Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (742 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

01-09-2019 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

17-05-2019 | Man | 61
Hoog cholesterol
Bij een reguliere onderzoek werd mij verteld dat mijn cholesterol hoog was, en kreeg ik simvastatine voorgeschreven. In het bgein was er niets aan de hand, maar nu na ong. 3-maanden ontzettende pijn in mijn rug, bovenbenen, knieholte, en kuiten. Slapeloosheid, moe, koud. Het is nu zo erg dat ik zittend de trap op en af moet. Ben gestopt daarmee. Fysio helpt niet, massage v[lees meer...]erlicht enigszins de pijn. Kan niet slapen van de pijn, het is erg moeilijk om te draaien in ben. In de ochtend verga ik van de pijn, en dan maar weer Naproxen met maagbeschermers voor de pijn. Op mijn verzoek en aandringen vandaag foto's laten maken. Na alle reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat simvastatine de boosdoener is.

15-05-2019 | Man | 61
Hoog cholesterol
Mijn CK waarde is 390 , je mag maar max 190 hebben. Ik voelde me al jaren zo zonder te weten wat en hoe. Tot ik per toeval hoorde (in de turnclub) dat mijn spierpijn en stramheid enz kwam door cholesterol verlagende pil. Ik sprak hier voor de eerste keer over met mijn arts en die zei dat het een heel gekend euvel was. Ze trok bloed en zag dat mij ck veel te hoog was. [lees meer...]Zodat er bij mij al jaren een te hoge spierafbraak gaande was. Ben direct verandert naar pravastatine , kans op beterschap was 40 procent zei de dr. Ik neem nu de helft in dus 1/2 pil pravastatine. Normaal moet ik 1 pil maar mijn cholesterol staat heel laag en opteer voor een balans tussen cholestero en ck. We zijn nu 3 weken zo bezig en ik voel ME VEEL VEEL BETER. Mijn nek was vroeger stram en kraakte , is volledig weg nu. Mijn heupen en bekken zaten ook heel vast, nu al veel beterschap merkbaar. Spijtig dat ik 6 jaar eigenlijk verspild heb en nooit heb geweten wat ik had.

16-12-2023 | Man | 60
Hoog cholesterol
Voldoende effect op cholesterol. Na vele jaren gebruik spierpijn in vooral de handen. Daarom overgestapt op ander medicijn.

08-08-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Cholesterolverlaging was een beetje verhoogd en moest iets naar beneden 40 mg een per dag nu na paar weken cholesterol is prima maar nu kan ik niet meer lopen mijn benen dragen mijn lichaam niet meer knieen kunnen niet meer gestrekt of gebogen worden enkels bewegen gaat niet meer trapoplopen naar de slaapkamer gaat niet meer met twee krukken strompelen naar het toilet om m[lees meer...]aar te zwijgen om daar het gene te moeten doen wat je moet doen zonder pijn, tranen in mijn ogen van ernstige nee zeer ernstige Helse vlammende pijnen ook in mijn onderrug de dokter dacht aan jicht maar ik ben zelf gestopt met deze verschrikkelijke simvastatine pilletjes die enorme ellende aanrichten na het inlezen en opzoeken op internet ik ben zzper en zit al drie weken thuis kost veel geld en ben nu gestopt op eigen initiatief, dan maar hogere cholesterol ik moet de controle weer zien te vinden over mijn spieren en benen ik snap verdomme niet dat een dokter daar niet op wijst! dat er zeer ernstige bijwerkingen kunnen kleven aan het gebruik van dit WANSTALTIGE product ik zou de fabrikant aansprakelijk willen stellen voor de geleden pijnen en de financiele schade en dit middel per direct van de Nederlandse markt af te halen en volledig te verbieden de kwaal is minder erg dan de pijn die volgt op het gebruik van dit smerige middel ik raad een ieder aan bij de geringste pijn in je spieren dit gebruik en de pijn bij de dokter aan te kaarten ik zeg u je bent de PINEUT als je te lang wacht want dan kan het heel lang duren voordat de spieren weer op hun oude niveau terug zijn zodat u en ik weer normaal kunnen functioneren ik lees op internet dat er mensen zijn die al minimaal vier weken of zelfs langer erover deden om minder pijn te ervaren het is een VERSCHRIKKING en ik vindt dat de voorschrijver van dit gemene middel beter na moet denken omdat er ook andere middelen zijn die veel minder schade aanrichten in je lichaam!

08-11-2023 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Omdat het in de familie zit (erfelijk hoog cholesterol) al 20 jaar aan de staties. Begonnen met 10 mg en van lieverlede naar 40 mg gegaan. Tot nu toe eigenlijk niet veel bijwerkingen. Heel af en toe wat kramp in mijn tenen. Vorig jaar vanwege een vreselijke ziekenhuis ervaring ptss opgelopen. Dit begon met hartkloppingen , hiervoor Bisoprolol 2,5mg gekregen voor de hart[lees meer...]kloppingen en therapie, emdr en act voor de ptss. Nu na een jaar nog steeds af en toe hartkloppingen. De huisarts en psycholoog zeggen dat het door de stres komt. Misschien toch van de slimvastatine? Maar ik durf er niet mee te stoppen.

11-07-2023 | Man | 59
Cholesterol
Simvastite en atovastatine gebruikt. Ging gepaard met hevige spierpijnen. Tot niet meer kunnen traplopen aan toe. Ik ben er achter dat als je 1 statine niet verdraagt dit ook dit bij alle statines zo is. In al deze middelen zit de stof Lacton. Het is een nutteloze stof voor de kwaal, maar veroorzaakt de hevige bijwerkingen. E.e.a. Is terug te vinden inde publicatie van het[lees meer...] Radboud Nijmegen uit 2015! Dit ook voorgelegd aan de huisarts. Deze was hier niet van op de hoogte. Ik ben meer en beter op mijn voeding gaan letten. Inmiddels 14 kg afgevallen. Cholesterol hiermee weer op pijl gebracht. Advies huisarts: gezonde leefstijl is beter dan medicijnen, tenzij echt nodig.

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

05-05-2019 | Man | 59
Herseninfarct
Na herseninfarct in maart 2013, begonnen met dit medicijn. Hoort dan standaard in jouw medicijnpakket, samen met bloeddrukverlagers enz.

18-10-2021 | Man | 58
Hoog cholesterol
Bij eerste inname zware diarree en braken na 1,5u. Waarschijnlijk allergisch voor het product, direct gestopt

02-11-2019 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.

15-06-2019 | Vrouw | 58
simvastatine (80mg)
Ik kreeg Simvastatine voorgeschreven omdat ik diabetes type2 heb. Mijn cholesterol was niet te hoog maar het was uit voorzorg zei de huisarts. Ik heb het een aantal jaren gebruikt. De bijwerkingen zijn echter zo erg dat ik er sinds twee maanden mee ben gestopt. Ik had het er al wel eens met mijn huisarts over gehad maar die zei, je moet het gebruiken. Ik had ook niet [lees meer...]het vermoeden dat de klachten bijwerkingen waren van de Simvastatine totdat ik de verhalen hoorden van andere mensen die ook de Simvastatine gebruiken en gestopt zijn. De bijwerkingen waren, maagkrampen vooral na het innemen dus 's avonds in bed met enorme maagkrampen en spierpijn in de benen. Probeer dan maar eens om in slaap te vallen. En ik had overdag ook erg veel last van spierpijn en gewrichtspijn en dat overal in mijn lichaam. Ik kon op een bepaald moment de duim van mijn linkerhand niet meer gebruiken omdat dat gewricht erg pijnlijk en dik was geworden. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik de muis van mijn laptop hanteer met mijn linkerhand. Sinds ik ben gestopt met Simvastatine is mijn duim een stuk verbeterd en nu is het zelfs weer helemaal genezen. Ik had ook erg veel last van vermoeidheid en vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Nu ik gestopt ben, heb ik het gevoel dat ik tien jaar jonger ben. Ik sport al mijn hele leven lang en de laatste tijd koste mij dat erg veel moeite vanwege spier en gewrichtspijn. Nu kan ik weer lekker meedoen met sporten zonder pijn.

28-08-2019 | Vrouw | 57
Cholesterol
Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....

05-05-2019 | Man | 57
Cholesterol
Op onverklaarde wijze veel pijnen en vermoeidheid in lichaam, al aanleg voor depressie had dit zonder medicatie goed onder controle, nu dus niet meer. Heb mij ziek moeten melden zowel geestelijk door vermoeidheid en pijn in lichaam. Het erge vind ik dat ik het moest horen van een ander en niet van huisarts, dit terwijl het bekend is . word nu doorgestuurd naar reumatolo[lees meer...]og voor verder onderzoek, na bloedonderzoek huisarts . Hier kwam niks bezonder uit dan dat mijn lever geen goede waarde had maar word verder niet onderzocht,terwijl ik hier op deze site lees dat lever ook /kan aangetast worden door dit medicijn. Het gaat de artsen dus niet meer om onze gezondheid maar echt om het geld,wat voor maatschappij leven wij artsen die toekijken hoe de mensen ziek worden en hoe oudere door mogen werken tot hen dood. ga nu op zoek naar een huisarts die er nog wel is voor de mensen en niet voor het geld.

10-03-2023 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Helemaal gesloopt door dit medicijn. Uitgeput. Kon niet meer werken.

30-05-2022 | Vrouw | 56
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Ik gebruik praluent en simvastatine maar ben er mee gestopt.Heb erge rugklachten ,pijn in lijf ,altijd die zeurderige spier en gewrichtspijn door 1 pilletje