simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (718 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-05-2019 | Vrouw | 52
Cholesterol
2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt

05-03-2019 | Man | 52
Cholesterol
Had te hoge cholesterol nu al redelijk minder. Voor het slapen neem ik dit in

11-07-2020 | Man | 53
Herseninfarct
Na dat ik half mei een herseninfarct gehad te hebben kreeg ik bloedverdunners en Simvastatine voor gekregen. De eerste keer krijg je 15 stuks voor geschreven van de statige tabletten. Toen ze op waren moest ik een paar dagen wachten omdat ik ze te laat besteld had. Toen ik na een paar dagen weer 15 nieuwe had gekregen was mijn hoofdpijn verdwenen. Toch maar weer gestart, e[lees meer...]n na een paar dagen weer hoofdpijn en spierpijn in mijn linkerhand. Na een aantal dagen ben ik gestopt hiermee. En wat denk je gelijk minder hoofdpijn en spierpijn. De spierpijn is inmiddels verdwenen. Ik gebruik nu gedroogde abrikozen iedere ochtend 4 stuks. Goed voor hoge bloeddruk en cholesterol. Mijn bloeddruk was ook te hoog na mijn herseninfarct. In de eerste week 170 en daarna 160. Ook daarvoor moest ik tabletten slikken, dat heb ik geweigerd. Na 4 weken abrikozen eten is mijn bloeddruk nu tussen 135 en 140. Het werkt dus, het is nog te hoog, maar zakt nog steeds.

19-06-2019 | Vrouw | 53
Herseninfarct
Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.

28-03-2019 | Vrouw | 53
Hoog cholesterol
Ik stond eigenlijk juist op het punt om naar de huisarts te gaan omdat ik zo ontzettend veel spierpijn heb dat het mij belemmerd in alles , tot ik op deze site terecht kwam en het me allemaal ineens heel duidelijk werd.Dacht zelf aan spiereuma omdat mijn hele lijf constant voelt of ik de dag ervoor 8 uur aan ateletiek heeft gedaan echt alles doet pijn tot in mijn vingers [lees meer...],nu van het typen en bij het lopen onder mijn voeten en alles daartussen in. Veel duizelig moeite met concentreren en alleen nog maar moe moe moe. En bijna depressief nu omdat ik niks meer kan moet zelfs halverwege stoppen met stofzuigen van mijn huis om even bij te trekken en nee ben geen watje want doe normaliter alles tot aan het stucen van de muren toe.ik moet er wel bij zeggen dat ik diab 1 heb en veel intoleranties heb van voedsel tot medicijnen(steenfruit en sommige insulines) dat kan ook nog een dingetje zijn natuurlijk. Iig ga ik lekker stoppen nu bij de gedachte alleen word ik al blij hopelijk trekt de pijn dan gauw weer weg.

18-06-2018 | Man | 53
Hoog cholesterol
IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.

28-03-2021 | Vrouw | 54
Bloedverdunnen
Ben sinds dondëdag simvastatine beginnen nemen. Vrijdags had ik al een beetje spierpijnen in armen en benen. zaterdag. Spierpijnen zijn erger geworden, alsook heb een brandend gevoel in bovenbenen. Kan bijna niet stappen. Braakneigiingen Ik ga ermee stoppen. Teveel last van spierpijnen, brandend gevoel en braakneigingen. Alsook, hoofdpijn, enz...

19-08-2020 | Man | 54
Hoog cholesterol
ik neem nu al sinds 15 jaar simvastatine en ik heb ontdekt dat het samen innemen met vitaminen B12 de bijwerkingen (krampen benen) sterk verminderen

12-10-2019 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !

28-07-2019 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.

25-07-2018 | Man | 54
Hoog cholesterol
Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.

06-06-2018 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.

18-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!

25-03-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..

10-12-2018 | Vrouw | 55
simvastatine (10mg)
Hartklachten
Ontzettend veel spierkrampen vooral in de benen en bij het opstaan

27-11-2018 | Man | 55
Cholesterol

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum