Ervaringen met Rosuvastatine

rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

rechter schouder doet pijn spierpijn spierkramp krampen in armen kramp in mijn handpalm

Hoog cholesterol (98 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

07-02-2021 | Man | 59
Aderverkalking
Na het plaatsen van 4 stunts in 2012 altijd aan de cholesterolverlagers. Eerst niet veel problemen met simvastatine maar effect was niet altijd goed. Daarna over op de atorvastatin, hierbij altijd spierpijn. Vorige jaar over op de rosuvastatine 10mg. Helemaal geen problemen meer, maar uiteindelijk niet veel verlaging van cholesterol, LDL nog iets te hoog. Vorige wee[lees meer...]k dosis verhoogd naar 20mg. Nu kan ik mijn bed niet meer uit van de duizeligheid. Is in drie dagen erger geworden, zonder dat ik de link had gelegd. Eerst alleen ‘s morgens toen ik wakker werd, maar nu gaat het niet meer weg. Morgen even overleg met de arts

19-05-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.

19-05-2019 | Man | 59

03-04-2024 | Vrouw | 60

spierpijn

Ik gebruik dit nu 9 dagen en merk dat ik pijn in mijn benen heb futloos ben en spierpijn heb.. daar waar zonder moeite kon bukken gaat dat nu met moeite! Ik merk ook dat mijn gewicht toeneemt! Ik wist niet dat je dit binnen een week al zou ervaren..

13-08-2023 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Ik heb familiale cholesterol. Ik neem een combinatiepil Ezetimibe/ Rosuvastatine ( lichte dosage). Dit nadat ik zoveel soorten statine, Ezetimibe apart gebruikte. Telkens had ik last van nevenwerkingen. Van de Statines vooral de spieren, bij Ezetimibe vooral de spijsvertering. Jaren vanalles geprobeerd . De combinatiepil werkt in op de cholesterol in de darmen en het blo[lees meer...]ed. Aanvankelijk niet teveel last wat verwonderlijk is. Waarden gingen naar de gezonde waarden. Maar na een jaar terug meer last . Weer spijsvertering, darmen soms spieren.... Misschien ook de combinatie fybromyalgie en stress heel moeilijk. Erover gesproken met de arts. Hij vraagt om het te blijven nemen.

19-06-2021 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Dit is nu het 2e medicijn en op bij de medicijn reageer ik het zelfde. ( 40mg en de 10mg) Volgens Arts kan ik niet tegen de stof Statine. ..... nu gaan we voor een altenatief spuiten 2x p.maand hopelijk helpt dat wel

22-12-2019 | Man | 60
Impotentie klachten zeer vervelend

18-09-2019 | Man | 60
Aortaklep aandoening
Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.

31-03-2019 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd

04-07-2018 | Man | 60
Hoog cholesterol
Vrijwel direct na inname een beweging gemaakt in de tuin waarna ik een zeer intense pijn kreeg in mijn onderrug, zo erg zelfs dat ik alleen nog maar op handen en voeten kon. De nacht die er op volgde was verschrikkelijk. Ik kon niets meer, niet meer draaien, niet overeind komen uit bed, nog nooit eerder meegemaakt. Dit was geen normale rugpijn. Het duurde drie weken waarin[lees meer...] ik meerdere keren de fysiotherapeut heb bezocht en zeer langzaam ging het beter. Totdat ik opeens een beweging maakte met mijn rug en nu voelde ik het mis gaan wat hoger in mijn rug. Ik ben toen in de bijsluiter gaan kijken van de pillen en daar word al gesproken over spierpijn onder in de rug en spier zwakheid. Ik heb één keer die avond de pil laten liggen en voelde al direct verschil de volgende ochtend. Stond veel makkelijker op en voelde nog wel iets en voelde ook dat er weer kracht zat in mijn spieren. Ik heb direct andere pillen gevraagd.

19-03-2022 | Man | 61
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn vanwege Familiaire Hypercholesterolemie (FHC).

01-01-2022 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
Op aanraden van huisarts na een tia dit middel gaan gebruiken. In het begin vielen de bijwerkingen mee. Nu na 6 maanden gebruik zeer ernstige klachten. Ben heel vaak duizelig, heb de hele dag spierpijn en hou vocht vast. Ga stoppen met die troep en overleggen wat te doen. Voel me zeer onzeker ben door die rotzooi echt een andere vrouw geworden. Zeer onzeker geworden. Schan[lees meer...]dalig dat dit voorgeschreven wordt.

13-06-2021 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

01-09-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 1
Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

12-05-2023 | Vrouw | 62