rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (66 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-05-2019 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ik ben begonnen op mn 18 de met zocor. Last van spierklachten. Nu al jaren aan de crestor wel 20mg want het blijven toch statines. Gaat goed. Mn cholesterol staat op 6 5. 6.8. Is netjes ondanks mijn familiaire aandoening.

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ik gebruikte 12 jaren Atorvastatine 40 mg met altijd een kleine bijwerking stijfheid spieren gewrichten. Bij controle laatste perioden geen effect op verlaging door gewenning. Advies en medicijn toegewezen door Diapetiste verbonden aan Huisartsenpraktijk , start overgaan naar Rosuvastatine tabl 20 mg om de overgang bijwerkingen zo gering mogelijk te maken. na 3 weken om e[lees meer...]n om 20-40-20-40 en 4e week tot nu 40mg. Effect op resultaat bloed nog even wachten tot half juni 2019. Bijwerking gering beetje spierstijfheid rugstijfheid en verstopping. Soms been kramp onderbeen R L en een keer boven kuit R. verstopping ik heb hiervoor poeders van de apotheek. En wat ook helpt water drinken en soms 1/4 flesje drop siroop op drinken met water.

13-11-2017 | Man | 70
Hoog cholesterol
Nadat ik een paar jaar geleden simvastatine gebruikt heb, maar daar helemaal niet tegen kon (stijve gewrichten en het gevoel alsof ik de hele dag dronken was) ben ik er mee gestopt. Maar nadat mijn praktijkondersteuner vond dat mijn cholesterol te hoog werd, ben ik begonnen met Crestor of Rosuvastatine en sinds die tijd is het wel onder controle zonder die vervelende bijwe[lees meer...]rkingen. Wel heb ik deze zomer drie maanden lang Rode Rijstgist geprobeerd, maar was geen succes, want het niveau liep weer op, dus weg gegooid geld. Er zit alleen een vervelende bijzaak aan, het kost mij elke maand €20 eigen risico.

23-11-2015 | Man | 66
Angina pectoris
Ik slik nu rosuvastatine en krijg soms last van een beetje spierpijn en het moedigt het oorsuizen een beetje aan. Zonder dit medicijn blijft het oorsuizen ook nog, dit gaat nooit meer over. Ik heb nu 10 mg en een prima laag cholesterol 3,2 dus ik ben wat dat aangaat zeer tevreden. Wat ik wel heb gedaan, is de tabletten in 5 mg te verstrekken, zodat ik 5 mg kan innemen, moc[lees meer...]ht ik teveel spierpijn krijgen.

02-09-2021 | Man | 47
Hoog cholesterol
Als 47 jarige geconfronteerd met cholesterol waarde van maar liefst 335 (familiale aanleg, niet echt te wijten aan ongezond leven, bmi 24). Na dosis van 98 dagen 10mg is de waarde gezakt naar 185. Zeer tevreden met het resultaat. Geen bijwerkingen waargenomen.

05-03-2020 | Man | 67
Hoog cholesterol
Fantastisch medicijn totaal geen bijwerkingen. Gisteren bloedwaarden opgevraagd en waren ook perfect. Vervanger van 40mg Simvastatine en 20 mg Atorvastatine die gaven teveel spierpijnen.

18-05-2019 | Man | 54
Cholesterol
Heb Rosuvastatine gekregen ipv simvastatie. Gebruik het nu een paar dagen. Iedere dag hoofdpijn. Ga terug naar huisarts voor andere statine. Kreeg van Sim nachtelijke spierkrampen. Daar had ik al een aantal jaren veel minder last van door middel van maat steunkousen.

31-03-2019 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd

01-02-2019 | Vrouw | 51
rosuvastatine (40mg)

07-09-2018 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Ik heb al meerdere statines uitgeprobeerd en kreeg telkens weer die vervelende pijn vooral in mijn kuiten. Aangezien ik al een hartinfarct heb gehad en niet graag een nieuwe wil krijgen wil ik toch graag een goede statine zonder bijwerking. Gelukkig ging het helemaal goed met de rosuvastatine. Ik ben blij met dit middel, het verkleint de kans op een nieuw hartinfarct en h[lees meer...]eeft nagenoeg geen bijwerkingen bij mij.

22-03-2016 | Man | 55
Hoog cholesterol
Wanneer ik Rosuvastatine gebruik, heb ik totaal geen bijwerkingen. Voor het slapen neem ik 1 tabletje van 10mg. wanneer ik Crestor gebruik omdat de apotheek regelmatig een ander merk verstrekt, krijg ik een opgeblazen buik, moeilijke stoelgang en veel lucht.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum