rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (70 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

23-12-2019 | Man | 72
Hoog cholesterol
Veel spierpijnen en stijfheid in mijn benen. Ook 's nachts. Moeite met lopen maar niet met fietsen. Zeer ontevreden want ik doe iedere dag mee met Nederland in Beweging en fiets ook iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Ga die pillen nu om de dag innemen . Cholesterol wel behoorlijk gezakt maar ik vind die bijwerkingen onaanvaardbaar.

22-12-2019 | Man | 60
Impotentie klachten zeer vervelend

20-10-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.

17-10-2019 | Man | 72

04-10-2019 | Man | 87
Aderverkalking
gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.

02-10-2019 | Man | 87
Cholesterol
gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie

18-09-2019 | Man | 60
Aortaklep aandoening
Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.

31-08-2019 | Man | 49
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven

30-07-2019 | Man | 72
Hoog cholesterol
Ernstige spierkrampen in benen. Stop 10 dagen, alle krampen zijn weg, Start na een week beginnen de krampen weer.

18-07-2019 | Man | 26
Hoog cholesterol
Volgens mij ga je eerder dood van de rosuvastatine van de pijn dat het geeft dan zonder het te slikken en aan een hartaanval doodgaan. Je krijgt doodverlangens van de rosuvastatine.

11-07-2019 | Man | 68
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Zie man 68 maand mei 2019 en nu na gebruik 3 1/2 mnd. vandaag controle bloeduitslag en suiker bij de Diabetiste controle.(huisartsenpraktijk) Uitslag volgt hierop over een paar uur.

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ik gebruikte 12 jaren Atorvastatine 40 mg met altijd een kleine bijwerking stijfheid spieren gewrichten. Bij controle laatste perioden geen effect op verlaging door gewenning. Advies en medicijn toegewezen door Diapetiste verbonden aan Huisartsenpraktijk , start overgaan naar Rosuvastatine tabl 20 mg om de overgang bijwerkingen zo gering mogelijk te maken. na 3 weken om e[lees meer...]n om 20-40-20-40 en 4e week tot nu 40mg. Effect op resultaat bloed nog even wachten tot half juni 2019. Bijwerking gering beetje spierstijfheid rugstijfheid en verstopping. Soms been kramp onderbeen R L en een keer boven kuit R. verstopping ik heb hiervoor poeders van de apotheek. En wat ook helpt water drinken en soms 1/4 flesje drop siroop op drinken met water.

19-05-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.

19-05-2019 | Man | 59

18-05-2019 | Man | 54
Cholesterol
Heb Rosuvastatine gekregen ipv simvastatie. Gebruik het nu een paar dagen. Iedere dag hoofdpijn. Ga terug naar huisarts voor andere statine. Kreeg van Sim nachtelijke spierkrampen. Daar had ik al een aantal jaren veel minder last van door middel van maat steunkousen.

22-04-2019 | Man | 70
Hoog cholesterol
onlangs is de Crestor die ik voorheen slikte vervangen door een zogenaamd gelijkwaardig doch goedkoper product. Goedkoper zal wel, maar gelijkwaardig zeker niet gelet op de enorme spierpijen die ik weer heb. Ik blijk allergisch voor bijna alle producten die er op dit gebied bestaan. Vandaar dat na veel uitproberen ik met 10 mg Ezetrol en 5 mg Crestor nog net uit de proble[lees meer...]men bleef, maar sinds de twee merken vervangen zijn voor respectievelijk Ezetimide en Rosuvastine zijn alle problemen weer in volle heftigheid terug. Daarnaast doe ik mee aan een onderzoek met een nieuw middel (inclineren) dat wordt ingespoten en een zeer geweldig resultaat zonder enige bijwerking

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum