Ervaringen met Simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  BeenkrampenX

Hoog cholesterol (743 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

22-02-2015 | Vrouw | 57
simvastatine (40mg)
Beenkrampen
gebruik sinds een paar weken simvastatine, en ben doodziek ik ben mezelf niet meer. ik heb geen verhoogde cholerstrol zij de praktijkondersteuner maar omdat ik moet afvallen en op de grens zit is het goed om met deze medicijnen te beginnen. ben gisteren zo ziek geworden in mijn auto op weg naar huis dat ik bijna ongeluk heb gehad. ik heb mijn broer gesproken heeft versc[lees meer...]hillende gehad en is overal mee gestopt. veel bewegen en weer op dieet heb ook schildklierproblemen dus valt niet mee maar ik stop met deze troep. en probeer nog gezonder te leven.

10-08-2014 | Vrouw | 56
Beenkrampen
Ik woon in België en nam eerst Simvastatine EG , en nu het witte merk Simvastatine Teva 40 mg 1 s'avonds. Ik kreeg rode uitslag over mijn neus en wangen na ongeveer 3 weken. Nu blijkt na een bloedonderzoek dat ik ANF ( Vlinder Lupus heb ). Nu moet ik volgende week naar een huidspecialist gaan. Krampen in de kuiten en voeten heb ik ook sinds ik die pillen neem. Het b[lees meer...]loedonderzoek gebeurde omdat ik altijd moe ben. Ik ben een vrouw van 56 jaar oud. En kreeg een beroerte op 6-1-2011.

24-08-2016 | Man | 72
simvastatine (20mg)
Beenkrampen
Na 4 maanden van 40 mg naar 20 mg in verband met beenkrampen, zeer effectief, cholesterol meer dan de helft gezakt, wel veel kramp in de benen, meestal het linker been dat door een CVA eerder verlamd was, voornamelijk 's nachts in bed kramp, vaak drie keer in de nacht waardoor ik steeds wakker word, de vermindering van 40 mg naar 20 mg heeft daar geen verandering ingebra[lees meer...]cht.

15-01-2015 | Man | 55
Beenkrampen
In april 2013 geopereerd aan een hernia waarbij neuropatische pijnen bleven bestaan in linkerbeen en onderkant voet. Medio 2013 kwam ik in de molen bij de cardioloog en deze heeft vanwege hoog cholesterol 40 mg sivastatine voorgeschreven wat een zeer gunstig effect had op de cholesterolwaarden. Dit ben ik omstreeks november 2013 gaan gebruiken, zonder ik me herinner dat [lees meer...]ik noemenswaardige bijwerkingen ontdekte. Vanaf zomer 2014 heb ik te maken met een merkwaardige pijn in mijn benen. Op huisartsenpost is onderzoek gedaan naar mijn beenvaten en daar zou niets mis zijn. Ik heb pijn in beide benen, veelal als ik stil zit, hoofdzakelijk met benen omhoog. de pijn strekt zich uit van mijn billen tot mijn kuiten en komt en gaat zonder een aanwijsbare aanleiding. De pijn is te omschrijven als een soort van kramp, zeurend en vermoeiend. Het gevoel is als zich geen oplossing aanbiedt, ik uiteindelijk niet meer kan lopen. Het lijkt erger te worden. IK heb nu vandaag voor het eerst kennis genomen van de ervaringen van anderen met simvastatine en ik stop er vandaag gewoon mee. BIj mijn scan bleek ondanks mijn hoog cholesterol de kransslagader redelijk voor mijn leeftijd. Als ik mag aannemen dat men de beenvaten ook goed heeft beoordeeld met een soort van echo dan is het geen moeilijke afweging om te stoppen met het medicijn.