Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  BeroerteX

Hoog cholesterol (742 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-06-2023 | Man | 63
TIA
Mijn cholesterol is prima, maar dit voorgeschreven door arts, heel veel ongemak er door gekregen overweeg te stoppen, maakt meer kapot dan dat het helpt

01-03-2022 | Vrouw | 71
TIA

14-10-2020 | Vrouw | 63
simvastatine (10mg)
Beroerte
Helaas kon ik niet meer lopen door het gebruik van bloedverdunners en barste van de pijn in mijn hele lichaam. Heb helaas moeten stoppen met bloedverdunners en nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker, dan de hele dag op bed liggen met ontzetten veel pijn.

11-07-2020 | Man | 53
Herseninfarct
Na dat ik half mei een herseninfarct gehad te hebben kreeg ik bloedverdunners en Simvastatine voor gekregen. De eerste keer krijg je 15 stuks voor geschreven van de statige tabletten. Toen ze op waren moest ik een paar dagen wachten omdat ik ze te laat besteld had. Toen ik na een paar dagen weer 15 nieuwe had gekregen was mijn hoofdpijn verdwenen. Toch maar weer gestart, e[lees meer...]n na een paar dagen weer hoofdpijn en spierpijn in mijn linkerhand. Na een aantal dagen ben ik gestopt hiermee. En wat denk je gelijk minder hoofdpijn en spierpijn. De spierpijn is inmiddels verdwenen. Ik gebruik nu gedroogde abrikozen iedere ochtend 4 stuks. Goed voor hoge bloeddruk en cholesterol. Mijn bloeddruk was ook te hoog na mijn herseninfarct. In de eerste week 170 en daarna 160. Ook daarvoor moest ik tabletten slikken, dat heb ik geweigerd. Na 4 weken abrikozen eten is mijn bloeddruk nu tussen 135 en 140. Het werkt dus, het is nog te hoog, maar zakt nog steeds.

30-01-2020 | Man | 52
simvastatine (20mg)
Herseninfarct
na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.

19-06-2019 | Vrouw | 53
Herseninfarct
Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.

20-05-2019 | Man | 64
Beroerte
Kreeg het middel in LUMC (leiden) na CVA. Na een week kreeg ik zware kramp in mijn bovenbeen en onder rug. Lopen werd een marteling, bewegen, opstaan, alles deed onnoemelijk veel pijn. Op advies van de dokter gestopt, kijken of de kram voorbij ging. En dat ging voorbij. Wat een troep is dat zeg! Van een normaal lopend e man naar een met kleine pasjes strompelende kneus. Be[lees meer...]dankt Sandoz! Een onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universtiteit laat zien dat de hulpstoffen in statines de boosdoenders zijn. Die vernietigen de wanden van de cellen die zuurstof moeten vasthouden, die cellen gaan kapot. Met als gevolg dat je spieren te weinig zuurstof krijgen en daardoor die krampen en pijnen. Lacton is de boosdoener. Onderzoek lezen? LEES EN HUIVER.

20-05-2019 | Man | 64
CVA (cerebrovasculair accident)
Kreeg dit medicijn in LUMC (Leiden) na een hersen infact. Eerste week geen probleem maar toen kwamen de krampen. Te erg! Echt onleefbare pijnen. Van mijn bil tot mijn knieholte. En mijn onder rug. Opstaan, bewegen, lopen was een te pijnlijke ervaring. Gestopt met die rommel.(Advies huisarts) Een onderzoek van de radboud universiteit liet zien dat de hulpstoffen in dit midd[lees meer...]el tot ernstige schade aan de cellen kunnen leiden. Het zuurstof absorberend vermogen van de cellen wordt gestopt en dit kan zelfs onherstelbaar zijn. Mijn cholesterol is niet te hoog, ik kreeg het middel preventief.

05-05-2019 | Man | 59
Herseninfarct
Na herseninfarct in maart 2013, begonnen met dit medicijn. Hoort dan standaard in jouw medicijnpakket, samen met bloeddrukverlagers enz.

19-01-2018 | Vrouw | 58
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn ervaring: na cva en 24 uurs opname in ziekenhuis kreeg ik door neuroloog dit middel voorgeschreven, ik kreeg steeds meer last van kortademigheid, duizeligheid, jeuk, wiebelbenen, op geblazen gevoel, pijn in heupen en knieën, geheugenproblemen en daardoor weer paniek aanvallen vooral buitens huis heel vervelend. Huisarts gebeld en gestopt met deze medicatie. Overle[lees meer...]g met huisarts ander middel.

05-10-2017 | Vrouw | 64
Herseninfarct
vrijwel direct begon de spierstijfheid. Moeilijk het bed uit kunnen komen en anderszins kunnen bewegen. Coördinatie van de voeten en bewegen van voeten gaf problemen.

09-08-2017 | Man | 74
Beroerte
Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.

11-01-2017 | Man | 71
Beroerte
Had eerst simvastine 3half jaar gebruikt. Mocht op advies neuroloog stoppen. kreeg na ± 5 maanden weer een beroerte en kreeg dit keer atorvastatine 40mgen! had weer bijwerkingen.

22-11-2016 | Vrouw | 33

21-10-2016 | Man | 53