rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (75 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-09-2019 | Vrouw | 67
Allergische reactie
Of ik mijn eigen verhaal lees. Nu al 9 weken vreselijke pijnen. Medicijnen helpen niet de pijn te verlichten. De apotheker was niet op de hoogte dat je dit medicijn niet moet voorschrijven aan mensen boven 65jaar. Heel vreemd ik had binnen korte tijd googelen dit gevonden, maar is een geld kwestie ze krijgen een flinke korting van de pharmacie als ze dit medicijn voorschri[lees meer...]jven. Wat het doet met de patiënten is niet van belang. Ook ik kreeg in het ziekenhuis te horen dat dit troep is voor ouderen. Dus accepteer dit middel niet is mijn advies

03-09-2019 | Vrouw | 54
Angina pectoris
Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.

01-09-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 1
Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

31-08-2019 | Man | 49
Hoog cholesterol
Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven

23-08-2019 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Te hoog cholesterol wat in de familie voorkomt. Ik gebruikte Inegy een simvastatine waar ik geen bijwerkingen van ondervond. Om een of andere reden kreeg ik andere medicatie waarvan ik vreselijke krampen in de benen kreeg dus ben ik daar mee gestopt. Huisarts en apotheker hebben in overleg toen rosuvastatine voorgeschreven . Na 10 dagen gebruik brak gordelroos uit waar ik[lees meer...] nu al 7 weken helse pijnen van ondervind . Even googelen en dan lees je dat dit medicijn 18% meer kans geeft bij ouderen boven 65 dat gordelroos wordt getriggerd door dit medicijn en dus absoluut niet moet worden voorgeschreven maar ja de kosten van dit medicijn zullen wel laag zijn. Ik zit daar nu al zeven weken mee en dit kan nog maanden duren. Bij de pijnpoli liet ik dit medicijn zien en ze waren daar verbaast dat deze troep nog überhaupt wordt voorgeschreven ze vonden het een schande. Dus ouderen zint eer ge begint met deze troep, want je wenst zelfs je eigen vijand gordelroos niet toe.

31-07-2019 | Vrouw | 69
Cholesterol
Mijn cholesterolwaarden zijn netjes maar omdat ik een bypass-operatie onderging moest het nog beter. Begon te lijden aan verschrikkelijke (branderige) pijn in mijn voorvoeten, waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden. Dunne vezelneuropathie zou het dan wel zijn. Of hallux valgus. Of iets anders waarvoor ik pijnstillers kreeg waarvan ik alleen maar in slaap vie[lees meer...]l en die de pijn niet verminderden. Omdat ik me gewoon niet lekker voelde met de statines stopte ik er na jaren mee. En wat blijkt? De pijn in mijn voeten is langzaam maar zeker aan het afnemen. Nu, anderhalf jaar later, hoef ik niets steeds weer mijn schoenen uit te doen en mijn voeten onder de koude kraan te houden omdat de pijn niet te harden is! Ik kan nu ook met warm weer gewoon een zo goed als pijnloos rondje golf spelen. Nooit meer statines voor mij dus. Het verband tussen pijnlijke voorvoeten en statines is voor mij duidelijk. Helaas was er geen huisarts, podoloog, orthopeed of neuroloog die dat kon bedenken.

18-07-2019 | Man | 26
rosuvastatine (5mg)
Hoog cholesterol
Volgens mij ga je eerder dood van de rosuvastatine van de pijn dat het geeft dan zonder het te slikken en aan een hartaanval doodgaan. Je krijgt doodverlangens van de rosuvastatine.

19-05-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.

19-05-2019 | Man | 59

03-05-2019 | Vrouw | 54
Hartinfarct

22-04-2019 | Man | 70
rosuvastatine (5mg)
Hoog cholesterol
onlangs is de Crestor die ik voorheen slikte vervangen door een zogenaamd gelijkwaardig doch goedkoper product. Goedkoper zal wel, maar gelijkwaardig zeker niet gelet op de enorme spierpijen die ik weer heb. Ik blijk allergisch voor bijna alle producten die er op dit gebied bestaan. Vandaar dat na veel uitproberen ik met 10 mg Ezetrol en 5 mg Crestor nog net uit de proble[lees meer...]men bleef, maar sinds de twee merken vervangen zijn voor respectievelijk Ezetimide en Rosuvastine zijn alle problemen weer in volle heftigheid terug. Daarnaast doe ik mee aan een onderzoek met een nieuw middel (inclineren) dat wordt ingespoten en een zeer geweldig resultaat zonder enige bijwerking

18-12-2018 | Vrouw | 68
rosuvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
ik heb Rosuvastatine 20 mg en ik gebruik het nu een half jaar. Nu zit ik onder de uit slag. Met heftige jeuk. Ik heb ook simvastatine gehad en atorvatatine daar kreeg ik lichte vlekjes van als alternatief rode rijst gist pillen dat duurt dan even langer voor dat je daar klachten van krijgt, maar daar heb ik spierpijn van gehad daar waar je benen beginnen, vreselijk. [lees meer...] Ik ben er nu wel klaar mee dit ik slik niet meer.

10-12-2018 | Vrouw | 55
Hartklachten

29-11-2018 | Man | 71
Hoog cholesterol
Zeer veel spierpijnen , amper kunnen lopen. Geen mogelijkheden meer om conditie op pijl te houden. Onwillige apothekers en waardeloze alleen op geld beluste verzekeringsmij ondanks hoge premie

21-08-2018 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik had eerst Crestor dat ging heel goed , maar de verzekering wilde dat ik Sandoz ging gebruiken , na 1 maand wist ik niet wat er met mij gebeurde, ik kon niet meer normaal mij bed uitkomen van de spierpijn , ik werd s nachts wakker van de spier en gewrichtspijnen ( de dokter dacht eerst nog aan artrose )maar nu blijkt dat het van deze rosuvastine Sandoz komt ! vreseli[lees meer...]jk wat medicijnen met je kunnen doen zeg!

22-07-2018 | Man | 58
Hoog cholesterol
Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)