rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (66 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

28-01-2021 | Man | 73
Cholesterol
licht verhoogde cholesterol. symvastatine en atorvastatine veroorzaakten te veel spier- en gewrichtsklachten Rosuvastatine werkt prima

16-03-2020 | Man | 73
Cholesterol
Rosuvastatine Aurobindo heb ik vandaag gehad maar niet gestart. Er is geen keuzemogelijkheid om aan te geven dat ik niet ben gestart. Ik durf niet. Ik gebruik nog 10 soorten na harttransplantatie. De Salicylaten die in het middel zitten maken mij onzeker.

16-03-2020 | Man | 73
Cholesterol
Rosuvastatine Aurobindo 5mg nog niet gebruikt. Vandaag 16-3 gekregen maar ik durf niet. Ik moet bij stap 2 mijn mening geven maar die keuze klopt niet. Lees maar waarom. Rosuvastatine 5mg gehad en 3 weken gebruikt na Crestor vanaf 1996 na groot hartinfarct. In 2010 een harttransplantatie gehad. 1 maart kreeg ik R.vaststine 5mg. Ik kreeg bultjes en jeuk en pijnin m[lees meer...]ijn handen en spierpijn. Ik kreeg andere rommel nl, R.vastatine Aurobindo 5mg. De bijsluiter met de E-nummers. HypromelloseE-464 titiaandioxide E-171 Indigokarmijn aluminiumlakE-132 allura rood AC E-129 zonnegeel FCF E-110 Bijwerkingen: E-464 Hydroxypropylmethylcellulose is redelijk oplosbaar, en kan deels gefermenteerd worden in de darm. Hoge concentraties geven darmproblemen als bijwerking, zoals verstopping, diarrhee, krampen en winderigheid. E-171 Kleurstof E171 met nanodeeltjes omstreden E-171De witte kleurstof bestaat deels uit zeer kleine ‘nanodeeltjes’. Deze nanodeeltjes zijn omstreden omdat nog onvoldoende bekend is hoe die zich in je lichaam gedragen en of die bijvoorbeeld je darmwand kunnen passeren. Ze worden in diverse onderzoeken in verband gebracht met een verhoogd risico op darmkanker bij consumptie maar daarover zijn de meningen verdeeld. Ook wordt gevreesd voor leverschade. Bij inademing is de stof kankerverwekkend, concludeerden de autoriteiten IARC en ECHA. In Frankrijk mag de stof vanaf 2020 daarom niet meer aan voedsel worden toegevoegd. E-132 Zeer weinig bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een zeldzame bijwerking is een sterke allergische reactie doordat de stof zich aan lichaamseiwitten kan binden. Het kan ook histamine vrijmaken. E-129 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. Een van de afbraakproducten in het lichaam veroorzaakt in hoge concentraties blaaskanker bij proefdieren. E-110 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. In de laatste 2 zitten Salicylaten en behoort tot de NSAID's. Mag ik nooit hebben! Mijn man heeft in de jaren 90 een maagbloeding gehad omdat een specialist hem Ascal had voorgeschreven ondanks dat mijn man zei dat hij gevoelig is voor Aspirine. De apotheek vraagt niet aan mijn man waar hij voor gevoelig is en voert de regels van de verzekeraar uit. Mijn man en vele anderen zijn de proefkonijn van de overheid, verzekeraar en apotheek. de artsen hebben niets meer te vertellen! Waarom wordt er niet samengebundeld en desnoods naar de rechter stappen om aan dit onzalig medicatieproef een einde te maken? Ik probeer zoveel mogelijk gezond en vers te eten en dán worden we vergiftigd met goedkope medicijnen'. Wie neemt het voortouw?

27-08-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

23-04-2020 | Man | 75
Spierpijn,algemene malaise,stijfheid

14-06-2018 | Man | 76

07-01-2020 | Man | 78
rosuvastatine (20mg)
Ben nog bezig om het uit te zoeken ( al twee jaar) , is een moeilijke opgaven want niemand weet het..! tot nu toe / Ik vermoed van de Atorvastatine of Amlodipine of Rosuvastatine…! Ben er mee gestopt maar de pijne blijven.....daarvoor had ik niet alles was oké. Kan moeilijker ;lopen-slapen-en bewegen...voel mij onzeker soms als de pijn er is/ Overdag gaat het een beetje[lees meer...]....maar de pijn is soms erg pijnlijk

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

19-04-2020 | Vrouw | 81
rosuvastatine (5mg)
sinds een maand gebruik ik rosuvastatines 5mg.slaap slecht veel spierpijn en tot overmaat heb ik een halve knie protege die ook steeds dikker word

04-10-2019 | Man | 87
Aderverkalking
gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.

02-10-2019 | Man | 87
Cholesterol
gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum