simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (722 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

11-02-2019 | Man | 62
simvastatine (10mg)

04-02-2019 | Man | 63
hoge bloeddruk 183 te hoog

30-01-2019 | Man | 62
Cholesterol
De verpakking is heel vervelend: vaak scheurt er een stukje van het "zilverpapier" los en kan je met de pil inslikken

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.

10-10-2018 | Man | 78

13-05-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
SInds ik dit middel slikken moet (cholestorolgehalte te hoog) heb ik last van slapeloosheid. Elke dag om half 5 wakker worden en niet meer kunnen inslapen is funest voor mij, nu na 8 maanden elke dag! Ik ben mantelzorger voor mijn man en dit kost me mijn nachtrust dus. Het staat in de bijsluiter dat slapeloosheid voor kan komen; ik val dus in de prijzen. Wél is mijn chol[lees meer...]estorolgehalte omlaag gebracht, maar tegen welke prijs?? Ik overweeg dan ook maar te stoppen en op een andere manier mijn cholestorol naar beneden te gaan krijgen (vis, minder chips etc.)

27-11-2021 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Na 6 weken kreeg ik spierpijn, veel winden, krampaanvallen in mijn benen die extreem pijnlijk zijn, beetje misselijk en een licht gevoel in mijn hoofd. Dat laatste maakte mijn slechte evenwicht erger. Mijn cholesterol was Totaal 6.2, HDL 3.8 en LDL 4,1. Die zijn nu verlaagd en prima. Sinds een paar dagen ben ik gammel met bovenstaande klachten en voel me 90 maar ben pas [lees meer...]70. Na het lezen van meerdere ervaringen besloten er meteen mee te stoppen. Ik hoop nu dat de klachten snel verdwijnen.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop zó dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

29-10-2020 | Vrouw | 56
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Na de 1e 30 tabletten kwam de hoofdpijn en de misselijkheid. 2 weken gestopt om te kijken of het dan beter werd. Opnieuw begonnen na verbetering en toen begon de misselijkheid en de hoofdpijn opnieuw

20-01-2020 | Man | 73
Cholesterol
zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben

04-11-2019 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.

28-07-2019 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.

25-07-2019 | Vrouw | 63
Cholesterol
Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.

17-06-2019 | Man | 72
Aambeien en vaatscheurtjes

11-06-2019 | Man | 72
Afslanken - overgewicht
Chlorestorol te hoog

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum