopt te zijn met Praluent) bijna dagelijks wat kunnen sporten, kan ik niet meer opbrengen. Ben met Repatha teruggegaan na i x per 3 weken. Werkt dat niet dan zijn ik moeten stoppen.

24-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
zeer effectief middel, helaas treden er na tijdje bijwerkingen op die niet gering zijn. Elke dag behoorlijke bloedneus, pittige hoofdpijn, band om hoofd. Keel die in brandstaat etc

24-02-2022 | Man | 70
Cholesterol
eerste tijd ging goed, cholesterol heel erg mooi in cijfertjes. en toen na langdurig gebruik begon de ellende. Hoor van cardioloog dat ze genoemde klachten bijna dagelijks horen.

02-02-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
na alle statines geprobeerd te hebben ten einde raad aan de spuit. cijfertjes daalden geweldig. kwaliteit van leven ook. Uit eigen beweging 1 x overgeslagen met spuiten en wat een verschil van leven... Vanmorgen ter controle weer gespoten, nu eind avond zijn de meeste bijwerkingen weer terug. Kwaliteit van leven is voor mij belangrijker dan de cholesterol waarden. De kans[lees meer...] dat ik de andere spuiten nog gebruik is nihil.

15-01-2022 | Man | 65
Hoog cholesterol
In verband met erfelijk hoog cholesterol heb dit medicijn 2 jaar zonder problemen gebruikt. Was zeer effectief. Na 2 jaar ernstige bijwerkingen.Na 2 jaar probleemloos gebruik, griepsymptomen zonder koorts. Lag te rillen in bed met skiondergoed aan. Uit contact met de behandelaar bleek dat het een nieuwe bijwerking betrof waar meer patiënten tegenaan liepen. Gebruik nu sed[lees meer...]ert 1 jaar Rosuvastatine. De bijwerkingen zijn inmiddels in de bijsluiter opgenomen. Bij de introductie werd verteld dat dit moderne en dure medicijn weinig bijwerkingen zou geven. De praktijk lijkt helaas anders.

12-01-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
steeds meer last van gierende hoofdpijn, zere rug en opgeblazen, pijnlijke buik en brandende pijnlijke .