rosuvastatine

Bij  CholesterolX

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

15-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Slik al heel lang dit medicijn, samen met bloedverdunners en bloeddrukverlager. Heb al heel lang van pijn. Huisarts zei artrose maar ik denk dat het komt door de rosuvastatine. Laatste meting gaf lager cholestorol aan . Maar ik ga er mee stoppen. Ben de pijn zo zat. Ik hoop echt dat ik me beter ga voelen.

28-01-2021 | Man | 73
rosuvastatine (20mg)
Cholesterol
licht verhoogde cholesterol. symvastatine en atorvastatine veroorzaakten te veel spier- en gewrichtsklachten Rosuvastatine werkt prima

24-01-2021 | Vrouw | 68
Cholesterol
Na 4 dagen kon mijn bed niet uit zo duizelig en hoofdpijn even blijven liggen kreeg er ook nog maagpijn en misselijk ben gelijk gestopt na 2 dagen nog maagpijn en misselijk Ik had eerst atorvastatin 20mg ontzettende spierpijn kon haast niet vooruitkomen

23-12-2020 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Koude "dode" voeten vooral 's nachts, dus slaap met sokken aan. Ben ook vreselijk moe, wil om 20.00 uur wel gaan slapen. Ik mag 3 maanden proberen, hoop erop dat het cholesterol dan gedaald is, dan stop ik er direct mee.

08-12-2020 | Man | 36
Hoog cholesterol
Eerst Simvastatine gebruikt maar daar heel veel bijwerkingen bij gehad. Daarna Pravastatine 30 mg en die hielp niet heel goed. Nu met Rouvastatine gaat het goed met 5 mg en erg tevreden over.

25-11-2020 | Man | 56
Hoog cholesterol
Woensdags op advies cardioloog begonnen en direct na de 1e dag scheurende hoofdpijn en duf. derde dag krampen in arm met gevolg dat ik arm niet meer goed kon bewegen en krachtverlies had ( linkerarm) hierdoor wordt je toch wel angstig. Maandags naar huis gebracht omdat ik moe was en niet meer kon concentreren. Ik ben gestopt na 5 dagen en nu 1 week later nog wat minder las[lees meer...]t van arm en nog steeds moe. Met name concentratie vermoeidheid.

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

19-09-2020 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Verschillende staties gebruikt bij allemaal bijwerking. Gebruik omdat ik infarct heb gehad en pacemaker

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum