rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (75 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

27-08-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

28-05-2022 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Jaren geleden wel migraine gehad. De laatste jaren helemaal niet meer, en nu na drie maanden gebruik rosuvastatine 6 x in twee weken. Je durft nergens meer heen. Het komt ineens opzetten. Ben gestopt maar huisarts wil dat ik doorga. Eet altijd al de gezonde dingen.

15-05-2022 | Man | 75
Hoog cholesterol
Hallo, mijn man heeft ook diabetes en zijn nieren werken niet goed en zijn cholesterol is niet te hoog maar ze willen dat zo laag mogelijk hebben. Mijn man gebruikt dit medicijn eerst 5 mg. en dat ging goed, maar zijn chloresterol moest toch nog meer naar beneden en nu gebruikt hij 10 mg sind 4 maanden maar hij krijgt nu tintelende vingers. Wat nu te doen.

23-04-2020 | Man | 75
Spierpijn,algemene malaise,stijfheid

14-06-2018 | Man | 76

07-01-2020 | Man | 78
rosuvastatine (20mg)
Ben nog bezig om het uit te zoeken ( al twee jaar) , is een moeilijke opgaven want niemand weet het..! tot nu toe / Ik vermoed van de Atorvastatine of Amlodipine of Rosuvastatine…! Ben er mee gestopt maar de pijne blijven.....daarvoor had ik niet alles was oké. Kan moeilijker ;lopen-slapen-en bewegen...voel mij onzeker soms als de pijn er is/ Overdag gaat het een beetje[lees meer...]....maar de pijn is soms erg pijnlijk

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

19-04-2020 | Vrouw | 81
rosuvastatine (5mg)
sinds een maand gebruik ik rosuvastatines 5mg.slaap slecht veel spierpijn en tot overmaat heb ik een halve knie protege die ook steeds dikker word

04-10-2019 | Man | 87
Aderverkalking
gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.

02-10-2019 | Man | 87
Cholesterol
gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie