rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (69 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-05-2019 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ik ben begonnen op mn 18 de met zocor. Last van spierklachten. Nu al jaren aan de crestor wel 20mg want het blijven toch statines. Gaat goed. Mn cholesterol staat op 6 5. 6.8. Is netjes ondanks mijn familiaire aandoening.

15-05-2019 | Vrouw | 49
Herseninfarct
Op 32 jarige leeftijd herseninfarct gehad( 95% zeker door anticonceptie) maar sindsdien aan de statines dus 17 jaar. Eerst Simva, doordat je klachten hebt van infarct merk je niet de klachten van de medicijnen ook aanwezig zijn, vermoeidheid, lusteloos ect. wijd je aan infarct. Maar na verdieping gestopt met simva, voelde me een stuk beter, maar moest doordat chol.gehalte [lees meer...]toch iets steeg aan statines toen Crestor omdat dat minder bijwerkingen gaf. Moet toegeven dat het toen beter ging en conditioneel vooruitgang boekte. Maar sinds vorig jaar moest Crestor vervangen worden, door goedkoper merk, nu is het elke maand afwachten welk merk weer gegeven word. Iemand geeft aan in reacties dat merknamen anders zijn maar product hetzelfde ,nou daar ben ik het niet mee eens. Elke 3 maand een ander merk geeft onrust , opnieuw spierpijn, moeheid en diarree, nu gebruik ik een week Teva , ben weer terug bij af grr. Daarvoor Aerobinde weinig klachten en Sandoz wil ik geen enkel medicijn meer van.... Conditie en bewegen word geadviseerd bij hart en vaat ziekte maar gebruik van dit medicijn geeft dat je juist dat niet doet i.v.m alghele malaise.

03-05-2019 | Vrouw | 54
Hartinfarct

31-03-2019 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd

01-02-2019 | Vrouw | 51

14-01-2019 | Vrouw | 63

18-12-2018 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
ik heb Rosuvastatine 20 mg en ik gebruik het nu een half jaar. Nu zit ik onder de uit slag. Met heftige jeuk. Ik heb ook simvastatine gehad en atorvatatine daar kreeg ik lichte vlekjes van als alternatief rode rijst gist pillen dat duurt dan even langer voor dat je daar klachten van krijgt, maar daar heb ik spierpijn van gehad daar waar je benen beginnen, vreselijk. [lees meer...] Ik ben er nu wel klaar mee dit ik slik niet meer.

10-12-2018 | Vrouw | 55
Hartklachten

07-09-2018 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Ik heb al meerdere statines uitgeprobeerd en kreeg telkens weer die vervelende pijn vooral in mijn kuiten. Aangezien ik al een hartinfarct heb gehad en niet graag een nieuwe wil krijgen wil ik toch graag een goede statine zonder bijwerking. Gelukkig ging het helemaal goed met de rosuvastatine. Ik ben blij met dit middel, het verkleint de kans op een nieuw hartinfarct en h[lees meer...]eeft nagenoeg geen bijwerkingen bij mij.

21-08-2018 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik had eerst Crestor dat ging heel goed , maar de verzekering wilde dat ik Sandoz ging gebruiken , na 1 maand wist ik niet wat er met mij gebeurde, ik kon niet meer normaal mij bed uitkomen van de spierpijn , ik werd s nachts wakker van de spier en gewrichtspijnen ( de dokter dacht eerst nog aan artrose )maar nu blijkt dat het van deze rosuvastine Sandoz komt ! vreseli[lees meer...]jk wat medicijnen met je kunnen doen zeg!

20-06-2018 | Vrouw | 54
Cholesterol
het medicijn geeft veel spierpijn en energieverlies, ik had crestor en deze gaf weinig bijwerkingen,omdat deze door de zorgverzekeraar niet meer werd vergoed krijg ik steeds de goedkope medicijnen die helaas erg veel bijwerkingen geven. Deze bijwerkingen samen met reuma maakt het leven niet prettiger jammer genoeg en dit alleen omdat het goede medicijn niet meer vergoed[lees meer...] wordt

03-06-2018 | Vrouw | 67
Cholesterol
Verschrikkelijke pijn in mijn voorvoeten bij wat warmer wordende voeten als gevolg van lopen of het in huis dragen van schoenen. Jarenlang zoeken naar een verklaring voor die pijn, door de huisarts , de podoloog, het Rijstate en de Maartenskliniek (orthopedie), ziekenhuis de Gelderse Vallei en het Maastricht UMC (neurologie) leverde niets op. Totdat ik de rosuvastatine ni[lees meer...]et meer nam omdat ik mij daar gewoon niet lekker onder voelde. Tot mijn stomme verbazing ging het vanaf dat moment steeds een beetje beter met mijn voeten. Nu, zo’n dik aar later, is de pijn aanzienlijk minder en ik heb hoop, gezien de progressie in de vermindering van de pijn, dat ik over nog een half jaar zo goed als pijn vrij zal zijn. Eureka. Hallejuja! Nooit meer statines voor mij. Liever wat korter leven dan kreupel.

16-04-2018 | Vrouw | 69
Cholesterol
Kramp in handen en scheenbenen. Zelfs zo erg dat ik dingen laat callen van de pijn.

09-02-2018 | Vrouw | 67
Cholesterol
Eerst van de cardioloog Atorvastatine voorgeschreven gekregen, na licht hartinfarct maar door bijwerkingen als hevige spierpijnen en s'nachts niet kunnen slapen heeft mijn huisarts Rosuvastatine voorgeschreven.( goedkoper alternatief voor Crestor ) Nu kreeg ik ineens deze vreselijke hoofdpijn en terug denkend is dit net een tijdje na dat ik die Rosuvastatine in heb genom[lees meer...]en.Ik ga weer stoppen met de statines aangezien ik ze jaren geleden ook heb gebruikt wel 3 verschillende merken met vreselijke spierpijnen, vergeetachtigheid, was totaal mezelf niet meer, dus gestopt en mezelf beloofd ze nooit meer te gebruiken maar Nu heb ik ze weer gekregen na ontslag uit ziekenhuis i.v.m. groot risico op weer hartinfarct, maar nu loop ik kans op hersenbloeding door verhoging bloedverdunners, vaatverwijders, bloeddrukverlagers etc. maar deze bijwerkingen zijn nog het allerergste en meest en maakt angstig.

19-04-2017 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.

16-04-2016 | Vrouw | 21
Hoog cholesterol
Moest dit gebruiken tegen familiaire hypercholesteromie. Het verlaagde de cholesterol in mijn bloed naar een aanvaardbaar niveau. Dit medicijn blijven gebruiken was voor mij echter niet aanvaardbaar. Zeer veel en heftige bijwerkingen. Mogelijk door de combinatie met reuma en spierziekte heeft het mijn spieren aangetast.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum