rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (69 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-06-2018 | Vrouw | 67
Cholesterol
Verschrikkelijke pijn in mijn voorvoeten bij wat warmer wordende voeten als gevolg van lopen of het in huis dragen van schoenen. Jarenlang zoeken naar een verklaring voor die pijn, door de huisarts , de podoloog, het Rijstate en de Maartenskliniek (orthopedie), ziekenhuis de Gelderse Vallei en het Maastricht UMC (neurologie) leverde niets op. Totdat ik de rosuvastatine ni[lees meer...]et meer nam omdat ik mij daar gewoon niet lekker onder voelde. Tot mijn stomme verbazing ging het vanaf dat moment steeds een beetje beter met mijn voeten. Nu, zo’n dik aar later, is de pijn aanzienlijk minder en ik heb hoop, gezien de progressie in de vermindering van de pijn, dat ik over nog een half jaar zo goed als pijn vrij zal zijn. Eureka. Hallejuja! Nooit meer statines voor mij. Liever wat korter leven dan kreupel.

24-05-2018 | Man | 65
Hoog cholesterol
Gebruikte eerst crestor 5mg. Sinds kort zijn generieke middelen voorhanden. Was in Brazilie en gebruikte daar al een generiek middel/rosuvastatine 5mg nadat de crestor op was, wat goed ging en ook het gewenste en zelfde effect had als crestor 5mg, wat de bloedtest ook uitwees. Nu weer in Nederland kreeg ik Rosuvastatine 5mg van Sandoz voorgeschreven en ging volledig knock [lees meer...]out na 5 dagen. Erg moe. Het had hetzelfde effect als crestor 10mg , iets wat ik eerder uitgeprobeerd heb, maar destijds totaal niet verdroeg.

16-04-2018 | Vrouw | 69
Cholesterol
Kramp in handen en scheenbenen. Zelfs zo erg dat ik dingen laat callen van de pijn.

06-03-2018 | Man | 67
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Dit is ronduit een K.. medicijn!! Had eerst Crestor maar doordat dit medicijn goedkoper blijkt te zijn moest ik dit gaan proberen van de apotheker. Helaas moest ik dit de eerste dag van mijn vakantie in Gambia gaan gebruiken. Gaf direct een reactie van slapeloosheid en vermoeidheid. Doordat je in een vreemd land bent denk je eerst aan andere oorzaken. Na het lezen van d[lees meer...]e bijsluiter (via internet) kom je precies alle klachten tegen die ik hierboven aangaf. Triest dat cliënten zonder problemen worden opgezadeld met zéér vele klachten. Dit mogelijk voor een paar centen.... Te triest voor woorden!! Ga zo naar de apotheek en eis!!! oude medicatie!!

09-02-2018 | Vrouw | 67
Cholesterol
Eerst van de cardioloog Atorvastatine voorgeschreven gekregen, na licht hartinfarct maar door bijwerkingen als hevige spierpijnen en s'nachts niet kunnen slapen heeft mijn huisarts Rosuvastatine voorgeschreven.( goedkoper alternatief voor Crestor ) Nu kreeg ik ineens deze vreselijke hoofdpijn en terug denkend is dit net een tijdje na dat ik die Rosuvastatine in heb genom[lees meer...]en.Ik ga weer stoppen met de statines aangezien ik ze jaren geleden ook heb gebruikt wel 3 verschillende merken met vreselijke spierpijnen, vergeetachtigheid, was totaal mezelf niet meer, dus gestopt en mezelf beloofd ze nooit meer te gebruiken maar Nu heb ik ze weer gekregen na ontslag uit ziekenhuis i.v.m. groot risico op weer hartinfarct, maar nu loop ik kans op hersenbloeding door verhoging bloedverdunners, vaatverwijders, bloeddrukverlagers etc. maar deze bijwerkingen zijn nog het allerergste en meest en maakt angstig.

23-04-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.

19-04-2017 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.

11-08-2016 | Man | 53
Beroerte
Ik heb Rosuvastatine/crestor 6 maanden gebruikt. Hiervoor 2 maanden simvastine, daar werd ik impotent van. Van de crestor heb ik ernstige spierpijn in mijn gewrichten. i.o.m. de huisarts een paar weken gestopt om te kijken of dat dit beter gaat. Het lijkt een heel klein beetje beter te gaan, maar bij lang na nog niet goed. Wie heeft dit zelfde probleem en kan mij zeggen of[lees meer...] dat de gewrichts- spier pijn weer over gaat zonder gebruik van crestor. Ik ben dit medicijn preventief gaan slikken, mijn goede en slechte cholesterol waardes waren na mijn cva ( een kleine ) goed.

16-04-2016 | Vrouw | 21
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Moest dit gebruiken tegen familiaire hypercholesteromie. Het verlaagde de cholesterol in mijn bloed naar een aanvaardbaar niveau. Dit medicijn blijven gebruiken was voor mij echter niet aanvaardbaar. Zeer veel en heftige bijwerkingen. Mogelijk door de combinatie met reuma en spierziekte heeft het mijn spieren aangetast.

28-10-2015 | Man | 65
Hoog cholesterol
na enige tijd te hebben gebruikt, kreeg ik een spieraandoening in zowel mijn arm als been, als gevolg hiervan kon ik bijna niet meer slapen zo zeer deed dit. Ook mijn maag reageerde heftig op dit medicijn en dat merkte ik vooral 's nachts met braakneigingen en overgeven, terwijl ik die dag niets bijzonders had gegeten. Ik ben er helemaal klaar mee, want voor dit medicijn h[lees meer...]ad ik iets anders waar ik dezelfde symptomen had.

06-01-2022 | Vrouw | 68
Angina pectoris
Ik en het gaan gebruiken nadat ik een stent in mijn kransslagader heb gekregen. 3 weken geleden ben ik gevallen, heb een knieblessure die niet overgaat. Er veel pijn in been en knie, dit zou te wijten zijn aan het gebruik van rosuvastatine.

22-11-2021 | Man | 56
rosuvastatine (2,5mg)
Hoog cholesterol
Na bloedonderzoek kwam dokter er mee op de proppen(ik dacht dat hij een getal 140 zei voor cholestrolgehalte) (Dit moet ik nog even opzoeken.. 3maand geleden... Familiaal,(naar verhoging Cholestrol) winderigheid(mijn arts kent dit fenomeen niet? Kent iemand dit wel?),meer groot toiletbezoek

17-11-2021 | Man | 55
Angina pectoris
3e statine, verlaagd mijn cholesterol prima bij 10mg, maar veel klachten. Overgestapt op 5mg, verlaagd mijn cholesterol minder goed (logisch), maar minder klachten. Echter blijven de klachten. Wanneer ik 2 weken stop met het medicijn, voel ik mij na een week weer top, maar is het cholesterol weer te hoog.

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

22-12-2019 | Man | 60
Impotentie klachten zeer vervelend

20-10-2019 | Man | 55
rosuvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum