Rosuvastatine

Ezetrol (142 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

18-12-2018

Hoog cholesterol

ik heb Rosuvastatine 20 mg en ik gebruik het nu een half jaar. Nu zit ik onder de uit slag. Met heftige jeuk. Ik heb ook simvastatine gehad en atorvatatine daar kreeg ik lichte vlekjes van als alternatief rode rijst gist pillen dat duurt dan even langer voor dat je daar klachten van krijgt, maar daar heb ik spierpijn van gehad daar waar je benen beginnen, vreselijk. [lees meer...] Ik ben er nu wel klaar mee dit ik slik niet meer.
31-07-2019

Cholesterol

Mijn cholesterolwaarden zijn netjes maar omdat ik een bypass-operatie onderging moest het nog beter. Begon te lijden aan verschrikkelijke (branderige) pijn in mijn voorvoeten, waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden. Dunne vezelneuropathie zou het dan wel zijn. Of hallux valgus. Of iets anders waarvoor ik pijnstillers kreeg waarvan ik alleen maar in slaap vie[lees meer...]l en die de pijn niet verminderden. Omdat ik me gewoon niet lekker voelde met de statines stopte ik er na jaren mee. En wat blijkt? De pijn in mijn voeten is langzaam maar zeker aan het afnemen. Nu, anderhalf jaar later, hoef ik niets steeds weer mijn schoenen uit te doen en mijn voeten onder de koude kraan te houden omdat de pijn niet te harden is! Ik kan nu ook met warm weer gewoon een zo goed als pijnloos rondje golf spelen. Nooit meer statines voor mij dus. Het verband tussen pijnlijke voorvoeten en statines is voor mij duidelijk. Helaas was er geen huisarts, podoloog, orthopeed of neuroloog die dat kon bedenken.
22-04-2019

Hoog cholesterol

onlangs is de Crestor die ik voorheen slikte vervangen door een zogenaamd gelijkwaardig doch goedkoper product. Goedkoper zal wel, maar gelijkwaardig zeker niet gelet op de enorme spierpijen die ik weer heb. Ik blijk allergisch voor bijna alle producten die er op dit gebied bestaan. Vandaar dat na veel uitproberen ik met 10 mg Ezetrol en 5 mg Crestor nog net uit de proble[lees meer...]men bleef, maar sinds de twee merken vervangen zijn voor respectievelijk Ezetimide en Rosuvastine zijn alle problemen weer in volle heftigheid terug. Daarnaast doe ik mee aan een onderzoek met een nieuw middel (inclineren) dat wordt ingespoten en een zeer geweldig resultaat zonder enige bijwerking
29-11-2018

Hoog cholesterol

Zeer veel spierpijnen , amper kunnen lopen. Geen mogelijkheden meer om conditie op pijl te houden. Onwillige apothekers en waardeloze alleen op geld beluste verzekeringsmij ondanks hoge premie
17-10-2019

30-07-2019

Hoog cholesterol

Ernstige spierkrampen in benen. Stop 10 dagen, alle krampen zijn weg, Start na een week beginnen de krampen weer.
27-08-2019

Hoog cholesterol

Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.
02-10-2019

Cholesterol

gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum